Rigsby skrev: ↑7. apr 2018, 08:48
Jeg er fuldstændig uenig, (se min fremhævning)
Er en Glock-17DK ulovlig??
Ja og nej!
Ja: hvis du ikke har en gyldig tilladelse til den, så er den ulovlig.
og
Nej, hvis du har en tilladelse til den så er den ikke ulovlig.
I tidernes morgen (tidlig firserne) havde jeg tilladelse til en revolver som var 187mm i totallængde, den ville idag være ulovlig ifølge loven fordi loven siger at totallængden skal være mindst 210mm, men for mig ville den lovlig fordi jeg havde en tilladelse til at ha den fra Politiet. så postulatet om at kniven er ulovlig holder ikke (det kan i hvertfald ikke stå alene)
Hvis jeg forstår dig ret, så havde du en tilladelse specifikt til det våben.
Situationen her er IMHO anderledes fordi det er tale om en generel tilladelse. Hvis der kunne fremvises en gyldig tilladelse til denne kniv eller halsknive generelt så kunne jeg se argumentet.
Men her har vi en halskniv under 12 cm og en fritagelse for forbuddet mod knive over 12 cm.
Er vilkårene info eller en juridisk del af tilladelsen?
Nu jeg kigger efter, så står der faktisk på min at enhåndsbetjente foldeknive ikke er omfattet.
Skal jeg forholde mig til det, eller til hvad loven siger?
Må jeg købe en enhåndsbetjent kniv over 12 cm hjem til samlingen?
Og hvis det ender med en frikendelse, kan alle med de gamle tilladelser så frit købe halsknive?
Det jeg helst så her var et tiltalefrafald, og så en beslutning om at ændre teksten fremover så der står at udover længden skal kravene i den gældende lov være opfyldt.
Så kan man vedlægge et dokument der beskriver den aktuelle situation med forbehold for ændringer