Afslag på Halvauto - konkrete cases ønskes
-
- Silver Member
- Interesser: jagt/ våben
- Geografisk sted: jylland
- Geografisk sted: Harlev j
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Afslag på Halvauto - konkrete cases ønskes
Afslag på Halvauto:
til dem som har fået afslag på Tilladelse til Halvauto jagtriffel efter de nye regler
I må meget gerne sende afslag + partshørings svar til mig
så vi kan finde hovede og hale i det her cirkus
Mail: mail@ahlarsen.dk
Mvh
Anders Hatting
til dem som har fået afslag på Tilladelse til Halvauto jagtriffel efter de nye regler
Mvh
Anders Hatting
Senest rettet af Elbæk 10. maj 2017, 08:42, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift ændret så den afspejler trådens formål
Begrundelse: Overskrift ændret så den afspejler trådens formål
Mvh
AHL
AHL
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 8 times
Re: Afslag på Halvauto
Lad mig starte med at sige at jeg ikke har haft en ansøgning inde med hensyn til en halvauto jagtriffel, men derfor kan man jo godt være nysgerrig alligevel.
Hvilke nye regler er det, der er tale om og hvad er det for en høring?
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Det er der allerede en håndfuld tråde - med livlig debat og en masse information - om:ABjerre skrev:Lad mig starte med at sige at jeg ikke har haft en ansøgning inde med hensyn til en halvauto jagtriffel, men derfor kan man jo godt være nysgerrig alligevel.
https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=68135
https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=62147
https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=67695
https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=67093
Denne tråd har et andet formål; som Anders utrykker det at "finde hovede og hale i det her cirkus" ved at indsamle konkrete eksempler.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 8 times
Mange tak!Elbæk skrev: Det er der allerede en håndfuld tråde - med livlig debat og en masse information ...
12/76 .17HMR .22LR 6.5CRM 30-30Win .308Win
- The Mad Viking
- This member is
- Interesser: Skydning og mekanik
- Geografisk sted: Nordøstfyn
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 133 times
Re: Afslag på Halvauto - konkrete cases ønskes
Jeg har lige modtaget afslag på en 1/2 auto .22.A H Larsen skrev:Afslag på Halvauto:
Mvh
Anders Hatting
Jeg svarede tilbage på deres partshøring om hvor og til hvad jeg skal bruge riflen til.
De modtog min mail i dag, og brugte så i dag på IKKE at kontakte min nevø i Skotland, som har inviteret mig på duejagt, trods det at jeg vedlagde 2 telefonnumre, email- og postadresse på ham...

Jeg får lige videresendt mails og eboks-ting til dig, jeg skal lige finde ud af hvordan. (Jeg er bedre til mekanik end IT)

Mvh. Magnus
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...
- The Mad Viking
- This member is
Anders:
Jeg har videresendt min brevveksling til dig.
Jeg har selvfølgelig tænkt mig at klage, jeg skal bare lige have fundet ud af hvordan man gør.
Jeg har selvfølgelig tænkt mig at klage, jeg skal bare lige have fundet ud af hvordan man gør.
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Hvor mange halvauto har du allerede?The Mad Viking skrev:Anders:
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
- The Mad Viking
- This member is
Jeg har kun en .223 Ruger Mini-14.Kruffe skrev:Hvor mange halvauto har du allerede?The Mad Viking skrev:Anders:
Den er jo selvsagt centraltændt og alt for stor til duejagt i Skotland, som jeg også nævnte for dem, da de udbad sig svar.
Det er jo så ligemeget, for de har givet mig afslag samme dag som de modtog mit svar, fuldstændigt uden at kontakte min nevø som har inviteret mig på jagt i Skotland, trods 2 telefonnumre, mail- og postadresse vedlagt...

Nu har det så lige pludseligt intet at gøre med den (Centraltændte) riffel jeg har i forvejen, som det vel at mærke havde før...
Hvis de alligevel har tænkt sig at give standardafslag, så lad være med at pisse mig ned af ryggen ved at alibi-spørge først!

Jeg er altså heller ikke dummere end at jeg kan gennemskue når folk prøver at tage røven på mig, specielt med dette ringe forsøg.

Jeg vil gerne lægge brevvekslingen op herinde i en ny tråd, jeg skal bare lige have fundet ud af hvordan jeg fjerner personoplysningerne?

Kan jeg bare kopiere teksten ind i et indlæg og så fjerne oplysningerne?
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Har du kontaktet DJ des angående?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Newbie
- Interesser: Flugtskydning,riffel,MC,
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 1 time
Har du ikke et billedebehandlings program som feks fotoshop, så kan det hurtig fjernesThe Mad Viking skrev:Jeg har kun en .223 Ruger Mini-14.Kruffe skrev:Hvor mange halvauto har du allerede?The Mad Viking skrev:Anders:
Den er jo selvsagt centraltændt og alt for stor til duejagt i Skotland, som jeg også nævnte for dem, da de udbad sig svar.
Det er jo så ligemeget, for de har givet mig afslag samme dag som de modtog mit svar, fuldstændigt uden at kontakte min nevø som har inviteret mig på jagt i Skotland, trods 2 telefonnumre, mail- og postadresse vedlagt...![]()
![]()
Nu har det så lige pludseligt intet at gøre med den (Centraltændte) riffel jeg har i forvejen, som det vel at mærke havde før...
Hvis de alligevel har tænkt sig at give standardafslag, så lad være med at pisse mig ned af ryggen ved at alibi-spørge først!![]()
Jeg er altså heller ikke dummere end at jeg kan gennemskue når folk prøver at tage røven på mig, specielt med dette ringe forsøg.
Jeg vil gerne lægge brevvekslingen op herinde i en ny tråd, jeg skal bare lige have fundet ud af hvordan jeg fjerner personoplysningerne?![]()
Kan jeg bare kopiere teksten ind i et indlæg og så fjerne oplysningerne?
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Som jeg har forstået det, så får man kun tilladelse til EEN halvautomat, med et magasin med plads til mere end to skud - "no matter what"The Mad Viking skrev:Jeg har kun en .223 Ruger Mini-14.Kruffe skrev:Hvor mange halvauto har du allerede?The Mad Viking skrev:Anders:
For ca. 1½ år siden havde jeg absolut ingen problemer med at få tilladelse til min Ruger 10/22 halvautomat, da jeg først fik forklaret at den kun skulle bruges til regulering.
Peter
- The Mad Viking
- This member is
Nej, det må jeg tilstå at jeg ikke har gjort endnu.C-X skrev:Har du kontaktet DJ des angående?
Jeg er ikke medlem, så det tænker jeg ikke at jeg kan?
Det er ikke fordi jeg har noget imod dem eller noget i den retning.
Jeg har bare ikke den store interesse i at gå på jagt herhjemme.
Jeg har godt nok selv jord nok til at måtte jage derhjemme, men så skal dyrene også stille sig på det rigtige sted af folden.

Og så slår min nærighed/påpasselighed godt igennem, når det drejer sig om at betale for jagt herhjemme, så jagt foregår hos nevøen i Skotland eller hos min svogers familie i Polen.
- The Mad Viking
- This member is
Jeg havde heller ingen problemer med Rugeren, den strøg lige igennem.PSindrup skrev:Som jeg har forstået det, så får man kun tilladelse til EEN halvautomat, med et magasin med plads til mere end to skud - "no matter what"The Mad Viking skrev:Jeg har kun en .223 Ruger Mini-14.Kruffe skrev:Hvor mange halvauto har du allerede?The Mad Viking skrev:Anders:
For ca. 1½ år siden havde jeg absolut ingen problemer med at få tilladelse til min Ruger 10/22 halvautomat, da jeg først fik forklaret at den kun skulle bruges til regulering.
Peter
Men jeg var under den opfattelse (Som de fleste andre, så vidt jeg kan se) at selv med våbenkontorets selvopfundne regler, så skelnede de imellem salonrifler og centraltændte rifler?
Og forklaringen på hvad den skal bruges til, har de ikke skænket meget opmærksomhed, ud over at ændre grunden til afslaget da jeg gjorde opmærksom på forskellen mellem rifler og salonrifler...

- The Mad Viking
- This member is
Nej, det ligger vist lidt uden for mine computerevner.Yak skrev: Har du ikke et billedebehandlings program som feks fotoshop, så kan det hurtig fjernes

Jeg kan måske printe det ud, overstrege tingene og scanne det ind igen?
Kan man hente en gratisversion af et eller andet program som kan gøre det nemt?
- Randy M
- Platin Member
- Interesser: Jagt og våben
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 116 times
Jeg ville helt sikkert kontakte jægerforbundet, om ikke andet for at gøre dem opmærksom på det. De har selv opfordret til at kontakte dem med afslag osv så vidt jeg husker fra en facebook opdatering de lavede.
Er der overhovedet nogen der har fået tilladelse til halvauto efter de er begyndt med partshøring osv?
Er der overhovedet nogen der har fået tilladelse til halvauto efter de er begyndt med partshøring osv?
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Du kan sende det til mig (adminAEnordisk-forum.dk), hvis tilliden er til stede, så skal jeg redigere det væk og smide det ind i dit indlæg.The Mad Viking skrev:Nej, det ligger vist lidt uden for mine computerevner.Yak skrev: Har du ikke et billedebehandlings program som feks fotoshop, så kan det hurtig fjernes![]()
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
- The Mad Viking
- This member is
Brevveksling ifb. afslag på 1/2 auto salonriffel
Som nævnt i tråden om konkrete eksempler på afslag, vedhæfter jeg her brevvekslingen mellem mig og ACV.
Jeg har brugt kommentar-overstregningen i Acrobat Reader og klippeværktøjet i Windows til at overstrege personoplysningerne.
Det er ikke min stærke side, så vær søde at hjælpe mig, hvis jeg har dummet mig i forbindelse med overstregningen, så jeg ikke bliver udsat for et eller andet identitetstyveri...
Mvh. The Mad Viking
Jeg har brugt kommentar-overstregningen i Acrobat Reader og klippeværktøjet i Windows til at overstrege personoplysningerne.
Det er ikke min stærke side, så vær søde at hjælpe mig, hvis jeg har dummet mig i forbindelse med overstregningen, så jeg ikke bliver udsat for et eller andet identitetstyveri...

Mvh. The Mad Viking
The Mad Viking skrev:Goddag, [Edited].
Jeg har modtaget et brev i min e-boks, hvor jeg bliver spurgt om hvad jeg skal bruge min nye halvautomatiske salonriffel til.
Jeg har forsøgt at besvare det i e-boks, men jeg får hele tiden en fejlmeddelelse, som fortæller at brevet ikke kan besvares og jeg skal prøve igennem borger.dk, hvor det desværre heller ikke virker.
Jeg har været i telefonisk kontakt med jer 2 gange, den første for at få vejledning i at besvare på e-boks, og den anden for at få en mailadresse, hvor jeg så kan kontakte jer.
Jeg snakkede med en Jesper, så vidt jeg kan huske, som gav mig denne adresse, så jeg håber dette virker.
I skriver at jeg i forvejen har en riffel med halvautomatisk ladesystem.
Det er korrekt, men den riffel (Ruger) er i kaliber .223 Remington, som er en centraltændt kaliber.
Den nye riffel er en salonriffel i kaliber .22lr, som er randtændt. (Samme kaliber som benyttes til indendørs skydning i skytteforeninger)
Jeg bliver også bedt om at begrunde/oplyse hvad jeg skal jage med salonriflen, samt valg af ladesystem og kaliber, hvilket jeg besvarer i det følgende.
Jeg skal bruge salonriflen til at jage duer med hos min nevø, [Edited] (Min storesøsters ældste søn), som bor i Edinburgh i Skotland.
I England og Skotland er det meget udbredt at jage duer med halvautomatiske salonrifler, mens de sidder på jorden eller i træerne.
Min nevø har inviteret mig derover for at jage duer på denne måde, noget som jeg har set meget frem til.
Han er selv bosiddende i Edinburgh, men selve jagten kommer selvsagt til at foregå ude på landet, hos bekendte af hans tidligere svigermor. Jeg mener at stedet hedder [Edited], men jeg er lidt i tvivl om jeg staver det rigtigt.
Begrundelsen for valg af halvautomatisk ladesystem, ligger i at det ofte er nødvendigt med et hurtigt opfølgende skud, da kuglen kan blive forstyrret i sin kuglebane af grene, kviste og lignende.
Selve jagten minder en hel del om rågeregulering herhjemme, dog skyder man ofte på lidt længere afstand, da duer er noget mere sky end råger. (Hvilket gør skuddene lidt sværere, så halvautomatisk .22lr er det anbefalede valg af de lokale jægere.)
(Den .223 Remington som jeg har i forvejen kan ikke bruges til at skyde duer med, der vil simpelthen ikke være noget tilbage at spise.)
Jeg havde kontakt med en engelsk jagtbutik (The Cheshire Gun Room) og det er den selvsamme type riffel som anbefales til duejagt af dem.
Jeg valgte dog at købe riflen herhjemme, selv om den var billigere i England, da jeg ikke var sikker på hvor svært og dyrt det ville være ang. tilladelser at tage den med hjem.
I er velkomne til at kontakte min nevø for at høre nærmere, jeg skriver hans telefonnumre her:
[Edited]
United Kingdom
(Han taler naturligvis dansk)
Kontakt mig endeligt hvis der er behov for yderligere oplysninger, og skriv gerne tilbage for at lade mig vide om e-mailen er nået dig.
Mvh. [Edited]
Tlf. [Edited]
Adresse [Edited]
PS: Vil det være muligt også at sende tilladelsen på email til mig?
Grunden er, at jeg er på Sjælland i starten af næste uge, og det ville være belejligt at kunne tage salonriflen med hjem på tilbagevejen, så jeg slap for at betale broafgift bare for at køre over at hente den. (Købt hos Vaabensmeden.dk)
Senest rettet af Lycon 16. maj 2017, 23:43, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Editerede dokumenter er indsat efter aftale med The Mad Viking.
Begrundelse: Editerede dokumenter er indsat efter aftale med The Mad Viking.
- The Mad Viking
- This member is
Det vil jeg meget gerne tage imod.Lycon skrev:Du kan sende det til mig (adminAEnordisk-forum.dk), hvis tilliden er til stede, så skal jeg redigere det væk og smide det ind i dit indlæg.The Mad Viking skrev:Nej, det ligger vist lidt uden for mine computerevner.Yak skrev: Har du ikke et billedebehandlings program som feks fotoshop, så kan det hurtig fjernes![]()

Jeg har nemlig lige prøvet at klare tingene selv i min nyoprettede tråd, og det blev ærligt talt ikke så pænt...

Jeg videresender det til dig.

- Elbæk
- Platin Member
Re: Brevveksling ifb. afslag på 1/2 auto salonriffel
Jeg har sammenlagt de to tråde.
Dit svar til partshøringen er desvære ikke læseligt.
Jeg vil også have et job hvor jeg grundlæggende kan trække folk rundt i manegen så længe det falder mig ind - for derefter, uanset hvad folk bibringer af information til mit bord, at gøre hvad der passer mig med henvisning til at det må jeg og med baggrund i begrundelsen; fordi jeg synes.
Er vi ude i at nogen har læst Kafka og troet at det var en manual frem for en dystopi?
Det her er ikke en holdbar situation. Hvis Danmarks Jægerforbund ikke snart kommer alvorligt på banen her, så har de i min bog et alvorligt forklaringsproblem overfor alle de af deres medlemmer som har - og ønsker at anskaffe - halvautomatiske rifler og salonrifler.
Jeg vil også have et job hvor jeg grundlæggende kan trække folk rundt i manegen så længe det falder mig ind - for derefter, uanset hvad folk bibringer af information til mit bord, at gøre hvad der passer mig med henvisning til at det må jeg og med baggrund i begrundelsen; fordi jeg synes.
Er vi ude i at nogen har læst Kafka og troet at det var en manual frem for en dystopi?
Det her er ikke en holdbar situation. Hvis Danmarks Jægerforbund ikke snart kommer alvorligt på banen her, så har de i min bog et alvorligt forklaringsproblem overfor alle de af deres medlemmer som har - og ønsker at anskaffe - halvautomatiske rifler og salonrifler.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
- The Mad Viking
- This member is
Tak.Elbæk skrev:Jeg har sammenlagt de to tråde.

Jeg tror at Lycon gerne vil hjælpe med at uploade tingene, jeg kan godt se at det ikke helt er læseligt nok...
Jeg brugte bare det eneste værktøj jeg kunne finde ud af at bruge (Fordi jeg lige lærte det igår aftes til IT-café...)

Sindssyg god service, forresten.

Jeg har lige straksoverført en support-donation til kontoen som tak.

- Randy M
- Platin Member
- Interesser: Jagt og våben
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 116 times
Da jægerforbundet oplyste på facebook om den nye praksis med partshøring og udspørgelse ved ansøgning om havlauto riffel, forsikrede de at der intet var ændret, ud over at det nu skulle på skrift at en sådan riffel skulle bruges til jagt i udlandet. De skrev også, at det allerede var slået fast, at jagt i udlandet var "særlige omstændigheder", og det var rigeligt grund, ganske som før. De fik det til at lyde som en formalitet at det nu bare lige skulle på skrift. De opfordrede samtidig om at kontakte dem hvis der var problemer. Det må man sige der er. Jeg syntes alle som for afslag efter den nye ting med partshøring er blevet taget i brug skal gøre jægerforbundet opmærksom på det. Er der overhovedet nogen som har fået tilladelse til en halvauto efter den nye praksis er taget i brug?
- Elbæk
- Platin Member
Jeg har skrevet til Danmarks Jægerforbund og gjort dem opmærksomme på denne tråd.
Jeg er alvorligt bekymret for at den (efterhånden temmelig kostbare) Ruger 10/22, som jeg har anskaffet til rågeregulering - og fået tilladelse til på denne baggrund - ikke vil kunne fornys på samme baggrund om 10 år når min tilladelse udløber.
Rågeregulering som jeg - frivilligt - stiller op til, for Horsens kommune, både fordi jeg synes at der er sjovt men bestemt også fordi jeg anser det for at være positiv jagtformidling, som jæger, at hjælpe mit lokalsamfund på denne måde. Noget som jeg udelukkende kan få lov til ved at være medlem af en af flere lokale jagtforeninger, som allesammen fordrer medlemsskab af Danmarks Jægerforbund.
Jeg er alvorligt bekymret for at den (efterhånden temmelig kostbare) Ruger 10/22, som jeg har anskaffet til rågeregulering - og fået tilladelse til på denne baggrund - ikke vil kunne fornys på samme baggrund om 10 år når min tilladelse udløber.
Rågeregulering som jeg - frivilligt - stiller op til, for Horsens kommune, både fordi jeg synes at der er sjovt men bestemt også fordi jeg anser det for at være positiv jagtformidling, som jæger, at hjælpe mit lokalsamfund på denne måde. Noget som jeg udelukkende kan få lov til ved at være medlem af en af flere lokale jagtforeninger, som allesammen fordrer medlemsskab af Danmarks Jægerforbund.
- Elbæk
- Platin Member
Roger that.Nicolai skrev:Det lyder godt Elbæk. Giver du ikke en update når/hvis de svare tilbage?
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Jeg har indsat de editerede dokumenter i dit oprindelige indlæg her: viewtopic.php?p=767650#p767650The Mad Viking skrev: Jeg tror at Lycon gerne vil hjælpe med at uploade tingene, jeg kan godt se at det ikke helt er læseligt nok...
Jeg brugte bare det eneste værktøj jeg kunne finde ud af at bruge (Fordi jeg lige lærte det igår aftes til IT-café...)
Sindssyg god service, forresten.![]()
![]()
Jeg har lige straksoverført en support-donation til kontoen som tak.
Mange tak for donationen, det havde du bestemt ikke behøvet, vi hjælper altid gerne såfremt vi har mulighed herfor.

“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”