ReneKJ skrev: ↑24. apr 2018, 19:48
Det kan være at jeg er blevet senil, men jeg husker ikke den generalforsamling hvor vi blev enige om hvad der var våbenejernes officielle holdning, og forpligtede os til at støtte den ubetinget?
Vi har en kerne af fællesinteresser, men det betyder altså ikke at vi ubetinget skal støtte op om hele pakken.
Jeg er fuldstændig enig i det som jeg har sakset overfor.
Men den holdning med" bare fordi jeg ikke mister noget ved at man forbyder magasiner med..." Så gør det ikke noget! Det er en slatten holdning og vi (jægere, samlere og skytter) med mindre vi slutter med at give dem (politikerne) så meget som en centimeter uden kamp.
Vores organisationer og politikere har fuldstændig mistet overblikket, vores organisationer er hunderædde for ikke at kunne få lov til at klippe huller i et stykke pap på 15 meter under en sportshal at de ikke tør sige noget som helst og politikerne er ved at skyde i bukserne over ikke at virke dynamiske og progressive nok. De bilder befolkningen ind at man kan stoppe terrorisme ved at tage lovlige våben fra lovlydige borgere og så snakke pænt, pædagogisk og favnende med den gruppe mennesker som reelt er problemet.
Så meninger som" nu bliver det nok ikke værre", "det går nok, vi har jo heller ikke noget at bruge 11skuds riffelmagasiner til" og "pyt, pyt, det går jo ikke ud over mig so who gives a shit" er absolut holdninger som driver processen imod flere stramninger og begrænsninger.
High Standard skrev: ↑24. apr 2018, 12:55
Rolig nu Rigsby,
Der er immervæk et stykke vej fra en diskussion om magasin kapacitet og så til jødeudryddelse, det må være muligt selv på dette forum at kunne diskutere emner man som udgangspunkt er uenige i, men hvor man via diskussionen måske kan finde hinanden, uden at man nødvendigvis behøver at svine hinanden til, det er ikke god stil.
Det skal lige siges at jeg ikke blev klogere af din kommentar om at jeg er nazi sympatisør
Hilsen
High Standard
Jeg har aldrig anset dig eller nogen anden her på forum for at være nazist,. Det som jeg sagde, og stadig mener, er at holdninger som "Bare det ikke går ud over mig så gør det ingenting" er ligesom at sige at de ting som foregik under krigen ikke gør noget fordi de ikke gik ud over mig.
Jeg beder dig ikke om at købe 30 skuds magasiner til din riffel, om at købe 33 skuds magasiner til din Glock, om at søge tilladelse til en AR15 eller om at holde op med at skyde riffel på 15 meter iført dobbeltskygget klaphat, læderjakke og fodformede snesko, rent faktisk vil jeg gøre alt for at støtte dig og dine skydeinteresser hvis nogen forsøger at ændre på dine vilkår.
Derfor er min pointe: Hold nu op med det der smagsdommeri, lad dog for pokker folk købe hvad katten de har lyst til, og støt op om skytte-, jagt- og samlersagen ved at kræve at vi ikke skal ha flere stramninger eller begrænsninger, ene og alene fordi nogle tosser ude i verden ikke ved hvordan man skal opføre sig.
Vi er alle ordentlige mennesker som regelmæssigt bliver tjekket i hoved og røv af politiet og hver gang vi vil udvide eller ændre på bestanden i våbenskabet så spørger vi pænt om lov.
Derfor, stop hysteriet og lad os stoppe med at være vores egne værste fjende. Vi vil bare ha lov til at dyrke vores interesse for våben, jagt eller skydning og så lad os for pokker bare gøre det i fred

og om pistolen eller riflen er rød, blå eller sort er kun ejerens problem, og jeg skal ikke være den som siger at det må ham ikke bare fordi jeg synes noget andet.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"