Boryx skrev: ↑16. jul 2018, 23:45
Hmm - er det korrekt?
C-X har vel en pointe i at hvis det er over 8 dage (jeg troede egentlig man havde 14 dage til registrering) så skal det vel egentlig være registreret til ham hvis skab våbenet står i,sandsynligvis sammen med flere våben?
Hvis kammeraten som flytter ind, har sit eget våbenskab er det selvklart helt lovligt - eller der ikke er andet end haglvåben i kammeratens skab går det vel også.
Mit bud ville også være at registrere den hos dig (Bambam), men han har vel et skab med fra kæresten eller beholdte hun det?
Jeg har måske overset noget - korreks mig gerne og blotlæg min ignorance.
//Boryx
Det kommer an på hvordan de bor sammen, hvis de er i samme husstand, så må de gerne dele skab (skal ikke omregistreres), hvis de ikke deler husstand, hvis vennen bor til leje, skal han have sit eget skab eller bøssen skal omregistreres.
https://www.retsinformation.dk/Forms/r0 ... ?id=185167
§ 20. Genstande eller stoffer, der er omfattet af forbuddet i våbenlovens § 1, må kun overdrages eller overlades til andre, hvis erhververen eller modtageren foreviser fornøden våbentilladelse, jagttegn, medlemsbevis med våbenpåtegning, transporttilladelse i henhold til §§ 12, 13 eller 14 eller for skytteforeninger politiets godkendelse efter § 16, jf. dog § 24, stk. 10. Erhververen eller modtageren skal endvidere godtgøre, at tilladelsen, jagttegnet, våbenpåtegningen eller transporttilladelsen vedrører den pågældende ved personlig forevisning af original billedlegitimation eller på tilsvarende betryggende måde.
§24
Våben og ammunition mv., der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, og stk. 2, litra a-d, og i denne bekendtgørelses § 18, skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende.
...
Stk. 10. Uanset bestemmelsen i § 20, stk. 1, kan personer, der tilhører samme husstand, benytte fælles sikringsskab, boksrum mv.