Glatløbet haglgevær på samler tilladelse.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Sthatt
Newbie
Newbie
Interesser: Pistol og rifler
Geografisk sted: Midt/Vest Jylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Glatløbet haglgevær på samler tilladelse.

Indlæg af Sthatt » 24. jan 2018, 22:55

Hvad skal man helt præcis gøre hvis man anskaffer sig et haglgevær på en samlertilladelse?
Jeg ved godt jeg skal sende sådan en våbenliste tilgang, og have den med på den årlige liste fremover.
Men skal man også anmelde den via politi.dk som man skal hvis den er købt på et jagttegn?

Tillægs spørgsmål:
Hvis man senere vil fjerne den fra våbensamler tilladelse (fordi man har fået et jagttegn senere), hvordan bærer man sig så ad med det?

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 431 times

Re: Glatløbet haglgevær på samler tilladelse.

Indlæg af Langenge » 25. jan 2018, 08:49

Sthatt skrev:Hvad skal man helt præcis gøre hvis man anskaffer sig et haglgevær på en samlertilladelse?
Jeg ved godt jeg skal sende sådan en våbenliste tilgang, og have den med på den årlige liste fremover.
Men skal man også anmelde den via politi.dk som man skal hvis den er købt på et jagttegn?

Tillægs spørgsmål:
Hvis man senere vil fjerne den fra våbensamler tilladelse (fordi man har fået et jagttegn senere), hvordan bærer man sig så ad med det?
Ja, indsende en tilgang og have den med på listen.
Nej, den skal ikke anmeldes som på et jagttegn.
Hvis du senere vil have den på dit jagttegn, så sælger du den bare til dig selv. Altså melder den som afgang fra din samling, og anmelder den til politiet på dit jagttegn, som hvis du havde købt den i en forretning (du skriver blot dig selv på som både sælger og køber)
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Sthatt
Newbie
Newbie
Interesser: Pistol og rifler
Geografisk sted: Midt/Vest Jylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Glatløbet haglgevær på samler tilladelse.

Indlæg af Sthatt » 25. jan 2018, 10:27

Langenge skrev:Ja, indsende en tilgang og have den med på listen.
Nej, den skal ikke anmeldes som på et jagttegn.
Hvis du senere vil have den på dit jagttegn, så sælger du den bare til dig selv. Altså melder den som afgang fra din samling, og anmelder den til politiet på dit jagttegn, som hvis du havde købt den i en forretning (du skriver blot dig selv på som både sælger og køber)
Det lyder super. Jeg får nemlig forhåbenligt jagttegn her til foråret, men hvis jeg nu faldt over et godt tilbud inden,
så er det jo dejligt at det ikke er mere besværligt at starte med at købe den på samler tilladelsen.

Mange tak for svaret! :)

Besvar