Bør peberspay lovliggøres?
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Bør peberspay lovliggøres?
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-07-2 ... vaere-sket
Jeg mener så afgjort ja.
Til gengæld skal misbrug straffes mindst lige så hårdt som ulovlig brug af kniv og andre våben.
Peter
Jeg mener så afgjort ja.
Til gengæld skal misbrug straffes mindst lige så hårdt som ulovlig brug af kniv og andre våben.
Peter
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Re: Bør peberspay lovliggøres?
Mit kendskab og erfaring med teenagepiger siger mig helt klart NEJ!
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Hønsetyv
- Platin Member
- Interesser: Genladning
- Geografisk sted: Danmark
- Been thanked: 13 times
Hvis det primært var mænd der blev voldtaget så havde vi haft det i årtier.
Det er den samme type snæversynede idioter som ikke vil tillade abort til voldtagne kvinder i USA og andre lande.
Det er den samme type snæversynede idioter som ikke vil tillade abort til voldtagne kvinder i USA og andre lande.
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Tazers og peberspray... ja, og gerne i en udgave hvor det kan spores.
Såsom DNA-peberspray som kan registreres - og tazers der indeholder micro-dots der spredes ved affyring.
Så ser jeg intet problem i det, overhovedet, når det registreres til én specifik person.
Ved ikke rigtig med "håndkøb", da det så kan ende som magtmiddel, eller potentielt kan bruges lidt mere løssluppent end noget der ikke er registreret.
Men jo, syntes godt at det kan lovliggøres - indenfor visse rammer og krav.
Såsom DNA-peberspray som kan registreres - og tazers der indeholder micro-dots der spredes ved affyring.
Så ser jeg intet problem i det, overhovedet, når det registreres til én specifik person.
Ved ikke rigtig med "håndkøb", da det så kan ende som magtmiddel, eller potentielt kan bruges lidt mere løssluppent end noget der ikke er registreret.
Men jo, syntes godt at det kan lovliggøres - indenfor visse rammer og krav.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
For min skyld kan man godt gøre det lovligt men jeg mener kun det skal være i hjemmet, for idioterne der må formodes at modtage en tåge fra en peberspray har dem jo også så, og ved de at alle andre også har det så sprøjter de først og gør det de skal efterfølgende. I hjemmet ser jeg ikke at der skulle være problemer med at have 10 Liter chilivæske til at stå i indgangen med en kompressor men ude i det offentlige tæt befolkede rum ser jeg det som blivende et problem med tiden. Hvad når der står en fuld idiot kvinde/mand og ikke vil rette sig efter hvad dørmænd og politi siger fordi de ikke opfører sig hensigtsmæssigt og de bruger sprayen, så er det lige pludselig alle imod alle. Går du tur med din hund fred være med om du har en spray i lommen medmindre du går tur med hunden på diskoteker og lignende
mvh

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Been thanked: 503 times
Den er sgu lige grov nok.Hønsetyv skrev:Hvis det primært var mænd der blev voldtaget så havde vi haft det i årtier.
Man kan vel godt mene at en øget bevæbning af samfundet resultere i mindre tryghed i stedet for større, uden at man skal sammenlignes med den yderste højrefløj?
For resten vil de sikker være ivrige fortaler for våben af enhver slags, så jeg syntes pilen peger i den anden retning.
Det er slemt nok med de reklamer man kan se for tiden hvor nogen prøver at slå mønt på kvinders frygt ved at sælge dem diverse sprays-alarmer-GPS-trackere som de formodes at have i hånden hver gang de løber en tur.
Hvis man er så nervøs så man ikke tør gå udenfor uden at være bevæbnet, så er man ikke egnet til at bære et våben.
I hvert fald ikke i Danmark.
Men der kunne måske tales for at der kan gives polititilladelse i specielle tilfælde hvor der er en forøget risiko.
F.eks. kvinder med polititilhold mod en voldelig mand, forretninger der oplever gentagne røverier osv.
Det skal bare gøres klart at hammeren falder hvis det anvendes forkert. Og Nej, det budskab tror jeg ikke på siver ind hvis man bare kan købe det i Bilka.
ja selvfølgelig skal vi alle have lov til at bruge og købe midler til at forsvare os selv. jeg havde slet ikke overvejet udgaven med dna spray hvor hver spray skal registreres til det individuelle individ, men for min skyld helt fint, det kan aldrig være et problem at ens middel til at FORSVARE sig med er registreret i ens eget navn.
lovpligtig men gratis registrering ved salg af enhederne, stor bøde for at miste den (2000-5000 kr) det lyder faktisk skide smart.
men fra min side et klart ja, også hvis det bliver uden registrering.
lovpligtig men gratis registrering ved salg af enhederne, stor bøde for at miste den (2000-5000 kr) det lyder faktisk skide smart.
men fra min side et klart ja, også hvis det bliver uden registrering.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Så mænd har ingen nytte af en peberspray? Hvorfor går det danske politi så med peberspray som en fast bestanddel af deres udstyr?Hønsetyv skrev:Hvis det primært var mænd der blev voldtaget så havde vi haft det i årtier.
Nu er jeg selv solidt konservativt forankret i mit livssyn, og gik jeg en tur på RUC ville mine jævnaldrende nok stemple mig som et højreorienteret r*vhul

Nu sidder du selv og sammenligner med USA, så lad os da bare tage fat i dem. Mig bekendt opfordrer mange våbenbutikker, skydeinstruktører, selvforsvarsinstruktører etc. OFTE kvinder til at anskaffe sig selvforsvarsmidler, lære kampteknikker og den slags. De fleste mennesker, der er i den branche ovre i USA plejer at være republikanere (eller snævertsynede idioter, for nu at quote dig). Selvfølgelig handler det om penge, men det handler også om, at man tilbyder lovlydige borgere muligheder for at forsvare dem selv og deres kære.
En kvinde med en .357 magnum i hånden kan gå lige op mod muskelbundet på 110 kg og 190 cm.
Den eneste grund til, at peberspray ikke er lovliggjort herhjemme er, at de danske politikere elsker at have monopol på at bestemme, hvem der skal kunne forsvare sig selv i dette land.
- LapuaMagnum
- Platin Member
Der er indsendt forslag til det ihvertfald
http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20161/be ... remsat.pdf
Det ligner dog ikke just at det er med bred opbakning
Så det er nok en propaganda video TV2 har lagt op, og ikke et reelt tilfælde
mvh

http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20161/be ... remsat.pdf
Det ligner dog ikke just at det er med bred opbakning

Så det er nok en propaganda video TV2 har lagt op, og ikke et reelt tilfælde

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
hehe citat det kriminalpreventive råd: "deeskaler situationen istedet for" ja flot hvordan pokker deeskalerer man en voldtægtsmand/kvinde. ved at give dem det de vil have? tror jeg nu ikke mange har lyst til.
-
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 100 times
Jeg tror vi skal passe på, 50% af yngre kvinder har psykiske problemer, og før vi begynder at give frygt baseret tilladelser til våben så vil jeg helst have afdækket om vi reelt bevæbner psykiske syge,og om hele vores 'opdragelse' af piger/kvinder medvirker til dette, bla. ved at vi fylder dem med ubegrundet frygt. Jeg er sådanne set ikke modstander af peberspray, men frygter at der måske opstår et helt andet problem, med brug af peberspray hvor der ikke var belæg for brug iht. straffeloven §13 eller §14.PSindrup skrev:http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-07-2 ... vaere-sket
Jeg mener så afgjort ja.
Peter
Hver anden yngre kvinde har psykiske problemer
https://www.information.dk/telegram/201 ... -problemer
Mange kvinder er så utrygge, fordi de fra de er små, lærer at der er "noget" derude, der er farligt for piger.
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-07-3 ... ns-oeje-ud
Senest rettet af Overtroldmand 31. jul 2017, 18:28, rettet i alt 3 gange.
- Marius
- Admin
- Interesser: jagt, skydning, natur
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 349 times
De kan fint lovliggøre peberspray som i øvrigt sælges frit i vores nabolande.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Dog ikke til selvforsvar mod andre mennesker ...Marius skrev:De kan fint lovliggøre peberspray som i øvrigt sælges frit i vores nabolande.
I tyskland sælges de til "tierabwehr" - altså til "selv"-forsvar mod hunde/dyr, og må ikke bruges mod andre mennesker.
Peter
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Det er da bedre at blive overfaldet og få peberspray i fjæset end 3dobbelt salmiakspiritus.
De kriminelle skal nok finde noget der virker, så hellere peberspray.
og gerne en personligt registreret model.
De kriminelle skal nok finde noget der virker, så hellere peberspray.
og gerne en personligt registreret model.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- LapuaMagnum
- Platin Member
Hernede kan man nogle steder købe dem på apoteket
Jeg har dog ikke nogen og skal heller ikke have en til at ligge i bilen, for bliver jeg stoppet i Tyskland eller Danmark er fanden løs, og jeg skal nok glemme at jeg har en til at ligge i bilen
mvh

Jeg har dog ikke nogen og skal heller ikke have en til at ligge i bilen, for bliver jeg stoppet i Tyskland eller Danmark er fanden løs, og jeg skal nok glemme at jeg har en til at ligge i bilen

mvh
-
- Silver Member
- Interesser: Modelfly Veteranfly Luftvåben
- Geografisk sted: Midtjylland Aidt
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 13 times
Ku være godt at vide lidt om det så giver de problemer som modstanderne frygter så meget.LapuaMagnum skrev:Hernede kan man nogle steder købe dem på apoteket![]()
![]()
Jeg har dog ikke nogen og skal heller ikke have en til at ligge i bilen, for bliver jeg stoppet i Tyskland eller Danmark er fanden løs, og jeg skal nok glemme at jeg har en til at ligge i bilen![]()
mvh

- LapuaMagnum
- Platin Member
Jeg ser ikke så mange der gnider eller hælder vand i deres øjne hernede med mindre det skulle være høfeber eller de har været ude og cykle og skal køle afLKJ skrev:Ku være godt at vide lidt om det så giver de problemer som modstanderne frygter så meget.LapuaMagnum skrev:Hernede kan man nogle steder købe dem på apoteket![]()
![]()
Jeg har dog ikke nogen og skal heller ikke have en til at ligge i bilen, for bliver jeg stoppet i Tyskland eller Danmark er fanden løs, og jeg skal nok glemme at jeg har en til at ligge i bilen![]()
mvh

mvh
-
- This member is
Kan man overhovedet få peberspray med DNA id, eller er det kun en smart ide?
Sidste gang vi diskuterede det forsøgte jeg at finde noget på Google, men jeg kunne ikke finde noget konkret.
Jeg ved at Tasers kan fås så de skyder en byge af nummeret konfetti af ved affyring, men den metode duer næppe med en spray.
Sidste gang vi diskuterede det forsøgte jeg at finde noget på Google, men jeg kunne ikke finde noget konkret.
Jeg ved at Tasers kan fås så de skyder en byge af nummeret konfetti af ved affyring, men den metode duer næppe med en spray.
- LapuaMagnum
- Platin Member
Uden at vide det tror jeg at der menes at når man køber den skal der være id nummer på den så man ved hvem der har købt den, og den der har købt den er også den der har affyret den med mindre den er blevet meldt stjålet. Med Tasers kan man vist også få sådan at den sender en besked til centralen om at en taser er gået af, hvis jeg ikke tager meget fejl.ReneKJ skrev:Kan man overhovedet få peberspray med DNA id, eller er det kun en smart ide?
mvh
-
- This member is
Ja ok, men det vil jo medfører et hulens bureakrati med at registrere og ikke mindst afregistere pebersprays. Og det vil ikke hjælpe noget hvor gerningsmanden/kvinden er anonym og ikke efterlader dåsen.LapuaMagnum skrev:Uden at vide det tror jeg at der menes at når man køber den skal der være id nummer på den så man ved hvem der har købt den, og den der har købt den er også den der har affyret den med mindre den er blevet meldt stjålet. Med Tasers kan man vist også få sådan at den sender en besked til centralen om at en taser er gået af, hvis jeg ikke tager meget fejl.ReneKJ skrev:Kan man overhovedet få peberspray med DNA id, eller er det kun en smart ide?
mvh
Medmindre poltiet kommer forbi og laver optælling ved alle registrerede ejere en gang om året

Egenligt tror jeg det vil være svært at få folk til at behandle det som et personligt registreret våben, og ikke bare et forbrugsgode som man kan have stående frit fremme, og smider i skraldespanden når den er for gammel.
- LapuaMagnum
- Platin Member
Det tror jeg du har meget ret iReneKJ skrev:Ja ok, men det vil jo medfører et hulens bureakrati med at registrere og ikke mindst afregistere pebersprays. Og det vil ikke hjælpe noget hvor gerningsmanden/kvinden er anonym og ikke efterlader dåsen.LapuaMagnum skrev:Uden at vide det tror jeg at der menes at når man køber den skal der være id nummer på den så man ved hvem der har købt den, og den der har købt den er også den der har affyret den med mindre den er blevet meldt stjålet. Med Tasers kan man vist også få sådan at den sender en besked til centralen om at en taser er gået af, hvis jeg ikke tager meget fejl.ReneKJ skrev:Kan man overhovedet få peberspray med DNA id, eller er det kun en smart ide?
mvh
Medmindre poltiet kommer forbi og laver optælling ved alle registrerede ejere en gang om året![]()
Egenligt tror jeg det vil være svært at få folk til at behandle det som et personligt registreret våben, og ikke bare et forbrugsgode som man kan have stående frit fremme, og smider i skraldespanden når den er for gammel.

mvh
- Kristian_J
- Platin Member
- Interesser: Langdistanceskydning
- Geografisk sted: Glostrup
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 111 times
Problemet med lovliggørelse af våben til selvforsvar er, at hvis begge parter har våben, så er det den der slår til først, der vinder på det.
Kort sagt. Lovliggørelse betyder at voldsmanden / voldtægtmanden har samme muligheder for angreb som offer har for forsvar.
Så der er intet at vinde på lovliggørelse, men meget at tabe!
Kort sagt. Lovliggørelse betyder at voldsmanden / voldtægtmanden har samme muligheder for angreb som offer har for forsvar.
... assistance from a distance!
Kunne det være at voldsmanden var lidt ligeglad med at det var ulovligt at bruge våben når han overfalder folk lidt ligesom banderne der skyder folk selvom det både er ulovligt at eje våben der ikke er registreret og også ulovligt at slå folk ihjel eller bare prøve på det.Kristian_J skrev:Problemet med lovliggørelse af våben til selvforsvar er, at hvis begge parter har våben, så er det den der slår til først, der vinder på det.
Det vil jeg mene; når det er ulovligt at gå med peber spray, kniv, slagvåben og skydevåben så er det kun de kriminelle der har dem for hvad forskel gør ulovlig våbenbesidelse oveni en drabssigtelse. De regner ikke med at blive taget alligevel ellers så gjorde de det jo nok ikke!
Det er en fantasi verden at tro at kriminelle respekterer et forbud mod våben! Giv mig bare een grund til at en kriminel skulle gøre det.
Senest rettet af Slettet bruger 31. jul 2017, 21:55, rettet i alt 1 gang.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Hvis lovliggørelse, så kun til personer der kan vandelsgodkendes. I min bog bør kun hæderlige borgere kunne opnå disse rettigheder. Det samme gælder færdsel med kniv i det offentlige rum.
Dertil et kursus i konfliktløsning, selvforsvar og brug af remediet, samt et kursus i førstehjælp. Det bør kunne klares på en dag og vil i sig selv have en gavnlig og opdragende effekt.
Træffes rockeren så med en på sig, så må han ind og ruske lidt. Misbrug skal medføre forfald af rettigheder og sanktioneres hårdt.
Dertil et kursus i konfliktløsning, selvforsvar og brug af remediet, samt et kursus i førstehjælp. Det bør kunne klares på en dag og vil i sig selv have en gavnlig og opdragende effekt.
Træffes rockeren så med en på sig, så må han ind og ruske lidt. Misbrug skal medføre forfald af rettigheder og sanktioneres hårdt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
Fornuftigt indlæg som jeg også synes lyder helt rigtigt.C-X skrev:Hvis lovliggørelse, så kun til personer der kan vandelsgodkendes. I min bog bør kun hæderlige borgere kunne opnå disse rettigheder. Det samme gælder færdsel med kniv i det offentlige rum.