Men må en lægmand eje sådant et bord herhjemme, med indstøbte tomme hylstre??

Hvis man nu fjernede fænghætten og borede fænghætte hullet op så fænghætten ikke længere kan sider der så vil jeg mene de er deaktiverede.Ras.Killing skrev: ↑3. nov 2018, 18:22Et hylster kræver tilladelse til at være i besiddelse af. Længere er den ikke :)
...man kunne nok argumentere for, at de pågældende hylstre aldrig vil kunne benyttes i et våben igen, men vi er lidt ude i en gråzone på det punkt. Dog kræver de jo også tilladelse for at anskaffe dem, og være i besiddelse af dem, indtil de havner i epoxyen.
Epoxyen kan faktisk bare brændes af. Så har du messingen igen epoxy dekomponerer når det varmes op. Og samtidigt har du måske fået udglødet hylsteret
Jeg har skam diverse tilladelser, så for mig ville det nok ikke være et problem.. Det var mere hvis en lægmand skulle have et sådant bord...Lassescout skrev: ↑3. nov 2018, 20:11Der var et par BZ´er piger som blev dømt for at være i besiddelse af patronhylstre uden tilladelse. Hylstrene var blevet brugt til at lave bælter af. Jeg ved ikke om hylstrene var gennemborede eller de ville kunne genlades, men hylstrene i det bord der kan godt graves ud og anvendes til deres oprindelige formål. Så jeg vil mene at man skal have en form for tilladelse til patronhylstre for lovligt at have bordet. For mit vedkommende ville det ikke være noget problem. Jeg har genladningstilladelse, så jeg må have hylstre af enhver kaliber.
Hvis du ikke har genladningstilladelse skal du måske have våbentilladelse til et våben med det specifikke kaliber der er blevet brugt for at have bordet, eller måske en samlertilladelse til afskudte patroner. Den er nem at få.
Var det ikke afskudt 7.62x51 hylstre der havde fået sat projektiler på igen, var monteret i bælter til maskingevær og efterfølgende sat på et andet bælte som kunne bæres om livet?Lassescout skrev: ↑3. nov 2018, 20:11Der var et par BZ´er piger som blev dømt for at være i besiddelse af patronhylstre uden tilladelse. Hylstrene var blevet brugt til at lave bælter af. Jeg ved ikke om hylstrene var gennemborede eller de ville kunne genlades, men hylstrene i det bord der kan godt graves ud og anvendes til deres oprindelige formål.
https://www.fyens.dk/assens/Byretsdom-m ... kel/803248Pigerne bar bælter med afskudte 7,62 mm maskingeværpatroner. Politiet valgte på den baggrund at tiltale pigerne for overtrædelse af våbenloven.
Det vigtigt at man bruger epoxy og ikke polyester selvom mange tror det er det samme. Og så ville jeg nok vakum aflufte Epoxyen. Inden jeg hældte det i. slut af med at slibe og polere.Kleth skrev: ↑4. nov 2018, 06:38Det er vel at bore et lille hul igennem basen af hylsteret og så kan det ikke længere anvendes til det oprindelige formål og det vil også hjælpe til at der ikke fanges luft i hylsteret når det skal fyldes med epoxy.
Alternativt kunne hylstrene skæres op på langs, men det kunne nok blive lidt bøvlet at positionere dem med snittet nedad.
En kollega byggede et lignende bord, dog uden hylstre og han kunne ikke få epoxyen til at blive lige så klar, som den på billedet.
Du begår to fejl:Deepo skrev: ↑4. nov 2018, 01:20Den politiske korrekte holding er stærk i dette forum :) - og det er jo en god ting.
Der er jo INGEN der vil udøve den nødvendige arbejdsindsats for at "befri" de hylstre... Jeg gentager: INGEN...
Specielt set i lyset af hvor mange andre hylstre der er meget mere tilgængelige fra landets skydebaners skraldespande...
/Mogens
Beklager hvis kvaliteten at dette indlæg er besudlet af mængden af rom og whisky der er indtaget i løbet af aftenen...
Ja min personlige mening er da også at det burde der ikke være nogen problemer i men fakta er at det er lovgivningen og evt domme på området der skal give svaret, ikke hvordan jeg har det.C-X skrev: ↑4. nov 2018, 09:43Du begår to fejl:Deepo skrev: ↑4. nov 2018, 01:20Den politiske korrekte holding er stærk i dette forum :) - og det er jo en god ting.
Der er jo INGEN der vil udøve den nødvendige arbejdsindsats for at "befri" de hylstre... Jeg gentager: INGEN...
Specielt set i lyset af hvor mange andre hylstre der er meget mere tilgængelige fra landets skydebaners skraldespande...
/Mogens
Beklager hvis kvaliteten at dette indlæg er besudlet af mængden af rom og whisky der er indtaget i løbet af aftenen...
1 - du tolker svarene i tråden, som politik korrekthed.
Nej, de forholder sig blot til spørgsmålet, der alene henvender sig til lovligheden, og ikke det fornuftbetonede heri.
2 - du forholder dig ikke til spørgsmålet.
Din disclaimer forklarer dog årsagen :alcohol:
Det kunne faktisk være voldsomt sejt med en flækket automatriffel støbt ned i klar plast!Great Dane skrev: ↑4. nov 2018, 13:12Jeg ville så ikke være bange for at have det bord stående, og skulle jeg lave et selv, så ville jeg eftersøge et par deaktiverede våben at stoppe med i![]()
Strengt taget kunne man vel bare bestille en replica, og smide med ned i.. Ingen grund til at ødelægge rigtige våben..Refraktorius skrev: ↑4. nov 2018, 13:46Det kunne faktisk være voldsomt sejt med en flækket automatriffel støbt ned i klar plast!Great Dane skrev: ↑4. nov 2018, 13:12Jeg ville så ikke være bange for at have det bord stående, og skulle jeg lave et selv, så ville jeg eftersøge et par deaktiverede våben at stoppe med i![]()