Som det kører nu, er der heldigvis ingen problemer.. Vi har fundet en rytme der passer os begge, m.h.t. at jeg ser ham.. Det er godt nok mig der har det meste af slæbet p.t. men p.g.a. diverse omstændigheder er det bare sådan..Falco Subniger skrev:Nu kender du din eks bedst, og umiddelbart lyder det som om I samarbejder om juniors ve og vel. Selv med fælles forældremyndighed må hun ikke tage junior med ud af landet uden din accept. Statsborgerskabet ændrer ikke ved den fælles forældremyndighed. (IANAL).Timber skrev:Nu har hun så spurgt om jeg har noget imod at hun prøver at søge dobbelt statsborgerskab til knægten, p.g.a. hans halvtyske afstamning. Principielt har jeg ikke noget imod det, men kan jeg komme i klemme med noget der, tænker i forbindelse med en konflikt hvor hun f.eks. rejser ned til sine forældre der bor i Tyskland..
Hvis der skulle opstå i konflikt i fremtiden:Noget andet du skal overveje er tilknytningsforholdet til Danmark, hvis planen er at junior skal bibeholde sit statsborgerskab i Danmark og stadig have samme rettigheder som sin far, når han bliver voksen. Der har de seneste år været eksempler på børn født i landet med enten udenlandsk statsborgerskab (det følger normalt moderen) eller dobbelt statsborgerskab, der er rendt ind i problemer, når de er blevet voksne.
Jeg har selv tænk over fremtidige konsekvenser ved det. Jeg har dog ikke hørt andet fra hende, end at han/de fortsætter med at skulle bo her i DK.. Det er som sagt mere hvis der kommer en konflikt senere hen, når han bliver lidt større, og jeg skal til at have ham herover. Hvis hun så smutter ned til sine forældre, og bliver der, så sidder jeg jo lidt i saksen ala' den artikel.. Men meddeler hende at jeg ikke lige p.t. er vild med ideen..