Hej.
Jeg har kig på nogle forbedringsdele til min 1911 .22. Der er tale om barrel bushing og tilhørende barrel cap. Mit spørgsmål : Er det en våbendel ? og hvis det er, er der så noget jeg skal/kan søge for at få en sådan hjem ?? Beklager hvis det er svaret på før, har ikke kunne finde en tråd.
Mvh. J.Hartmann
Import af dele, hvornår er det en våbendele ??
-
- Newbie
- Interesser: konkurrence skydning
- Geografisk sted: sjælland
- Has thanked: 3 times
- Fredericianer
- Platin Member
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 32 times
Re: Import af dele, hvornår er det en våbendele ??
Jeg vil ikke mene at der bør være noget lovmæssig problem, men prøve at sende en mail til Politiet og høre hvad de siger.
Never confuse verbosity with veracity.
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Jeg ville ikke mene at de dele du nævner er våbendele, men når det så er sagt, så ville jeg søge selvom vi ikke mener det er nødvendigt.
Jeg har det sådan at hellere søge en gang for meget. Og det er blevet forstærket endnu mere da jeg er kommet lidt i problemer efter at have købt en kniv som bliver solgt i DK, men polisen/tolderen mener er en halskniv
Jeg har det sådan at hellere søge en gang for meget. Og det er blevet forstærket endnu mere da jeg er kommet lidt i problemer efter at have købt en kniv som bliver solgt i DK, men polisen/tolderen mener er en halskniv
-
- Newbie
- Interesser: konkurrence skydning
- Geografisk sted: sjælland
- Has thanked: 3 times
Tak for svarene. jeg har sendt en mail afsted til acø. Jeg har inkluderet billeder af delene, så må jeg se hvad de siger.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Det, du spørger til, er om det er en våbendel der kræver import tilladelse. Og det er det ikke.Hartmann17 skrev:Hej.
Jeg har kig på nogle forbedringsdele til min 1911 .22. Der er tale om barrel bushing og tilhørende barrel cap. Mit spørgsmål : Er det en våbendel ? og hvis det er, er der så noget jeg skal/kan søge for at få en sådan hjem ?? Beklager hvis det er svaret på før, har ikke kunne finde en tråd.
Mvh. J.Hartmann
For en definition på hvad der kræver importtilladelse, se Våbenbekendtgørelsens §2 stk 1 nr 2 og Våbenlovens §2 stk 3.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!