Klage over Postnord
- 37Webbing
- Silver Member
- Interesser: Samler / Militærhistorie
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Has thanked: 3 times
Re: Klage over Postnord
Post Nord er et mageløst firma. Jeg håber, at det har en effekt, at du har klaget. Men jeg er forholdsvist pessimistisk, når det kommer til fremtiden for postvæsnet i Danmark.
Hos mig afleverer de rask væk pakker til min nabo, uden forudgående aftale om at postbuddet godt må.
Jeg stoler på min nabo, og har aldrig oplevet problemer. Men de har ingen hjemmel til at gøre det (andet end sædvane), da jeg aldrig skriftligt har givet dem tilladelse til at aflevere min post hos nogen af mine naboer. Jeg har heller ikke modtager-flex - men har oplevet at finde pakker under min trailer eller bag potteplanterne i indkørslen.
Jeg har aldrig fået noget ud af at klage, da medarbejderne altid påstår at mine pakker jo netop er afleveret på adressen. Systemet er jo fløjtende ligeglad om pakken er afleveret til naboen eller til mig. Jeg burde sætte kamera op, men bor lidt dumt i forhold til offentlig vej.
Jeg har også oplevet at få sendt pakker retur til USA, uden at jeg modtog besked om, at der lå post til mig. Det var en dyr fornøjelse, da jeg måtte betale fragten igen.
Hos mig afleverer de rask væk pakker til min nabo, uden forudgående aftale om at postbuddet godt må.
Jeg stoler på min nabo, og har aldrig oplevet problemer. Men de har ingen hjemmel til at gøre det (andet end sædvane), da jeg aldrig skriftligt har givet dem tilladelse til at aflevere min post hos nogen af mine naboer. Jeg har heller ikke modtager-flex - men har oplevet at finde pakker under min trailer eller bag potteplanterne i indkørslen.
Jeg har aldrig fået noget ud af at klage, da medarbejderne altid påstår at mine pakker jo netop er afleveret på adressen. Systemet er jo fløjtende ligeglad om pakken er afleveret til naboen eller til mig. Jeg burde sætte kamera op, men bor lidt dumt i forhold til offentlig vej.
Jeg har også oplevet at få sendt pakker retur til USA, uden at jeg modtog besked om, at der lå post til mig. Det var en dyr fornøjelse, da jeg måtte betale fragten igen.
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Du må bearbejde din folkevalgte repræsentant i EU og ad den vej påvirke de internationale postaftaler, så de kan laves om til nogle mere moderne aftaler.Greyberd63 skrev: ↑4. jun 2018, 11:31Nu er det jo ikke PostNord der taber pengene, ikke i Danmark, der betaler skatteyderne jo underskuddet, PostNord får 6,50 kr for at behandle og udbringe en Kina pakke.
Ikke at det retfærdiggøre at de bare smider pakkerne fra kina, sådant hvor det passer dem, men personligt er jeg sgu ikke tilfreds med at jeg over skatten skal betale for andres kina import.
Man kunne selvfølgelig også gå samme vej som Sverige og sætte toldgrænsen til 0 fra Kina, men det giver nok en del problemer med returvarer i stedet.
http://livsstil.tv2.dk/forbrug/2018-02- ... r-om-aaret
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Wildlife skrev: ↑4. jun 2018, 12:45Du må bearbejde din folkevalgte repræsentant i EU og ad den vej påvirke de internationale postaftaler, så de kan laves om til nogle mere moderne aftaler.Greyberd63 skrev: ↑4. jun 2018, 11:31Nu er det jo ikke PostNord der taber pengene, ikke i Danmark, der betaler skatteyderne jo underskuddet, PostNord får 6,50 kr for at behandle og udbringe en Kina pakke.
Ikke at det retfærdiggøre at de bare smider pakkerne fra kina, sådant hvor det passer dem, men personligt er jeg sgu ikke tilfreds med at jeg over skatten skal betale for andres kina import.
Man kunne selvfølgelig også gå samme vej som Sverige og sætte toldgrænsen til 0 fra Kina, men det giver nok en del problemer med returvarer i stedet.
Jeps.
Så længe de lovligt vedtagne regler siger noget, så skal PestNord bare følge dem.
Hvis det er problematisk, så skal de gøre opmærksomme på det, så deres ledelse (i sidste ende politikerne) kan ændre reglerne... hvis de vurderer at det er hensigtsmæssigt.
Men hvis man fra statslig side går ind og lægger ekstra udgifter på leverancer fra nogle lande, men ikke fra andre, så har man gang i at lave handelshindringer rettet specifikt mod nogen, og så er der pludselig udenrigs- og handelspolitiske gnidninger på vej.
Man kan sagtens gøre det (hvis ikke man har andre aftaler), men man skal ikke være overrasket hvis dem man laver hindringer for, også leverer et svar den anden vej.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Wildlife
- This member is
- Kontakt:
Det lovede gavekort er forøvrigt ikke dukket op endnu, så alt er som det plejer
- Det skal endda leveres pr. sms

- Det skal endda leveres pr. sms

- DeVille
- Gold Member
- Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
- Geografisk sted: Frankrig
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 11 times
Du kan jo kontakte kundeservicechefen og spørge, om leveringstiden på sms er den samme som for breve.
Bed i samme omgang lige om, at de sender den til dit nummer og ikke naboens.

- Hønsetyv
- Platin Member
- Interesser: Genladning
- Geografisk sted: Danmark
- Been thanked: 13 times
Hele humlen i underbetalingen bunder i at Kina endnu har status som U-land og dermed har ret til lavere posttakster i forhold til andre lande.Wildlife skrev: ↑4. jun 2018, 12:45Du må bearbejde din folkevalgte repræsentant i EU og ad den vej påvirke de internationale postaftaler, så de kan laves om til nogle mere moderne aftaler.Greyberd63 skrev: ↑4. jun 2018, 11:31Nu er det jo ikke PostNord der taber pengene, ikke i Danmark, der betaler skatteyderne jo underskuddet, PostNord får 6,50 kr for at behandle og udbringe en Kina pakke.
- L-Load
- Bronze Member
- Interesser: Skydevåben, WW2
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Kundeservicechefen er fuld af **** !
Jeg har så sent som idag, fået leveret en af de såkaldte kina-pakker. Den lå på dørtrinnet foran min hoveddør til lejligheden og jeg er bestemt ikke tilmeldt "modtagerflex" eller hvad de kalder det. I min opgang render der hele tiden beboerer fra 12 lejligheder forbi min dør, samt diverse reklameuddelere og hvad der nu ellers kommer forbi i løbet af dagen. Samt folk bliver lukket ind i opgangen for et godt ord, ja nogle gange ingen ord. Alle kunne have snuppet pakken uden problemer
PestDK har uden tvivl besluttet at de vil skide kina-pakkerne et stykke og hvis det skulle gå galt, så erstatte de 99% af gangene, under 80kr
Jeg har så sent som idag, fået leveret en af de såkaldte kina-pakker. Den lå på dørtrinnet foran min hoveddør til lejligheden og jeg er bestemt ikke tilmeldt "modtagerflex" eller hvad de kalder det. I min opgang render der hele tiden beboerer fra 12 lejligheder forbi min dør, samt diverse reklameuddelere og hvad der nu ellers kommer forbi i løbet af dagen. Samt folk bliver lukket ind i opgangen for et godt ord, ja nogle gange ingen ord. Alle kunne have snuppet pakken uden problemer

PestDK har uden tvivl besluttet at de vil skide kina-pakkerne et stykke og hvis det skulle gå galt, så erstatte de 99% af gangene, under 80kr

- Bionørden
- Bronze Member
- Interesser: økologi, hund, kat, jagt, plan
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 7 times
Nu har jeg (indtil videre) ikke haft problemer med PostNord. Vi er som regel altid hjemme, og hører efter om, der kommer en (ventet) pakke. Men det er også en trofast ældre herre, der er (pakke-) postbud. De stiller eddermaneme ikke noget!
Med PostDK har jeg oplevet: Pakke scannet som afleveret på min arbejdsplads, selvom der ikke var nogen, der kunne modtage den. Det var vist nemmere at scanne den ud før fysisk levering. Den kom så dagen efter, men der havde jeg ringet og efterlyst den!
Pakkesedler leveret i postbrevsprækken, selvom vi var hjemme. Igen: Nemmere. Jeg bestilte engang flere meter havehegn og tentorpæle, da jeg netop IKKE mente, det var trafiksikkert at afhente dem med en tohjuler. (Men det kom jeg til!). Fragtmændene kan også være med her!
At få en anden mands post- selvom han bor på en helt anden adresse. Engang et brev med et password til en Brian i Glumsø, der var adressen godt nok utydelig, men Glumsø er ligesom ikke beliggende på Fyn. (Vi mailede staklen, da hans udeblevne password kunne betyde, at han ikke fik sin kontanthjælp!).
Et brev til mig fra kommunen om et møde fik jeg ikke, så nul penge!
Også den pakke printerpatroner, der i følge PostDk var leveret til min arbejdsplads, som vi aldrig så skyggen af. Der var en gnidret underskrift- men det var ikke min!
Nå, jeg kunne blive ved, men det er nok ikke videre frugtbart.
Mvh
Tine
Med PostDK har jeg oplevet: Pakke scannet som afleveret på min arbejdsplads, selvom der ikke var nogen, der kunne modtage den. Det var vist nemmere at scanne den ud før fysisk levering. Den kom så dagen efter, men der havde jeg ringet og efterlyst den!
Pakkesedler leveret i postbrevsprækken, selvom vi var hjemme. Igen: Nemmere. Jeg bestilte engang flere meter havehegn og tentorpæle, da jeg netop IKKE mente, det var trafiksikkert at afhente dem med en tohjuler. (Men det kom jeg til!). Fragtmændene kan også være med her!
At få en anden mands post- selvom han bor på en helt anden adresse. Engang et brev med et password til en Brian i Glumsø, der var adressen godt nok utydelig, men Glumsø er ligesom ikke beliggende på Fyn. (Vi mailede staklen, da hans udeblevne password kunne betyde, at han ikke fik sin kontanthjælp!).
Et brev til mig fra kommunen om et møde fik jeg ikke, så nul penge!
Også den pakke printerpatroner, der i følge PostDk var leveret til min arbejdsplads, som vi aldrig så skyggen af. Der var en gnidret underskrift- men det var ikke min!
Nå, jeg kunne blive ved, men det er nok ikke videre frugtbart.
Mvh
Tine
- Wildlife
- This member is
- Kontakt:
Jeg er sikker på at Trafikstyrelsen også gerne tager imod din klage over dem :)L-Load skrev: ↑6. jun 2018, 17:03Kundeservicechefen er fuld af **** !
Jeg har så sent som idag, fået leveret en af de såkaldte kina-pakker. Den lå på dørtrinnet foran min hoveddør til lejligheden og jeg er bestemt ikke tilmeldt "modtagerflex" eller hvad de kalder det. I min opgang render der hele tiden beboerer fra 12 lejligheder forbi min dør, samt diverse reklameuddelere og hvad der nu ellers kommer forbi i løbet af dagen. Samt folk bliver lukket ind i opgangen for et godt ord, ja nogle gange ingen ord. Alle kunne have snuppet pakken uden problemer![]()
PestDK har uden tvivl besluttet at de vil skide kina-pakkerne et stykke og hvis det skulle gå galt, så erstatte de 99% af gangene, under 80kr![]()
-
- Platin Member
- Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
- Geografisk sted: sydjylland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 44 times
Præcis - men mange vil jo gerne have det billige lort fra Kina - prøv at sende en pakke til Kina og se hvad det kosterHønsetyv skrev: ↑5. jun 2018, 13:52Hele humlen i underbetalingen bunder i at Kina endnu har status som U-land og dermed har ret til lavere posttakster i forhold til andre lande.Wildlife skrev: ↑4. jun 2018, 12:45Du må bearbejde din folkevalgte repræsentant i EU og ad den vej påvirke de internationale postaftaler, så de kan laves om til nogle mere moderne aftaler.Greyberd63 skrev: ↑4. jun 2018, 11:31Nu er det jo ikke PostNord der taber pengene, ikke i Danmark, der betaler skatteyderne jo underskuddet, PostNord får 6,50 kr for at behandle og udbringe en Kina pakke.

Jeg synes i skal tale pænt om Postnord, i er sgu selv ude om det når i køber det billige lort, sådan nogle nærrigrøve :alcohol:

Bobo ------ Igen uden billeder
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Det er et ( offentligt ejet ) aktieselskab med brevmonopol. Det kan aldrig bliver andre end deres egne fejl hvis de indgår tåbelige aftaler og ikke kan få deres forretningsmodel til at hænge sammen.
Ja det er vi enige i hr PostNordMand. Til gengæld tror jeg ikke vi kan blive enige om at de danske posttakster er et eksempel på "rimelige" priser.De mange kinesiske pakker er samtidig en dyr opgave for Postnord, fordi internationale postaftaler forpligter det danske postvæsen til at levere en kinesisk forsendelse til de danske adresser for bare 6,50 kroner. Til sammenligning koster det 21,50 kroner at sende et maxibrev mellem to danske adresser.
- Det er klart, at det er urimeligt, at en forsendelse fra Kina til Danmark koster langt mindre, end det gør at sende den fra København til Aabenraa
Prøv at tage et kig på denne oversigt over posttakster i EU:
https://de.statista.com/infografik/5423 ... ief-porto/
- FrederikF
- Platin Member
- Interesser: Våben, ammunition, jagt
- Geografisk sted: Gentofte
- Been thanked: 128 times
Konen har lige bestilt 5 par mega dyre solbriller til afprøvning (
)
Og har sendt de 4 par retur - firmaet har lige meldt tilbage at de tager den med Pesten (efter at konen udfyldte en “tro og love”). Det er sgu langt ude.

Og har sendt de 4 par retur - firmaet har lige meldt tilbage at de tager den med Pesten (efter at konen udfyldte en “tro og love”). Det er sgu langt ude.
- Oscar123
- This member is
- Interesser: Ildvåben og ildvand
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 400 times
Hmmm…

Er det således at firmaet ikke har modtaget de fire returnerede solbriller…? Og hvad er det, som er ”langt ude”..? Er det at firmaet måske prøver at score en uretmæssig gevinst ved at hævde at de ikke har modtaget returforsendelsen – eller er det at Post Nord igen-igen har mistet en forsendelse..?

Oscar123
On scene - but unseen
- Wildlife
- This member is
- Kontakt:
Bare rolig, jeg kan heller ikke få det til at give mening

- FrederikF
- Platin Member
Tjaah, jeg fater det heller ikke men det er meldingen.
Jeg ved min kone har pakket fire sæt briller i en kasse til et større netfirma, der gør det i sko og briller.
Firmaet henvendte sig efterfølgende med spørgsmål om hvorfor vi kun havde betalt for et par og sendt tre par retur.
Jeg har prøvet pakker der blev væk med posten, men aldrig halve pakker.
Jeg tænkte “det bliver sgu svært at dokumentere at vi ikke bare har beholdt det halve af brillerne)”, men firmaet lød ikke overrasket og ville tage problematikken op med Pesten.
Om det er brille firmaet der ikke harvstyr på en skid, eller pesten, det ved jeg ikke. Brillefirmaet var ikke det mindste i tvivl.
Min (sikkert meget svage) pointe er at der ikke er meget tillid til postvæsnet idag.
I min ungdom var det ganske utænkeligt at nogen pr automatik forestillede sig at nogen i posten havde lange fingre.
Jeg ved min kone har pakket fire sæt briller i en kasse til et større netfirma, der gør det i sko og briller.
Firmaet henvendte sig efterfølgende med spørgsmål om hvorfor vi kun havde betalt for et par og sendt tre par retur.
Jeg har prøvet pakker der blev væk med posten, men aldrig halve pakker.
Jeg tænkte “det bliver sgu svært at dokumentere at vi ikke bare har beholdt det halve af brillerne)”, men firmaet lød ikke overrasket og ville tage problematikken op med Pesten.
Om det er brille firmaet der ikke harvstyr på en skid, eller pesten, det ved jeg ikke. Brillefirmaet var ikke det mindste i tvivl.
Min (sikkert meget svage) pointe er at der ikke er meget tillid til postvæsnet idag.
I min ungdom var det ganske utænkeligt at nogen pr automatik forestillede sig at nogen i posten havde lange fingre.
- Wildlife
- This member is
- Kontakt:
Det fremgik bare ikke af dit oprindelige indlæg, at nogle af pakkerne ikke var noget frem til modtageren.
Nu giver det mere mening.
Jeg har før oplevet at modtage tomme pakker.
Nu giver det mere mening.
Jeg har før oplevet at modtage tomme pakker.
- FrederikF
- Platin Member
Beklager mine manglende kompetencer ud i skrivekunsten.
Det er egentlig lidt sørgeligt, hvad jeg præsterer med for fede fingre på en telefon uden briller (når jeg i mit daglige virke bruger det meste af dagen på at skrive, eller på anden vis, kommunikere med andre).
Jeg forsøger at “stramme op”.
Mvh Frederik

Det er egentlig lidt sørgeligt, hvad jeg præsterer med for fede fingre på en telefon uden briller (når jeg i mit daglige virke bruger det meste af dagen på at skrive, eller på anden vis, kommunikere med andre).
Jeg forsøger at “stramme op”.
Mvh Frederik

- Wildlife
- This member is
- Kontakt:
Lige en update herfra...
Jeg har "kun" oplevet to episoder siden jeg klagede i maj, hvor de har efterladt pakker.
Kundeservicechefen er holdt op med at svare, så nu kommer svaret fra deres myndighedsansvarlige, og jeg har netop igen klaget så sent som igår, over pakker der igen blot var smidt foran min hoveddør i forgårs.. Før det var det d. 19. juni det sidst gik galt, og så holdt det så helt frem til 3. juli før de igen smed pakker... suk!
Har nu fået oplyst direktørens mailadresse, så nu ryger fremtidige klager direkte til ham hvis ikke de får rettet ind nu.
Det klinger lidt hult at de strammer op og retter ind, når de gentagne gange fortæller at det ikke er normal procedure og at det nu er indskærpet for alle... Og det så blot bliver ved..
Jeg har "kun" oplevet to episoder siden jeg klagede i maj, hvor de har efterladt pakker.
Kundeservicechefen er holdt op med at svare, så nu kommer svaret fra deres myndighedsansvarlige, og jeg har netop igen klaget så sent som igår, over pakker der igen blot var smidt foran min hoveddør i forgårs.. Før det var det d. 19. juni det sidst gik galt, og så holdt det så helt frem til 3. juli før de igen smed pakker... suk!
Har nu fået oplyst direktørens mailadresse, så nu ryger fremtidige klager direkte til ham hvis ikke de får rettet ind nu.
Det klinger lidt hult at de strammer op og retter ind, når de gentagne gange fortæller at det ikke er normal procedure og at det nu er indskærpet for alle... Og det så blot bliver ved..
- Wildlife
- This member is
- Kontakt:
Bare rolig - Jeg vil ikke finde mig i det. Jeg tror ikke en skid på at det IKKE er fast procedure bare at efterlade kinapakker udenfor..
- Krung
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
- Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 137 times
Er det kun mig der synes det er en skam, at de ikke er det? Jeg har ingen illusioner om at det ville køre bedre hvis det var offentligt drevet, men er det ikke forkert at vi lægger den slags infrastruktur ud i hænderne på noget privat, som endda er ejet af ... svenskere?Da Post Danmark ikke er en offentlig virksomhed, og derfor ikke er omfattet af offentlighedslovgivningen, kan jeg ikke ...
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.
- Oscar123
- This member is
- Interesser: Ildvåben og ildvand
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 400 times
Enig i det prisværdige i at du hænger i. Bliv endelig ved..

Svaret fra PostNord klinger ganske rigtigt noget hult. Argumentet om at de ikke er en offentlig virksomhed og derfor ikke er omfattet af offentlighedsloven holder ganske enkelt ikke. De formulerer det som om, at de ikke kan (= må) imødekomme ønsket om indsigt i deres interne retningslinjer. Hvis PostNord virkelig var interesseret i god kundepleje ville der ikke være noget til hinder for at de kunne imødekomme ønsket – dvs. hvis de altså ville. Svaret her viser dog, at det vil de tydeligvis ikke.
En sådan holdning, der udviser klar foragt for deres kunder, er blot endnu en pind til PostNord’s ligkiste.

Oscar123
On scene - but unseen
- Hønsetyv
- Platin Member
- Interesser: Genladning
- Geografisk sted: Danmark
- Been thanked: 13 times
Måske det er på tide at involvere folketingets ombudsmand?
Når han begynder at optræde som CC på post, plejer de fleste at begynde at stramme ballerne.
Posten må høre under et eller andet ministerium og der må således være en minister som eventuelt også kan begynde at figurere som CC.
Det er meget få chefer der ynder at få udstillet deres inkompetance overfor foresatte.
(CC = Copy Con/kopi til)
Når han begynder at optræde som CC på post, plejer de fleste at begynde at stramme ballerne.
Posten må høre under et eller andet ministerium og der må således være en minister som eventuelt også kan begynde at figurere som CC.
Det er meget få chefer der ynder at få udstillet deres inkompetance overfor foresatte.
(CC = Copy Con/kopi til)
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 748 times
- Been thanked: 92 times
Jeg troede at det stod for Carbon CopyHønsetyv skrev: ↑5. jul 2018, 18:05Måske det er på tide at involvere folketingets ombudsmand?
(CC = Copy Con/kopi til)

7,62x54R Glory to the Mosin.
- Ingsorsi
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Roskilde / København
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 27 times
Det gør det også100Radsbar skrev: ↑5. jul 2018, 19:33Jeg troede at det stod for Carbon CopyHønsetyv skrev: ↑5. jul 2018, 18:05Måske det er på tide at involvere folketingets ombudsmand?
(CC = Copy Con/kopi til)![]()
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Carbon_copy