Div. spørgsmål ang, våben fra dødsbo (Selvmord)

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Div. spørgsmål ang, våben fra dødsbo (Selvmord)

Indlæg af Timber » 12. feb 2018, 19:54

Halløj derude...

Jeg har en bekendt, hvis familiemedlem desværre har taget sit eget liv, ved at skyde sig selv. Kendte også personen selv, i mange år. En rigtig trist historie..

Nu står min bekendte så tilbage med boet, deriblandt et skab med våben.. Vedkommende har så spurgt mig hvad han stiller op med det. Ifølge politiet skulle han bare sende det til destruktion?!?! :what:

Jeg har så sagt til ham at boet har, kan aldrig huske om det er 4 eller 6 uger, til at få afviklet dem. Og der kan søges tilladelse til at der går længere, hvis det er.. Omend det måske ikke er de mest værdifulde våben, og den triste baggrund i mente, så synes jeg da stadig man bør afhænde dem til andre, i stedet for destruktion... Og hvad med opbevaring? Lige nu står de, så vidt jeg ved, i afdødes skab, og der tænker jeg at de bliver, indtil en løsning er kommet op?

Så det jeg egentlig fisker lidt efter, er hvad gør han/vi nu praktisk? Jeg har tilbudt at smide evt. salgsannoncer op, hvis det er det han ønsker. Og hjælpe ham med at få kontakt til en våbenhandler, er vi ude i det.. Men er der andet jeg lige skal huske? Og hvad med selve det våben vedkommende brugte? Bliver det konfiskeret som bevismateriale?

Beklager hvis det er lidt rodet, men det er sgu ikke en særlig sjov situation at være med i..
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Re: Div. spørgsmål ang, våben fra dødsbo(Selvmord)

Indlæg af HappyNanoq » 12. feb 2018, 20:07

Det er 4 uger.
https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... oedsbo.htm

Det er godt nok trist at høre at han er blevet rådgivet til at indlevere dem til destruktion - for de representerer stadig en værdi.
Men det kommer selvfølgelig an på hvad der er blevet sagt, og hvis man har meldt ud at våbnene nok intet er værd og hvordan man så skal forholde sig - så kan jeg godt forestille mig at det kunne være svaret.

MEN - indenfor en 4 ugers periode så kan arvingerne bestemme sig for hvad der skal ske, og træffe de fornødne foranstaltninger.

Det er muligt at afhænde dem til en privat jæger/skytte - altså overdrage haglgeværer til én med jagttegn, og sætte sælger som "Boet efter .....".
Rifler kan også overdrages, og kan typisk godt få lov at stå i afdødes hus/våbenskab indtil ny ejer kan få våbnet overdraget - alternativt kan man måske få våbnet opbevaret hos en våbenhandler der kan tage våbnet ind i våbenbogen - og sjældnere brugt, kan våbnet stå til opbevaring hos politiet.
Her er det dog sket at våben er kørt til destruktion i mellemtiden.

Men det har sin helt egen del i våbenlovgivningen, og det er specifikt 4 uger man har - men efter aftale med politiet kan de 4 uger dispenseres fra.
Så hold politiet informeret, evt. med opdateret liste over våbenbeholdningen og ammunitionsbeholdningen - og gør gerne et stort nummer ud af at sige at våbnene fortsat står i aflåst våbenskab og nøglerne er sikret. M.v.
Dermed er der god chance for at politiet er trygge ved situationen, så får man også mest line at løbe med den anden vej.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Timber
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Timber » 12. feb 2018, 20:31

HappyNanoq skrev:Det er 4 uger.

Det er godt nok trist at høre at han er blevet rådgivet til at indlevere dem til destruktion - for de representerer stadig en værdi.
Men det kommer selvfølgelig an på hvad der er blevet sagt, og hvis man har meldt ud at våbnene nok intet er værd og hvordan man så skal forholde sig - så kan jeg godt forestille mig at det kunne være svaret.

MEN - indenfor en 4 ugers periode så kan arvingerne bestemme sig for hvad der skal ske, og træffe de fornødne foranstaltninger.

Det er muligt at afhænde dem til en privat jæger/skytte - altså overdrage haglgeværer til én med jagttegn, og sætte sælger som "Boet efter .....".
Rifler kan også overdrages, og kan typisk godt få lov at stå i afdødes hus/våbenskab indtil ny ejer kan få våbnet overdraget - alternativt kan man måske få våbnet opbevaret hos en våbenhandler der kan tage våbnet ind i våbenbogen - og sjældnere brugt, kan våbnet stå til opbevaring hos politiet.
Her er det dog sket at våben er kørt til destruktion i mellemtiden.

Men det har sin helt egen del i våbenlovgivningen, og det er specifikt 4 uger man har - men efter aftale med politiet kan de 4 uger dispenseres fra.
Så hold politiet informeret, evt. med opdateret liste over våbenbeholdningen og ammunitionsbeholdningen - og gør gerne et stort nummer ud af at sige at våbnene fortsat står i aflåst våbenskab og nøglerne er sikret. M.v.
Dermed er der god chance for at politiet er trygge ved situationen, så får man også mest line at løbe med den anden vej.
Jeg tænker han nok har nævnt det med værdien, og så har politimanden sagt at de bare skal sendes til destruktion.. Nåmen, din beskrivelse lyder lidt henad det jeg selv havde tænkt, så det bliver det vi går efter.. Jeg har også sagt til ham at det vigtigste lige nu, er at komme oven på igen.. Vi skal nok nå det andet tids nok... Alligevel lidt mærkeligt at en man har kendt siden 85 bare sådan forsvinder.. :cry:
M.v.h. Timber

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2987 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 12. feb 2018, 21:32

Sørgeligt at politiet har vejledt i strid med deres egen webside og med den relevante bekendtgørelse.

Her er den relevante paragraf i Bekendtgørelse om våben og ammunition m.v. så har familien den at støtte sig til og vise frem for evt. fejlinformerede betjente:
Våben og ammunition mv. i dødsboer og konkursboer

§ 46. Våben og ammunition mv., som indgår i et dødsbo eller et konkursbo, kan uden særskilt tilladelse besiddes af arvingerne, den som varetager boet på arvingernes vegne eller kurator i indtil 4 uger efter dødsfaldet eller konkursdekretets afsigelse.

Stk. 2. Inden udløbet af den i stk. 1 fastsatte frist skal der til politiet indgives ansøgning om tilladelse, jf. § 5, eller ske afhændelse.

Stk. 3. Politiet kan bestemme, at våben og ammunition mv., som indgår i et dødsbo eller et konkursbo, skal deponeres hos politiet eller en anden myndighed.

Stk. 4. Politiet kan under særlige omstændigheder fastsætte en længere frist end anført i stk. 1.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=185167

Timber
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Timber » 12. feb 2018, 22:18

Kalthoff skrev:

Sørgeligt at politiet har vejledt i strid med deres egen webside og med den relevante bekendtgørelse.

Her er den relevante paragraf i Bekendtgørelse om våben og ammunition m.v. så har familien den at støtte sig til og vise frem for evt. fejlinformerede betjente:
Våben og ammunition mv. i dødsboer og konkursboer

§ 46. Våben og ammunition mv., som indgår i et dødsbo eller et konkursbo, kan uden særskilt tilladelse besiddes af arvingerne, den som varetager boet på arvingernes vegne eller kurator i indtil 4 uger efter dødsfaldet eller konkursdekretets afsigelse.

Stk. 2. Inden udløbet af den i stk. 1 fastsatte frist skal der til politiet indgives ansøgning om tilladelse, jf. § 5, eller ske afhændelse.

Stk. 3. Politiet kan bestemme, at våben og ammunition mv., som indgår i et dødsbo eller et konkursbo, skal deponeres hos politiet eller en anden myndighed.

Stk. 4. Politiet kan under særlige omstændigheder fastsætte en længere frist end anført i stk. 1.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=185167
Som jeg sagde til min bekendte, så skal man ikke nødvendigvis regne med hvad politiet fortæller, i hvert fald ikke på våbenområdet... Lidt sørgeligt egentligt... Men som jeg skrev til isbjørnen, så følger vi hans råd, da det passer meget godt med hvad jeg selv havde forestillet mig...

Men lige nu skal de bare have lidt ro til at komme sig...
M.v.h. Timber

Timber
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Timber » 16. feb 2018, 20:59

Nåh, sidste nyt i sagen..

Det viser sig at politiet har decideret konfiskeret våbnene. Og uden begrundelse... Der er heller ikke givet nogen kvittering for konfiskeringen.. Min bekendte har rykket for at få dem tilbage, men har ikke fået noget svar...

Må de i det hele taget det? Altså pånær det våben der er brugt..
M.v.h. Timber

Kalthoff
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Kalthoff » 16. feb 2018, 21:16

Timber skrev:Nåh, sidste nyt i sagen..

Det viser sig at politiet har decideret konfiskeret våbnene. Og uden begrundelse... Der er heller ikke givet nogen kvittering for konfiskeringen.. Min bekendte har rykket for at få dem tilbage, men har ikke fået noget svar...

Nej. De våben tilhører boet.

Din bekendte skal indgive en skriftlig klage, gerne vha. en advokat der kender til våbenloven.

Timber
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Timber » 16. feb 2018, 21:22

Kalthoff skrev:

Nej. De våben tilhører boet.

Det er svært at få øje på en lovhjemmel til at politiet kan konfiskere dem.

Din bekendte skal indgive en skriftlig klage, gerne vha. en advokat der kender til våbenloven.
Det råd har jeg også givet ham.. Som jeg sagde til ham, så selv om det er en trist situation han står i, og der er mange ting der skal tænkes på, så er han desværre nødt til at være lidt hård på den konto. Forstår udemærket at det måske ikke har højeste prioritet, men det er jo også et spørgsmål om princip...
M.v.h. Timber

Kalthoff
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Kalthoff » 16. feb 2018, 21:35

Timber skrev:Det råd har jeg også givet ham.. Som jeg sagde til ham, så selv om det er en trist situation han står i, og der er mange ting der skal tænkes på, så er han desværre nødt til at være lidt hård på den konto. Forstår udemærket at det måske ikke har højeste prioritet, men det er jo også et spørgsmål om princip...
Det er ganske rigtigt. Det vil være en god gerning overfor alle der senere kommer i en lignende situation, at stå fast overfor politiet og køre sagen.

Udover det principielle, handler det også om at sikre boets værdier for arvingerne.

Det kan ikke koste stort mere end en enkelt advokattime at få sendt en korrekt formuleret klage til rette instans.

Våbnene skal være i meget dårlig forfatning hvis den samlede salgspris ikke er højere end advokatudgiften.

Timber
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Timber » 16. feb 2018, 21:42

Kalthoff skrev:
Timber skrev:Det råd har jeg også givet ham.. Som jeg sagde til ham, så selv om det er en trist situation han står i, og der er mange ting der skal tænkes på, så er han desværre nødt til at være lidt hård på den konto. Forstår udemærket at det måske ikke har højeste prioritet, men det er jo også et spørgsmål om princip...
Det er ganske rigtigt. Det vil være en god gerning overfor alle der senere kommer i en lignende situation, at stå fast overfor politiet og køre sagen.

Udover det principielle, handler det også om at sikre boets værdier for arvingerne.

Det kan ikke koste stort mere end en enkelt advokattime at få sendt en korrekt formuleret klage til rette instans.

Våbnene skal være i meget dårlig forfatning hvis den samlede salgspris ikke er højere end advokatudgiften.
Nemlig.. Nu er han heldigvis rimelig principfast, selv i denne sørgelige tid... Og jeg har sagt at jeg naturligvis hjælper alt det jeg kan..

Så det skal nok lykkes... :thumbup:
M.v.h. Timber

Brugeravatar
NSander
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 342 times

Indlæg af NSander » 17. feb 2018, 02:52

Det må du meget gerne komme med en opdatering på, når du ved mere. Det lyder helt forrykt ? De burde udemærket selv kende lovgivningen!

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 127 times
Been thanked: 260 times

Indlæg af T-REX » 17. feb 2018, 03:55

Hvis Politiet har Konfiskeret OG Destrueret, så bør der køres en erstatningssag.

Selv det våben der blev brugt, det mener jeg ikke, at de må konfiskere. Det er stadig en del, af boet.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 75 times
Been thanked: 68 times

Indlæg af Kruffe » 17. feb 2018, 23:49

Det letteste/hurtigste i min bog, hvis jeg var arving i den sag og ikke havde forstand på våben - så ville jeg aflevere det hele til Lauritz.com og få det solgt på auktion. Så bliver alle tilladelserne afmeldt og de får ro fra politiet og mønt på lommen....
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Timber
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Timber » 17. feb 2018, 23:58

JRexA skrev:Hvis Politiet har Konfiskeret OG Destrueret, så bør der køres en erstatningssag.

Selv det våben der blev brugt, det mener jeg ikke, at de må konfiskere. Det er stadig en del, af boet.
Nej, de har ikke destrueret dem så vidt vi ved.. De tog dem med da de var derude, og han har ikke fået dem tilbage selvom han har rykket for det.. Jeg vil ikke presse så meget på lige pt, da jeg mener de stadig lige skal have tid til at komme sig i sorgen.. Men jeg følger det tæt..

M.h.t. destruktionen, var det en af betjentene der foreslog det til min bekendte..
M.v.h. Timber

Timber
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Timber » 18. feb 2018, 00:01

NSander skrev:

Det må du meget gerne komme med en opdatering på, når du ved mere. Det lyder helt forrykt ? De burde udemærket selv kende lovgivningen!
Jeg skal nok smide resultatet herinde.. :thumbup:
M.v.h. Timber

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 89 times

Indlæg af Boerge » 18. feb 2018, 11:01

Ikke fordi jeg skal kloge mig en hel masse, men:

Jeg tror politiet - p.g.a. af den specielle situation - har medtaget våbnene til kontrol af lovlighed: tilladelser, registrering m.v.

Våbnene tilhører selvfølgelig boet.

Politiet konfiskerer/destruerer ikke våben med kendt ejer ( boet ) med mindre der foreligger skriftlig tilladelse fra ejer, eller kendelse om det fra en domstol

Det er rigtigt, at der kan foretages konfiskation/destruktion af våben anvendt til en strafbar handling, men et selvmord er ikke en strafbar handling - men de kan beholde dette våben til de nødvendige tekniske undersøgelser.

Så skriftlig henvendelse fra bobestyrer ( den pårørende som skifteretten har udpeget/godkendt ) om at man ønsker våbnene udleveret, m.h.p. på afhændelse efter de derom gældende regler.
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 89 times

Indlæg af Boerge » 18. feb 2018, 11:21

En lille tilføjelse: Bedemanden anfører i anmeldelse til Skifteretten, hvem der er nærmeste pårørende/kontaktperson. Denne person vil modtage en skrivelse fra skifteretten om proceduren i den fremtidige bobehandling - men der kan godt gå op til 14 dage inden denne skrivelse kommer. Man kunne jo så udlevere en kopi af denne skrivelse til politiet, som bevis på man er bobestyrer!!
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Timber
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Timber » 25. feb 2018, 14:16

Hov, har jo hel glemt at følge op på denne tråd...

Altså, status indtil videre er at våbnene som sagt er taget med f politiet, og der er ikke udstedt nogen kvittering på det.. Undersøgelser m.v. er afsluttet, og der var ikke noget at komme efter.. Afdøde er også frigivet, og bisat nu.

Men våbnene er ikke afleveret tilbage....

Nu skal familien selvfølgelig lige have tid til at komme over bisættelsen, men jeg følger naturligvis sagen tæt.. Men burde politiet ikke bare aflevere dem, når der nu ikke er noget at komme efter?? :???:
M.v.h. Timber

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 49 times
Been thanked: 171 times

Indlæg af Senserazer » 25. feb 2018, 17:02

Hvis en eller flere betjente har taget våbnene uden belæg og uden kvittering, så er de blevet ikke konfiskeret, men ganske enkelt stjålet? Jeg ville bestemt følge op på sagen.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 25. feb 2018, 18:25

Jeg ville i den situation bede min advokat om at kontakte politiet og fremsætte krav om at våbnene omgående udleveres til bobestyrer - og understrege at sker dette ikke, så vil de betjente som borttog våbnene, uden kvittering, blive anmeldt for tyveri.

Sagen virker dog besynderlig i mine øjne:

1. Hvad skulle de pågældende betjente i våbenskabet? Det var vel ikke der våbnet anvendt til selvmordet befandt sig?

2. Hvilken form for begyndelse blev givet for at våbnene blev borttaget? Forelå der en aftale/forudgående kommunikation - eller blev dette dikteret af de pågældende betjente?

3. Er det 100% sikkert at der ikke blev kvitteret for de borttagne våben?
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Timber
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Timber » 25. feb 2018, 18:43

Elbæk skrev:Jeg ville i den situation bede min advokat om at kontakte politiet og fremsætte krav om at våbnene omgående udleveres til bobestyrer - og understrege at sker dette ikke, så vil de betjente som borttog våbnene, uden kvittering, blive anmeldt for tyveri.

Sagen virker dog besynderlig i mine øjne:

1. Hvad skulle de pågældende betjente i våbenskabet? Det var vel ikke der våbnet anvendt til selvmordet befandt sig?

2. Hvilken form for begyndelse blev givet for at våbnene blev borttaget? Forelå der en aftale/forudgående kommunikation - eller blev dette dikteret af de pågældende betjente?

3. Er det 100% sikkert at der ikke blev kvitteret for de borttagne våben?
Vi tager det lige fra en ende af...

1. Det forstår jeg heller ikke... Det anvendte våben befandt sig sammen med afdøde.. Og de er fastslået at det er foregået som situationen lagde op til, hvis man kan sige det på den måde.

2. Som jeg har forstået på min bekendte, så er det politiet der har sagt de ville tage våbnene med. Men ikke med nogen umiddelbar begrundelse.. Som jeg forstod på ham, troede han det var praksis m.h.t evt. undersøgelse..

3. Det har jeg spurgt direkte om, og han fastholder han intet har fået af dem..

Det skal siges at jeg går lidt forsigtigt til værks i denne triste sag.. Kan da godt forstå det ikke er højeste prioritet med at få styr på våbnene, specielt da en af dem jo er brugt til bortgangen.. Og jeg har heller ikke selv nogen interesse som sådan i det, andet end at det naturligvis skal gå rigtigt til...

Det er jo lidt en balancegang hvor meget man kan tillade sig at presse på. Men vil prøve at tage en lille snak med ham her en af dagene i næste uge, og prøve at få 100% styr på hvad der er foregået..
M.v.h. Timber

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 25. feb 2018, 18:49

Der skal helt sikkert "snakkes med en voksen" i denne sag så.

Det er meget usandsynligt at der er tale om andet en overivrighed, forglemmelse og måske en lille smule dovenskab fra de pågældende betjentes side. Men, det skal stadig påtales - og arvingerne skal have deres arv udleveret.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Timber
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Timber » 25. feb 2018, 19:04

Elbæk skrev:Der skal helt sikkert "snakkes med en voksen" i denne sag så.

Det er meget usandsynligt at der er tale om andet en overivrighed, forglemmelse og måske en lille smule dovenskab fra de pågældende betjentes side. Men, det skal stadig påtales - og arvingerne skal have deres arv udleveret.
Ja, det tænker jeg...

Det er jo heller ikke den sjoveste besked at få, så der er nok drønet mange andre tanker igennem der. Så krydser fingre for at det blot drejer sig om misforståelser parterne imellem..

Men vender naturligvis tilbage med resultatet..
M.v.h. Timber

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af PSindrup » 25. feb 2018, 19:30

JRexA skrev:Hvis Politiet har Konfiskeret OG Destrueret, så bør der køres en erstatningssag.

Jeg føler mig 100% overbevist om at de er i deres gode ret til at konfiskerer våbnet der blev benyttet til selvmordet. Det er jo et "gerningsvåben" i en eller anden forstand.

Peter
Senest rettet af PSindrup 25. feb 2018, 19:51, rettet i alt 1 gang.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 162 times

Indlæg af Greyberd63 » 25. feb 2018, 19:45

Hej Timber

Prøv at læse Boerge's indlæg af 18/2, han har stort set ret i alt hvad han skriver

Der er intet ulovligt i at politiet tager våben med, det er deres vurdering. og i forbindelse med et formodet selvmord, syntes jeg faktisk at de har
gjort deres arbejde

Vedrørende at arvingene ikke har hørt noget, så beskriver dette link ganske godt hvordan det forgår og hvad man selv skal gøre(oplyst af happynaoq den 12/2)

Du står og skal måske råd give venner/bekendte som er presset følesesmæssigt, jeg syntes at det er vigtigt, at der ikke pustes til ilden.

Nogle af de svar du har fået fra andre bære præg at de ikke kender reglerne, og har manglende tillid til politiet.

Jeg kan kun opfordre til at du læser indholdet på linket, det eneste tvivlsomme som politiet har gjort i mine øjne er, at de ikke har givet en kvittering for våben

MVH
Grey

Besvar