Riffel magasiner over 10skud bliver ulovlige. Nogen som ved noget om det?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 115 times

Riffel magasiner over 10skud bliver ulovlige. Nogen som ved noget om det?

Indlæg af Allan3 » 23. apr 2018, 22:41

Hej alle

Læste på FB at riffelmagasiner med plads til mere end 10skud bliver ulovlige inden for nærmeste fremtid. Det blev skrevet af en størrer våbenhandler fra Sjælland.

Angivelig skulle det både gælde repetere og halv-auto

Nogle som ved mere og kan uddybe...

Pft.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Re: Riffel magasiner over 10skud bliver ulovlige. Nogen som ved noget om det

Indlæg af Flugteren » 23. apr 2018, 23:11

Allan3 skrev:
23. apr 2018, 22:41
Hej alle

Læste på FB at riffelmagasiner med plads til mere end 10skud bliver ulovlige inden for nærmeste fremtid. Det blev skrevet af en størrer våbenhandler fra Sjælland.

Angivelig skulle det både gælde repetere og halv-auto

Nogle som ved mere og kan uddybe...

Pft.
Det omhandler det kommende EU-direktiv angående våbenejerskab i Europa.

For at være helt ærlig, så tror jeg ikke, vi kan være sikre på, at lovskriverne selv ved, hvad der gælder og ikke gælder. Nogle siger, at forbuddet kun gælder halvauto, andre siger det gælder alle riffeltyper osv.

Vi får nok først syn for sagen, når den første domsafsigelse foreligger.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 23. apr 2018, 23:30

Flugteren skrev:
23. apr 2018, 23:11
For at være helt ærlig, så tror jeg ikke, vi kan være sikre på, at lovskriverne selv ved, hvad der gælder og ikke gælder. Nogle siger, at forbuddet kun gælder halvauto, andre siger det gælder alle riffeltyper osv.
Det gælder både halvauto og repeterrifler:
Erhvervelse af magasiner til halvautomatiske skydevåben med centraltænding, der kan indeholde over 20 patroner [dette dækker pistoler] og over ti patroner for i tilfælde af lange skydevåben [dette dækker rifler], er kun tilladt for personer, der er meddelt en tilladelse i henhold til artikel 6 eller en tilladelse, som er bekræftet, fornyet eller forlænget efter artikel 7, stk. 4a.
Artikel 6 indeholder mulige undtagelser for skydevåben som benyttes til sikkerhedsformål, sportsskydning m.v.
Artikel 7 er mulighed for "grandfathering".
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 53&from=EN
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Flugteren
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Flugteren » 23. apr 2018, 23:51

Mapzter skrev:
23. apr 2018, 23:30
Flugteren skrev:
23. apr 2018, 23:11
Det gælder både halvauto og repeterrifler:
Erhvervelse af magasiner til halvautomatiske skydevåben med centraltænding, der kan indeholde over 20 patroner [dette dækker pistoler] og over ti patroner for i tilfælde af lange skydevåben [dette dækker rifler], er kun tilladt for personer, der er meddelt en tilladelse i henhold til artikel 6 eller en tilladelse, som er bekræftet, fornyet eller forlænget efter artikel 7, stk. 4a.
Artikel 6 indeholder mulige undtagelser for skydevåben som benyttes til sikkerhedsformål, sportsskydning m.v.
Artikel 7 er mulighed for "grandfathering".
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 53&from=EN
Jeg kunne finde på mange ord at sige om EU.... :evil:

Jeg er glad for, at jeg med min igangværende uddannelse kan finde job i selv ødemarker i USA, hvor våbenloven heldigvis er lidt mere passende til et fritsindet individ.

High Standard
This member is
This member is
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 71 times

Indlæg af High Standard » 24. apr 2018, 09:22

Hej,

Nu ved jeg godt, at mange bliver sure på mig, men i virkeligheden har jeg svært ved at forestille mig, at reglerne om magasin kapacitet vil betyde noget i praksis for ret mange mennesker. Ingen af mine pistoler vil komme i klemme og jeg kan ikke se hvornår jeg ville få brug for et magasin med mere end 20 bønner, for riflernes vedkommende er 10 skud også rigeligt i forhold til jagt og mon ikke også man kan overkomme at skulle skifte magasin efter hver tiende skud på skydebanen, jeg tror nok det går alt sammen :smile: Under alle omstændigheder har jeg svært ved at svinge mig op til det helt store hysteri lige hvad det her emne angår - der er mange andre ting som man med fordel kan hidse sig op over :smile:

Hilsen
High Standard

Brugeravatar
Krung
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 96 times
Been thanked: 137 times

Indlæg af Krung » 24. apr 2018, 09:29

High Standard skrev:
24. apr 2018, 09:22
mon ikke også man kan overkomme at skulle skifte magasin efter hver tiende skud på skydebanen
Prøv at spørge dem der arbejder for at få IPSC riffel eller de sjove PRS baner som discipliner her i dk.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Has thanked: 15 times
Been thanked: 115 times

Indlæg af Allan3 » 24. apr 2018, 09:37

Det er blevet uddybet lidt på FB, og nu ser det ud til både at gælde alle rifler og pistoler.

Flugteren
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Flugteren » 24. apr 2018, 09:45

High Standard skrev:
Hej,

Nu ved jeg godt, at mange bliver sure på mig, men i virkeligheden har jeg svært ved at forestille mig, at reglerne om magasin kapacitet vil betyde noget i praksis for ret mange mennesker. Ingen af mine pistoler vil komme i klemme og jeg kan ikke se hvornår jeg ville få brug for et magasin med mere end 20 bønner, for riflernes vedkommende er 10 skud også rigeligt i forhold til jagt og mon ikke også man kan overkomme at skulle skifte magasin efter hver tiende skud på skydebanen, jeg tror nok det går alt sammen :smile: Under alle omstændigheder har jeg svært ved at svinge mig op til det helt store hysteri lige hvad det her emne angår - der er mange andre ting som man med fordel kan hidse sig op over :smile:

Hilsen
High Standard
For mig handler det ikke om, hvad der i praksis anvendes, det handler om princippet i at indskrænke lovlydige våbenejeres muligheder i form af følelsespolitik, snarere end reel, faktuel overbevisning. Masseskyderier bliver ikke mindre af at begrænse magasiner til 10/20 skuds - det så vi i Florida i februar, hvor gerningsmanden anvendte 10-skuds magasiner.

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 176 times

Indlæg af CO » 24. apr 2018, 09:50

Ingen af mine pistoler vil komme i klemme og jeg kan ikke se hvornår jeg ville få brug for et magasin med mere end 20 bønner
Det er fordi du ikke skyder IPSC.

I open division når du ikke langt med 20 skud.

Lad os håbe at sportsskytterne får den dispensation, som direktivet giver mulighed for.

Jeg kan også godt klare mig med 10 skud i riflen, bortset fra min meget farlige Winchester 94 kal. 44 som tager 11 i magasinet, men den må jeg jo så sælge.

...som jeg også har måttet sælge min 50BMG, min halvauto når den udløber, og de 15 stk. magasiner jeg lovligt, og i god tro, har købt til min riffel.

Hysteri eller ej, så bruger vi enorme summer på våben vi reelt set ikke ejer, men kun har til leje så længe det passer skrankepaverne.

Ja der er større problemer i verden, men det er sgu stadig træls, for at sige det på godt jysk.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 24. apr 2018, 10:11

Jeg kan godt se at jægerforbundet mener at det gælder både halvauto og repete
Halvautomatiske våben og magasiner

I revisionen af direktivet har der hele tiden været særligt fokus på halvautomatiske våben og magasinstørrelser.

I medfør af det reviderede direktiv er det ikke længere tilladt at erhverve og besidde et skydevåben, som er tilladelseskrævende (kategori A og B), hvis man samtidig besidder et magasin, der er egnet til at sætte på halvautomatiske rifler med centraltænding eller skydevåben med repetermekanisme, og som i tilfælde af lange skydevåben (rifler) kan indeholde over 10 patroner.
https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/ny ... til-sidst/

Men jeg ved ikke hvor de har repeter fra, for den tekst de selv linker til siger:
(Beklager formateringen)
»Artikel 10
1. Reglerne for erhvervelse og besiddelse
af ammunition
er de samme
som dem, der gælder
for de skydevåben,
som ammunitionen
er beregnet
til.
Erhvervelse af magasiner
til halvauto
matiske
skydevåben
med centraltænding,

der kan indeholde
over 20 patroner
og over ti patroner
for i tilfælde
af lange skydevåben,
er kun tilladt
for personer
, der er meddelt
en tilladelse
i henhold
til artikel 6 eller en tilladelse,
som er bekræf
tet, fornyet eller forlæng
et efter artikel 7, stk. 4a.
Følgende halvauto
matiske
skydevåben
med centraltænding:
a) korte skydevåben,
der giver mulighed
for affyring af over 21 patroner
uden genladning,
hvis:
i) et magasin med en kapacitet
på over 20 patroner
indgår
i skydevåbnet,
eller
ii) et aftageligt magasin med en kapacitet
på over 20 patroner
indsættes
i det
b) lange skydevåben,
der giver mulighed
for affyring af over 11 patroner
uden genladning,
hvis:
i) et magasin med en kapacitet
på over ti patroner
indgår
i skydevåbnet,
eller
ii) et aftageligt magasin med en kapacitet
på over ti patroner
indsættes
i det
https://www.jaegerforbundet.dk/media/76 ... rektiv.pdf

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 24. apr 2018, 11:03

High Standard skrev:
Nu ved jeg godt, at mange bliver sure på mig, men i virkeligheden har jeg svært ved at forestille mig, at reglerne om magasin kapacitet vil betyde noget i praksis for ret mange mennesker.
Det vil hovedsageligt være personer som skyder i Open Division i IPSC som vil blive hårdest ramt. Her er det næsten normen med +20 skuds kapacitet... og det er ganske vidst ikke ret mange mennesker (måske en 50 stykker?). Derfor er der nok heller ikke nogen af forbundende som kæmper ret meget for sagen (med undtagelse af DSF - hvis skytter som bliver ramt).

Ikke destro mindre er det da kedeligt hvis de bliver begrænset i deres sport...

IPSC rifle er godt nok ikke rigtig aktuelt i DK endnu, men der arbejdes på det fra flere sider. Hvis vi bliver begrænset til 10-skuds magasiner, så er projektet næsten dødt på forhånd. Dels har danske skytte ikke mulighed for at træne og konkurrer på lige vilkår med de udenlandske, dels bliver det nok svært at trække udenlandske skytter til DK og deltage i stævner.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 24. apr 2018, 11:09

Ras.Killing skrev:
24. apr 2018, 11:03

Det vil hovedsageligt være personer som skyder i Open Division i IPSC som vil blive hårdest ramt. Her er det næsten normen med +20 skuds kapacitet... og det er ganske vidst ikke ret mange mennesker (måske en 50 stykker?). Derfor er der nok heller ikke nogen af forbundende som kæmper ret meget for sagen (med undtagelse af DSF - hvis skytter som bliver ramt).

Ikke destro mindre er det da kedeligt hvis de bliver begrænset i deres sport...

IPSC rifle er godt nok ikke rigtig aktuelt i DK endnu, men der arbejdes på det fra flere sider. Hvis vi bliver begrænset til 10-skuds magasiner, så er projektet næsten dødt på forhånd. Dels har danske skytte ikke mulighed for at træne og konkurrer på lige vilkår med de udenlandske, dels bliver det nok svært at trække udenlandske skytter til DK og deltage i stævner.
Men i den sammenhæng er det vel netop en fordel med fælles EU-regler frem for unikke danske?
Hvis hele EU bliver begrænset til henholdsvis 20/10 skud i magasinet så vil jeg da næsten forvente at reglerne for sporten vil blive tilpasset.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 24. apr 2018, 11:16

ReneKJ skrev:
24. apr 2018, 11:09
Men i den sammenhæng er det vel netop en fordel med fælles EU-regler frem for unikke danske?
Hvis hele EU bliver begrænset til henholdsvis 20/10 skud i magasinet så vil jeg da næsten forvente at reglerne for sporten vil blive tilpasset.
IPSC er en verdensomspændende sport, så reglerne vil ikke blive ændret. Der er flere lande (bl.a. Canada og Australien) hvor der er tilsvarende regler.

EU har givet medlemslandene mulighed for at give sportsskytter tilladelse til at bruge disse magasiner, så der kommer ikke til at være samme håndhævelse på tværs af EU. Eksempelvis kan vi sige allerede nu, at Finland og Tjekkiet kommer til at give deres skytter tilladelse.

Det betyder at skytter fra EU lande med undtagelse vil ha' en konkurrencemæssig fordel fremfor skytter uden undtagelse. Ligeledes, så må det forventes at europamesterskaber fremover kun vil blive holdt i lande der giver mulighed for undtagelse.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 327 times
Been thanked: 947 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 24. apr 2018, 11:42

Mapzter skrev:
24. apr 2018, 11:16
ReneKJ skrev:
24. apr 2018, 11:09
IPSC er en verdensomspændende sport, så reglerne vil ikke blive ændret. Der er flere lande (bl.a. Canada og Australien) hvor der er tilsvarende regler.

EU har givet medlemslandene mulighed for at give sportsskytter tilladelse til at bruge disse magasiner, så der kommer ikke til at være samme håndhævelse på tværs af EU. Eksempelvis kan vi sige allerede nu, at Finland og Tjekkiet kommer til at give deres skytter tilladelse.

Det betyder at skytter fra EU lande med undtagelse vil ha' en konkurrencemæssig fordel fremfor skytter uden undtagelse. Ligeledes, så må det forventes at europamesterskaber fremover kun vil blive holdt i lande der giver mulighed for undtagelse.
:goodpost:

Så kan man sige: Betyder det noget, at et VM i IPSC formodentlig ikke fremover vil bliver afholdt i Europa?
(Et VM med magasinbegrænsning kommer aldrig til at ske).
Betyder det noget at EM fremover er begrænset til de lande der ikke har begrænsninger?

VM? Ja. Det gør det markant dyrere for europæiske skytter at deltage i VM. Og ja, på et eller andet niveau kommer det til at hæmme deltagelsen, fx Juniorer har ofte svært ved at få økonomien til at hænge sammen, så det betyder noget om VM er i Frankrig (som sidste gang) eller i Florida (som forrige gang).

EM? Ja, lidt det samme. Der findes faciliteter til at afholde stævner af den størrelse i flere europæiske lande, men den udvikling og aktivitet et EM trækker med sig, vil nogle lande fremover være forment adgang til.

Vi har nogle kanon dygtige Open skytter, og enkelte endda medalje-håb til næste VM. Men med et magasin handicap på 8 skud? Farvel medaljer...

Og for hvad?!?
Vil det forhindre terror? Vil det forhindre kriminalitet? Næh, det vil det ikke.
Man kunne have lavet grænset til fx 170mm magasiner, så var IPSC pistol ikke blevet ramt, for det er det der er grænsen for Open magasiner, men den slags ligegyldige fakta lader politikere sig sjældent guide af.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 31 times
Been thanked: 32 times

Indlæg af Fredericianer » 24. apr 2018, 11:50

Der er også historiske våben som det kommer til at gå ud over. Der er i hvert fald mange US Karabin ejere der bliver ramt.
Never confuse verbosity with veracity.

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Interesser: Ammunition
Has thanked: 57 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af Rigsby » 24. apr 2018, 12:38

High Standard skrev:
Hej,

Hilsen
High Standard
Det er ligesom at sige at Nazisternes handlinger under krigen ingen betydning har fordi det ikke gik ud over mig.

Hele princippet i det EU-direktiv bunder i frygt for terror, og politikerne i EU aner ikke hvad som er op eller ned, hvis en terrorist vil ha en ulovlig skyder og begå en terrorhandling, så er han nok lidt ligeglad med om han får en bøde, eller ordensmagten tager hans våbentilladelse (nåh nej, sådan en har han jo slet ikke)for ulovlig besiddelse af et magasin med en kapacitet over 10/20 skud.

Uanset hvilke regler, forordninger eller andet gøgl politikere laver, så kan det ikke stoppe en muslim som vil begå terror. Den eneste reelle vej frem er at stoppe radikaliseringen, enten på den rare måde som f.eks. ved at snakke fornuft med dem, og da det ikke virker( det må efterhånden være bevist) så med massive udvisninger.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

High Standard
This member is
This member is

Indlæg af High Standard » 24. apr 2018, 12:55

Rolig nu Rigsby,

Der er immervæk et stykke vej fra en diskussion om magasin kapacitet og så til jødeudryddelse, det må være muligt selv på dette forum at kunne diskutere emner man som udgangspunkt er uenige i, men hvor man via diskussionen måske kan finde hinanden, uden at man nødvendigvis behøver at svine hinanden til, det er ikke god stil.

Når det er sagt, så kan jeg da godt se fra reaktionerne at der er nogen der kommer reelt i klemme, det var jeg ikke klar over, men nu er jeg blevet klogere. Det skal lige siges at jeg ikke blev klogere af din kommentar om at jeg er nazi sympatisør :smile: Til gengæld blev jeg klogere af både CO, Mapsters og Ras.Killings indlæg hvor man i stedet for at råbe forsøgte sig med argumenter. Og nu kan jeg se at mit indlæg var forhastet.

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 24. apr 2018, 13:05

Rigsby, du skylder HIgh Standard en kage fordi han nåede at svare dig før jeg læste dit indlæg.
:razz:

Skal man se nøgternt på det, så er den magasinbegrænsning alt for lille, til at det for alvor ville genere en masseskyder.
:???:

Hvis forbundene kommer ud af busken og kan levere gode argumenter for, hvor der er behov for større kapacitet, så burde de få den.

Det jeg kunne frygte var, at "visse skytter" ville se det som en fremragende fortsættelse af at "det er strengt forbudt at lade op med mere end fem skud ad gangen"-mentaliteten, og tage det som en velkommen måde at spænde ben for alt andet end læderjakker og fodformede skæfter.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 24. apr 2018, 13:22

Som jeg husker de oprindelige oplæg til direktivet så kunne det også have været meget værre.

Hvis visse af forslagsstillerne havde fået deres vilje så havde vi fremover kun kunne bruge vores våben skabe til opbevaring af bamser.

Så selv om vi fik nogle hug, så lad os da glæde os over at skyde sporten overlevede. Selv IPSC kører vel også videre?

High Standard
This member is
This member is

Indlæg af High Standard » 24. apr 2018, 14:14

Hej igen,

I forlængelse af Refraktorius indlæg vil jeg gerne oplyse at jeg holder meget af medaljer - især dem med chokolade glasur :razz:

Hilsen
High Standard

LJ
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 71 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LJ » 24. apr 2018, 15:16

High Standard skrev:
Hej,

Hilsen
High Standard
Du skal betragte det i et større perspektiv. Det er en glidebane i den forkerte retning. Våbenlovgivningen strammes stille og roligt med diverse tiltag, som ret beset kun handler om stemmefiskeri, følelseporno, kontrol af de forkerte masser osv osv osv.
Dem som man påstår at ønske at indskrænke mht erhvervelse og anvendelse af våben...aka terrorister, kriminelle og sindslidende er revnende ligeglade, de skal nok få fat på de våben de skal bruge ad helt andre kanaler.

Brugeravatar
NSander
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 342 times

Indlæg af NSander » 24. apr 2018, 15:37

High Standard skrev:
Hej,

Hilsen
High Standard

Med den logik og retorik, så kan vi jo forbyde alt andet end luftpistoler til sportsskydning, og alt andet end kaliber 12 S/S, samt 6,5 carl gustav til jagt. Der er alligevel ingen der har brug for andet. Man burde i stedet udbede sig forklaring og dokumentation, på hvilket problem der er man forsøger at løse ved det her ? Når det nu er bevist, at det ikke er gennem de lovlige kanaler, at kriminelle anskaffer sig deres våben, så er det heller ikke gennem begrænsninger af de lovlige våben, at man afskærer de kriminelle fra at få våben, det burde være logik for enhver. Det handler om symbolpolitik, og et ønske blandt politikere og politifolk, om så vidt muligt at afvæbne befolkningen totalt.

Kravlogbavl
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Haglgevær, riffel og pistol
Geografisk sted: Funen
Has thanked: 13 times
Been thanked: 20 times

Indlæg af Kravlogbavl » 24. apr 2018, 16:32

High Standard skrev:
Hej,

Hilsen
High Standard
Mon ikke man kan klare sig med dit og dat. Pilen peger i en retning og det er at civile ikke skal ege våben. Og sådan er det. Først kommer de efter "høj kapacitets" rifler. Hvad bliver det næste? Hyg dig med kun at have en enkeltskuds salonriffel her om 20-30 år. "Ingen har brug for militæragtige snigskytterifler" siger de når de tager grovkaliber rifler med 5-10 skud i magasinet. Disse våbenhuggere skal ikke have så meget som 1 meter på det her område.

Kravlogbavl
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Haglgevær, riffel og pistol
Geografisk sted: Funen
Has thanked: 13 times
Been thanked: 20 times

Indlæg af Kravlogbavl » 24. apr 2018, 16:38

Jeg ved sgu ikke hvad der er værst.
Fjenden: Våbenhuggerne
Eller
Forræderne: Våbenejere der opfordrer til stramninger der går udover lovlige våbenejere

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 113 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af 70er drengen » 24. apr 2018, 19:08

Kravlogbavl skrev:
24. apr 2018, 16:38
Jeg ved sgu ikke hvad der er værst.
Fjenden: Våbenhuggerne
Eller
Forræderne: Våbenejere der opfordrer til stramninger der går udover lovlige våbenejere
Jeg synes at det er en lidt skarp retorik, men jeg er dog mand nok til at bekende at jeg i så fald hører til i sidstnævnte kategori.

Jeg ved at jeg får 100 lussinger når jeg skriver følgende, men jeg synes at det er fint med enkelte stramninger på våbenområdet. Jeg synes ikke at højkapacitetsmagasiner har sin berettigelse i DK i 2018, og der er flere andre ting som tiden ligeledes er løbet fra. Jeg tænker at jeg undlader hele listen så forummet ikke får en simultan nedsmeltning :smile:

Mvh.

Besvar