Jeg har en bekendt, hvis familiemedlem desværre har taget sit eget liv, ved at skyde sig selv. Kendte også personen selv, i mange år. En rigtig trist historie..
Nu står min bekendte så tilbage med boet, deriblandt et skab med våben.. Vedkommende har så spurgt mig hvad han stiller op med det. Ifølge politiet skulle han bare sende det til destruktion?!?!

Jeg har så sagt til ham at boet har, kan aldrig huske om det er 4 eller 6 uger, til at få afviklet dem. Og der kan søges tilladelse til at der går længere, hvis det er.. Omend det måske ikke er de mest værdifulde våben, og den triste baggrund i mente, så synes jeg da stadig man bør afhænde dem til andre, i stedet for destruktion... Og hvad med opbevaring? Lige nu står de, så vidt jeg ved, i afdødes skab, og der tænker jeg at de bliver, indtil en løsning er kommet op?
Så det jeg egentlig fisker lidt efter, er hvad gør han/vi nu praktisk? Jeg har tilbudt at smide evt. salgsannoncer op, hvis det er det han ønsker. Og hjælpe ham med at få kontakt til en våbenhandler, er vi ude i det.. Men er der andet jeg lige skal huske? Og hvad med selve det våben vedkommende brugte? Bliver det konfiskeret som bevismateriale?
Beklager hvis det er lidt rodet, men det er sgu ikke en særlig sjov situation at være med i..