Wildlife skrev:
Ja, der er forskellige tolkninger - Jeg er ikke enig I Multebears tolkning og min advokat var heller ikke enig i hans tolkning. Så jeg tager gerne chancen hvis jeg en dag måtte blive stoppet så grundigt at de må ransage min bil og finder værktøjskassen og kniven i bagagerummet.
Nu leger jeg lige djævlens advokat med dit brev. Jeg har nemlig lige diskuteret det med en der arbejder med strafferet, vores konklusion er, at vi håber, at du ikke betalte din advokat for hans mening om skrivelsen.
Som jeg forstår det har du søgt om tilladelse til at bære og opbevare en Gerber Gator i din bil, uden at have et anerkendelsesværdigt formål, men til pludseligt opståede situationer. Det har du fået et AFSLAG på.
Derefter er sagsbehandleren så venlig, at han/hun fortæller dig, at du ikke behøver en tilladelse for at erhverve, besidde og bære den specifikke kniv du spørger til, da den ikke er af en størrelse eller udformning der vurderes at kræve tilladelse, men på intet tidspunkt står der, at du er undtaget de generelle bestemmelser om anerkendelsesværdigt formål.
Der står ingen steder, at det du efterspørger ikke er tilladelseskrævende.
Jeg vil gå så langt som til at sige, at hvis du bliver antruffet med kniv, og man slår dig op i registeret og kigger på ansøgninger og indeværende tilladelser, så vil man se, at du tidligere har spurgt til en tilladelse til det du har gang i, og fået den afvist, du er derfor ikke i god tro, og foran en evt. dommer risikerer du at få den træls ende af kæppen, fordi du rent faktisk vidste bedre, og det kan dokumenteres, at du burde vide bedre.