Tilladelser til våbenimport/eksport i Nordirland med transit i Irland: hvilke tilladelser skal jeg søge?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
DaFl
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Tilladelser til våbenimport/eksport i Nordirland med transit i Irland: hvilke tilladelser skal jeg søge?

Indlæg af DaFl » 25. apr 2018, 18:30

Jeg skal til efteråret på jagt i Nordirland, men lander i og flyver fra Dublin. Min riffel, dæmper og ammunition skal derfor fragtes gennem Irland på ind- og udrejse.

Jeg rejser med et familiemedlem og dennes venner (privat arrangeret tur), og er den eneste der skal have dæmper med. Jeg er blevet anbefalet at droppe dæmperen, da de ikke kender proceduren til den. Dette vil jeg dog helst undgå.

Før jeg går i gang med at skrive til Department of Justice and Equality og Police Service of Northern Ireland ville jeg høre om der skulle være nogen her på forummet der har været på en lignende tur, og kender til hvilke tilladelser jeg skal søge?

Pft.

TILFØJELSE:
I Nordirland virker det lige til, da dæmperen blot skal tilføjes på min Visitor's Firearms Permit.

I Irland skal jeg, så vidt jeg kan finde frem til, udfylde flg. formular. Her antager jeg at dæmperen også skrives ind!!?
http://www.justice.ie/en/JELR/AppFormTr ... ms2016.pdf
Senest rettet af Refraktorius 1. maj 2018, 12:08, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift suppleret med fremragende linje fra indlæg.

DaFl
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Tilladelser til våbenimport/eksport i Nordirland med transit i Irland: hvilke tilladelser skal jeg søge?

Indlæg af DaFl » 7. maj 2018, 12:31

Lige en update:
Dæmperen kan ikke medbringes (lovligt). Da vi i DK ikke kan få dæmperen med i våbenpasset - hvilket de har i Irland - er det ikke muligt at få tilladelse til at medbringe den. Jeg må finde høreværnene frem i stedet.

Besvar