Hvad er normalt?
Jeg har i dag rykket for min våbentilladelse i forbindelse med fornyelse af samme. Den nuværende havde udløb d. 3/10.
Jeg betalte d. 9/9 og efter et opkald i dag kan jeg høre at den ny først er lavet d. 3/10. Er det normen ? Reelt kan jeg i tilfælde af et besøg ikke fremvise en gyldig våbentilladelse og det synes jeg er et problem. Ser jeg spøgelser eller det normen af et ny tilladelse dukker op EFTER den gamle er udløbet?
Fornyelse af våbentilladelse. Hvad er normalt at sidde med en udløbet?
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, skydning, genladning, mm
- Geografisk sted: Region Midtjylland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 3 times
Fornyelse af våbentilladelse. Hvad er normalt at sidde med en udløbet?
Senest rettet af Refraktorius 5. okt 2017, 12:48, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift præciseret. Det giver dig flere og bedre svar, og sparer andre medlemmers tid. (Læs gerne indlægget i small talk)
Begrundelse: overskrift præciseret. Det giver dig flere og bedre svar, og sparer andre medlemmers tid. (Læs gerne indlægget i small talk)
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Fornyelse af våbentilladelse. Hvad er normalt at sidde med en udløbet?
Når du har genansøgt i god tid (det er en lille måned vel?), så har du dit på det tørre.
Du har fået kvitteringen på mail, og det er din dokumentation for, at du har gjort det, du skulle.
Så du kommer ikke i klemme.
Men moralen af historien er nok, at det gælder om at genansøge ASAP når brevet ligger der, for jeg ville ikke slæbe kanonen ud af huset, uden en gyldig tilladelse.
Du har fået kvitteringen på mail, og det er din dokumentation for, at du har gjort det, du skulle.
Så du kommer ikke i klemme.
Men moralen af historien er nok, at det gælder om at genansøge ASAP når brevet ligger der, for jeg ville ikke slæbe kanonen ud af huset, uden en gyldig tilladelse.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, skydning, genladning, mm
- Geografisk sted: Region Midtjylland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 3 times
Netop, og lige for at præcisere: Brevet er modtaget d. 5/9. Betalt samme dag. Pengene er gået ud fra kontoen d. 9/9. Så nej, jeg har ikke siddet på mine hænder.Refraktorius skrev:
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
http://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/nyh ... ingstider/
Du kunne evt. maile DJ og gøre dem opmærksom på problemet, så de har endnu et tilfælde at forelægge Justitsministeriet.
Du kunne evt. maile DJ og gøre dem opmærksom på problemet, så de har endnu et tilfælde at forelægge Justitsministeriet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Skydesmølf
- Bronze Member
- Interesser: Garand /M1 US Karabin
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
jeg har I skrivende stund ventet siden 04maj på fornyelse af min garand

FRED GENNEM OVERLEGEN ILDKRAFT
- NSander
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, ww2
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 342 times
er den halvauto ? og har du i så fald fået en en af de famøse skrivelser, hvor du skal dokumentere dit behov yderligere ?Skydesmølf skrev:jeg har I skrivende stund ventet siden 04maj på fornyelse af min garand![]()
jeg er meget nysgerrig, for der går ikke længe inden min Garand tilladelse udløber, og jeg ville være meget ked af at skulle af med den.
- Skydesmølf
- Bronze Member
- Interesser: Garand /M1 US Karabin
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
jep har svaret på den famøse skrivelse den 28 maj hvor I jeg rede gorde for hvor I sverige jeg burger min riflel og hvad jeg jager med den ,og rykket pr tlf den 22 juni senest har jeg modtaget et brev hvor de rykkede mig for ikke havde søgt om fornyelse
hvilket jeg jeg I klart sprog forklarede våbenkontor øst mening om .
så jeg venter stadig

FRED GENNEM OVERLEGEN ILDKRAFT