Papirgang ved import af pistol?
- ACE1
- Banned
- Interesser: våben
- Geografisk sted: Djævleøen
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 37 times
Papirgang ved import af pistol?
Er ved at importere en pistol fra Sverige, og er med på at min formand skal have SKV ansøgning + tiggerbrev.
Importansøgningen laver jeg på politi.dk online, skal jeg medsende kvitteringen herfra sammen med de andre papirer til min formand?
Importansøgningen laver jeg på politi.dk online, skal jeg medsende kvitteringen herfra sammen med de andre papirer til min formand?
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Re: Papirgang ved import af pistol?
Jeg har gjort det et par gange, og jeg har aldrig sendt kvittering på importtilladelse med til SKV, jeg har lavet importtilladelse-ansøgning og fået den, hvor efter jeg har sendt ansøgning på SKV afsted til SKV-kontoret, og når den så var i hus er det hele sendt afsted til udenlandsk forhandler som klare resten
Hos mig så ryger import ansøgningen afsted til SKV sammen med SKV2 ansøgningen.Allan3 skrev: ↑9. okt 2018, 09:32Jeg har gjort det et par gange, og jeg har aldrig sendt kvittering på importtilladelse med til SKV, jeg har lavet importtilladelse-ansøgning og fået den, hvor efter jeg har sendt ansøgning på SKV afsted til SKV-kontoret, og når den så var i hus er det hele sendt afsted til udenlandsk forhandler som klare resten
- ACE1
- Banned
hvordan det?Slettet bruger skrev: ↑9. okt 2018, 10:02Hos mig så ryger import ansøgningen afsted til SKV sammen med SKV2 ansøgningen.Allan3 skrev: ↑9. okt 2018, 09:32Jeg har gjort det et par gange, og jeg har aldrig sendt kvittering på importtilladelse med til SKV, jeg har lavet importtilladelse-ansøgning og fået den, hvor efter jeg har sendt ansøgning på SKV afsted til SKV-kontoret, og når den så var i hus er det hele sendt afsted til udenlandsk forhandler som klare resten
du udfylder den online, er det kvitteringen du mener?
Hmmm kan godt se der står det skal være digitalt men brugte denne sidst.ACE1 skrev: ↑9. okt 2018, 10:11hvordan det?Slettet bruger skrev: ↑9. okt 2018, 10:02Hos mig så ryger import ansøgningen afsted til SKV sammen med SKV2 ansøgningen.Allan3 skrev: ↑9. okt 2018, 09:32Jeg har gjort det et par gange, og jeg har aldrig sendt kvittering på importtilladelse med til SKV, jeg har lavet importtilladelse-ansøgning og fået den, hvor efter jeg har sendt ansøgning på SKV afsted til SKV-kontoret, og når den så var i hus er det hele sendt afsted til udenlandsk forhandler som klare resten
du udfylder den online, er det kvitteringen du mener?
Ansøgning om tilladelse til indførsel af våben og ammunition. (blanket P 704-03 – indeholder også den tidligere 03A ) (439.86K)
https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/A141 ... A_0315.pdf
- ACE1
- Banned
Ansøgninger og anmeldelser. som er omfattet af den digitale selvbetjeningsløsning, skal indgives digitalt. Ellers vil ansøgningen som udgangspunkt blive afvist af politiet.
Følgende ansøgninger og anmeldelser skal indgives digitalt til ACØ/ACV:
- Ansøgning om tilladelse til at købe skydevåben og ammunition, samt bære/anvende skydevåben.
- Ansøgning om tilladelse til indførsel af våben og ammunition.
https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... illadelse/
Følgende ansøgninger og anmeldelser skal indgives digitalt til ACØ/ACV:
- Ansøgning om tilladelse til at købe skydevåben og ammunition, samt bære/anvende skydevåben.
- Ansøgning om tilladelse til indførsel af våben og ammunition.
https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... illadelse/
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 162 times
Skal du selv hente den i sverige, når det hele er på plads??, hvis ikke så tænk over hvad forsendelse måtte koste, jeg kender ikke svenske regler
men har forsøgt at købe en pistol i norge, handlen faldt på gulvet, da jeg fandt ud af at det ville koste omkring 2500kr at få den sendt til DK.
MVH
Grey
- ACE1
- Banned
Henter selv i Malmø.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 260 times
Hvordan klarer du tilladelsen, til at transportere pistolen, internt i Sverige?

Dansk Politi kan kun udstede tilladelser, der gælder, i Danmark.
Og EU Våbenpasset gælder vel, i princippet først, når du tager den Ud af Danmark, og efterfølgende Ind i Danmark, igen.(Og dette er registreret korrekt, hos Tullverket)
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 162 times
Tullverket's hjemmeside hvor du anmelder våbnet, kræver ikke våbenpas, kun SKV2, men du skal skrive hvornår du bringer våben ind og ud.JRexA skrev: ↑9. okt 2018, 12:57Hvordan klarer du tilladelsen, til at transportere pistolen, internt i Sverige?![]()
Dansk Politi kan kun udstede tilladelser, der gælder, i Danmark.
Og EU Våbenpasset gælder vel, i princippet først, når du tager den Ud af Danmark, og efterfølgende Ind i Danmark, igen.(Og dette er registreret korrekt, hos Tullverket)
Og i dette tilfælde er det jo kun ud, jeg ville nok lige kontakte tullverket, så man er på den sikre side
MVH
Grey
- Tankis
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 12 times
Fra DGIs hjemsida.
https://www.dgi.dk/SKV/vaabenregistreri ... jledninger
Registrering af våben
12. Import/eksport af våben:
SKV-ansøgningen vedlægges en ansøgningsblanket nr. P704-03 (ansøgning om indførsel af våben/ammunition – findes på www.politi.dk eller under SKV-blanketter på SKV ́s hjemmeside), og begge blanketter sendes samlet til SKV.
SKV behandler SKV-ansøgningen på normal vis, og sender den til Politiet sammen med indførelsestilladelsen.
Politiet sagsbehandler begge blanketter samtidigt.
SKV-ansøgningen sendes til SKV og indførselstilladelsen sendes til ansøger.
Når våbnet er registreret i SKV og importeret til Danmark, skal det forevises hos Politiet.
Sælgeren skal ansøge om en export tilladelse fra den svenske politi sammen med en kopi på importtilladelse fra Danmark.
Registrering af våben
SKV-ansøgningen vedlægges en ansøgningsblanket nr. P704-03 (ansøgning om indførsel af våben/ammunition – findes på www.politi.dk eller under SKV-blanketter på SKV ́s hjemmeside), og begge blanketter sendes samlet til SKV.
SKV behandler SKV-ansøgningen på normal vis, og sender den til Politiet sammen med indførelsestilladelsen.
Når våbnet er registreret i SKV og importeret til Danmark, skal det forevises hos Politiet.
Sælgeren skal ansøge om en export tilladelse fra den svenske politi sammen med en kopi på importtilladelse fra Danmark.
Blow your mind -- smoke gunpowder.
ja sådan menet jeg også det var/er, og det også sådan jeg plejer at gøre det.Tankis skrev: ↑9. okt 2018, 19:32Fra DGIs hjemsida.
Registrering af våben
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Hvorfor så alt det papirarbejde? De fleste våben der handles i Malmø handles alligevel uden tilladelser

Ej, spøg til side

"Never underestimate the power of stupid people in large groups."