Hejsa.
Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen af jer muligvis ville kunne hjælpe med.
Jeg har overvejet at starte til hardball of derfor vil jeg gerne købe et våben fra udlandet ( indenfor eu)
Våbnet er simpelt elektrisk Ak våben, men jeg må erkende jeg er lidt bange for bare at købe det, jeg har hørt om folk der er blevet taget i tolden og fået 4500kr i bøde, og en plet på straffeattesten da "våbnet kunne have bruges ulovligt eller ligne... men gælder det også ved køb fra Sverige/Tyskland?
og vil der muligvis være yderligere moms, told, gebyr for køb af andre lande :)?
Import af "hardball" våben fra tyskland/sverige ?
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Import af "hardball" våben fra tyskland/sverige ?
Du kan altid skrive til politiet om en importtilladelse (den er gratis).
Og skulle de svare dig, at “den skal du ikke have importtilladelse til”, så har du det på skrift, og så er du lækker i retten.

Og skulle de svare dig, at “den skal du ikke have importtilladelse til”, så har du det på skrift, og så er du lækker i retten.

"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Det lyder underligt.. Man skal blot være over 18 år for at købe hardballvåben herhjemme, og der skal ikke importtilladelse til..Nysgerrig skrev: ↑29. mar 2018, 20:18Hejsa.
Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen af jer muligvis ville kunne hjælpe med.
Jeg har overvejet at starte til hardball of derfor vil jeg gerne købe et våben fra udlandet ( indenfor eu)
Våbnet er simpelt elektrisk Ak våben, men jeg må erkende jeg er lidt bange for bare at købe det, jeg har hørt om folk der er blevet taget i tolden og fået 4500kr i bøde, og en plet på straffeattesten da "våbnet kunne have bruges ulovligt eller ligne... men gælder det også ved køb fra Sverige/Tyskland?
og vil der muligvis være yderligere moms, told, gebyr for køb af andre lande :)?
Der kommer såvidt jeg husker, ikke moms på når det er inden for EU, og mener jeg, heller ikke Sverige..
Edit.. Eller gør som Refrak foreslår.. Så er alt i skønneste orden fra din side af.. Og

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

- Kleth
- Platin Member
- Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 94 times
Jeg tvivler på at import af rigtige hardball/Airsoft våben er ulovlig, men hvis man “får” valgt noget CO2/BB, Flobert eller .22 luft våben i stedet for Airsoft så smækker fælden.
Men som Refrak skriver er det smartere at få tilladelse end håbe på tilgivelse når vi er i området hvor det lugter af våben.
Og der skulle ikke komme told, moms eller afgifter på når det er fra EU - Sverige inklusive
Men som Refrak skriver er det smartere at få tilladelse end håbe på tilgivelse når vi er i området hvor det lugter af våben.
Og der skulle ikke komme told, moms eller afgifter på når det er fra EU - Sverige inklusive

Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”
-
- Bronze Member
- Interesser: Big badabuummm
- Geografisk sted: Nyborg
Hvad er det for et specielt våben siden du ikke vil købe det i DK?
Ellers kan jeg anbefale at købe fra www.taiwangun.com eller www.gunfire.pl
Begge shops ligger i polen og derfor uden for told og moms.
Hvis det er www.sniper-as.de du har kigget hos. Så kræver de normalt blot et billede af dit pas for at godkende at du ikke er tysker. Og ikke omfatte de tyske regler.