Jeg har i hjørnet af en lille skov en geoskat som nogen har lagt og den ligger på et sted hvor jeg vil udvide et skovspor og lave læggeplads til flis mv.
Skoven er privat og så lille at der ikke er adgang for offentligheden ifølge lovgivningen, men det respekteres ikke og i praksis er der fri adgang.
Jeg vil gerne have den slettet eller flyttet men ved ikke hvordan det foregår, nogen der kan hjælpe?
Jeg tænker selv at hvis jeg bare fjerner den vil folk vade endnu mere rundt i området og måske blive sur på den gamle idiot der har fjernet den (mig)
Geocaching. Flytning/sletning af skat fra privat område?
- Deepo
- Gold Member
- Interesser: Knivbygning Historisk skydning
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 22 times
Re: Geocatching. Flytning/sletning af skat.
Hvis du har en Facebook konto, så kan du få fat i de danske godkendere her:
https://da-dk.facebook.com/DanskeReviewere/
/Mogens
https://da-dk.facebook.com/DanskeReviewere/
/Mogens
- Zoli
- Silver Member
- Geografisk sted: Kbh
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Jeg syntes ikke jeg ville skrive offentligt med bobo, da vi skulle udveksle info jeg syntes skulle holde udenfor det offentlige rum.
Men jeg vil da gerne dele hvad jeg har gjort. Da jeg også geocacher, var det let at finde den omtalte cache, ud fra bobo' s beskrivelse.
Via cachen har jeg skrevet en mail til cache ejeren at den ligger på privat grund og lodsejeren gerne vil have den fjernet.
Får jeg ikke svar på dette, skriver jeg til admin på geocahing, og så hjælper de ejeren med at lukke cachen.
Facebook måden kender jeg ikke, men hvis man har koordinaterne, kan reviewerne lokalisere cachen, og få den lukket/flyttet.
Det sker desværre jævnligt at caches ligger til gene for andre (f.eks. Den der blev placeret i en lygtepæl uden for en ambassade) og der bliver gjort en del for at undgå dette.
Men jeg vil da gerne dele hvad jeg har gjort. Da jeg også geocacher, var det let at finde den omtalte cache, ud fra bobo' s beskrivelse.
Via cachen har jeg skrevet en mail til cache ejeren at den ligger på privat grund og lodsejeren gerne vil have den fjernet.
Får jeg ikke svar på dette, skriver jeg til admin på geocahing, og så hjælper de ejeren med at lukke cachen.
Facebook måden kender jeg ikke, men hvis man har koordinaterne, kan reviewerne lokalisere cachen, og få den lukket/flyttet.
Det sker desværre jævnligt at caches ligger til gene for andre (f.eks. Den der blev placeret i en lygtepæl uden for en ambassade) og der bliver gjort en del for at undgå dette.
Mvh
Zoli
Zoli
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Findes der et kort over lokalområder, hvor cacherne ligger?Zoli skrev:Det sker desværre jævnligt at caches ligger til gene for andre (f.eks. Den der blev placeret i en lygtepæl uden for en ambassade) og der bliver gjort en del for at undgå dette.
Der lå nemlig på et tidspunkt en 50m fra bagvolden på en af vore skydebaner i Dall. Jeg mødte tilfældigt nogle der var kommet lidt på afveje i deres søgen. Jeg er ikke sikker på det er et problem længere, for i mellemtiden er en del af området blevet hegnet ind, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om geocachen stadig ligger bag vores bagvold?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Deepo
- Gold Member
- Interesser: Knivbygning Historisk skydning
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 22 times
Der ser ikke ud til at være caches nær skydebanen.
Klik her
Vær opmærksom på, at man som ikke-betalende ikke ser alle geocaches.
/Mogens
Klik her
Vær opmærksom på, at man som ikke-betalende ikke ser alle geocaches.
/Mogens
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Geocaching. Flytning/sletning af skat fra privat område?
Så kom der nogle oplysninger på banen, som mange vil kunne have glæde af!
Jeg har ryddet op i tråden, og flytter den tilbage til Love og Regler.

Jeg har ryddet op i tråden, og flytter den tilbage til Love og Regler.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."