Jeg ved jo der sidder jurister, eller i hvert fald nogen med forstand på sådant, herinde... Så jeg håber lidt i kan hjælpe mig med et par spørgsmål angående et evt. dobbelt statsborgerskab til min søn..
Sagen er den at min ekskæreste er tysk statsborger, men bosat og arbejdende i Danmark..Ok ok, Jylland, men det lugter da lidt..

Vores fælles knægt er født og døbt her i Danmark, og bor også stadig sammen med moderen i Danmark.. Så langt så godt..
Nu har hun så spurgt om jeg har noget imod at hun prøver at søge dobbelt statsborgerskab til knægten, p.g.a. hans halvtyske afstamning. Principielt har jeg ikke noget imod det, men kan jeg komme i klemme med noget der, tænker i forbindelse med en konflikt hvor hun f.eks. rejser ned til sine forældre der bor i Tyskland..
Jeg ved godt at den kan hun ikke som sådan uden jeg godkender det også, men hvis hun så gør det alligevel? Kan jeg så stadig søge om at få knægten tilbage da hun jo kan hævde at han er i Tyskland som tysk statsborger, qua det evt. dobbelte statsborgerskab?
Håber i forstår spørgsmålet, ellers må jeg jo prøve at pinde det lidt ud..