Import af "hardball" våben fra tyskland/sverige ?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Nysgerrig
Newbie
Newbie
Interesser: sjælland
Geografisk sted: Skælskør

Import af "hardball" våben fra tyskland/sverige ?

Indlæg af Nysgerrig » 29. mar 2018, 20:18

Hejsa.

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen af jer muligvis ville kunne hjælpe med.

Jeg har overvejet at starte til hardball of derfor vil jeg gerne købe et våben fra udlandet ( indenfor eu)

Våbnet er simpelt elektrisk Ak våben, men jeg må erkende jeg er lidt bange for bare at købe det, jeg har hørt om folk der er blevet taget i tolden og fået 4500kr i bøde, og en plet på straffeattesten da "våbnet kunne have bruges ulovligt eller ligne... men gælder det også ved køb fra Sverige/Tyskland?

og vil der muligvis være yderligere moms, told, gebyr for køb af andre lande :)?

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Re: Import af "hardball" våben fra tyskland/sverige ?

Indlæg af Refraktorius » 29. mar 2018, 20:46

Du kan altid skrive til politiet om en importtilladelse (den er gratis).

Og skulle de svare dig, at “den skal du ikke have importtilladelse til”, så har du det på skrift, og så er du lækker i retten.

:welcome:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 29. mar 2018, 20:47

Nysgerrig skrev:
29. mar 2018, 20:18
Hejsa.

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen af jer muligvis ville kunne hjælpe med.

Jeg har overvejet at starte til hardball of derfor vil jeg gerne købe et våben fra udlandet ( indenfor eu)

Våbnet er simpelt elektrisk Ak våben, men jeg må erkende jeg er lidt bange for bare at købe det, jeg har hørt om folk der er blevet taget i tolden og fået 4500kr i bøde, og en plet på straffeattesten da "våbnet kunne have bruges ulovligt eller ligne... men gælder det også ved køb fra Sverige/Tyskland?

og vil der muligvis være yderligere moms, told, gebyr for køb af andre lande :)?
Det lyder underligt.. Man skal blot være over 18 år for at købe hardballvåben herhjemme, og der skal ikke importtilladelse til..

Der kommer såvidt jeg husker, ikke moms på når det er inden for EU, og mener jeg, heller ikke Sverige..

Edit.. Eller gør som Refrak foreslår.. Så er alt i skønneste orden fra din side af.. Og :welcome: til.. :razz:
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 29. mar 2018, 21:32

Jeg tvivler på at import af rigtige hardball/Airsoft våben er ulovlig, men hvis man “får” valgt noget CO2/BB, Flobert eller .22 luft våben i stedet for Airsoft så smækker fælden.
Men som Refrak skriver er det smartere at få tilladelse end håbe på tilgivelse når vi er i området hvor det lugter af våben.

Og der skulle ikke komme told, moms eller afgifter på når det er fra EU - Sverige inklusive :thumbup:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Gurk
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Big badabuummm
Geografisk sted: Nyborg

Indlæg af Gurk » 29. mar 2018, 22:31

Nysgerrig skrev:
29. mar 2018, 20:18
Våbnet er simpelt elektrisk Ak våben
Hvad er det for et specielt våben siden du ikke vil købe det i DK?

Ellers kan jeg anbefale at købe fra www.taiwangun.com eller www.gunfire.pl

Begge shops ligger i polen og derfor uden for told og moms.

Hvis det er www.sniper-as.de du har kigget hos. Så kræver de normalt blot et billede af dit pas for at godkende at du ikke er tysker. Og ikke omfatte de tyske regler.

Besvar