Det var med en importtilladelse i hånden at den tidligere sag blev droppet, endda efter den var planlagt til at blive ved retten i Næstved.
(Jeg stod faktisk nede i retten og havde planlagt at overvære retssagen)

Peter
Prøv at læse den anden sag - hele tråden - og så vil du se at mit forslag giver mening.Siggy skrev: ↑5. nov 2018, 11:35Politiet giver da ikke en indførselstilladelse til en halskniv.
En kort kniv under 12 cm kræver heller ikke en indførselstilladelse, selvom man søger om en almindelig kniv?
I øvrigt vil det da også virke underligt at søge om at få lov til at indføre noget man allerede har fået ind i landet. Det virker lidt som om “ hov, jeg blev opdaget og må spørge om lov” og så håbe på tilgivelse
Nu må vi ikke glemme at hele sagen er startet af "Tolder Kjeld".Ras.Killing skrev: ↑5. nov 2018, 17:24Det er godt nok en tynd kop te fra politiets side det her... Skeden kommer jo endda med holder til bæltet? Der er IMO ikke meget halskniv over den sag her![]()
Tænk sig at de ikke har bedre at tage sig til![]()
Og det tror jeg er et stort problem. Jeg har en kammerat der endte i samme mølle pga en flipper kniv, som en tolder mente var en springkniv (sagen er pt henlagt). Jeg tror ganske enkelt ikke tolderne kender lovgivningen, og jeg tror ikke de er uddannede til at vurdere en knivs beskaffenhed. De sender så sagen videre til politiet, som måske har lidt svært ved bare at affeje en henvendelse fra et andet agentur, og kalde den fejlagtig.Lycon skrev: ↑5. nov 2018, 17:30Nu må vi ikke glemme at hele sagen er startet af "Tolder Kjeld".Ras.Killing skrev: ↑5. nov 2018, 17:24Det er godt nok en tynd kop te fra politiets side det her... Skeden kommer jo endda med holder til bæltet? Der er IMO ikke meget halskniv over den sag her![]()
Tænk sig at de ikke har bedre at tage sig til![]()
retshjælpsforsikring dækker ikke straffesager...Ladeport skrev: ↑6. nov 2018, 01:53Check om din indboforsikring - hvis du har en sådan, eller er ung nok til at dine forældres dækker, selv om du ikke bor hjemme - indeholder retshjælpsforsikring.
Jeg er selv blevet stævnet for ulovlig fildeling, og de sataner til advokater er ikke til at bide skeer med, men jeg har fundet et advokatfirma som selv ordner det med at få penge fra min retshjælpsforsikring.
Hvilket jo bare virkelig udstiller absurditeten i den måde loven forsøges håndhævet påGreat Dane skrev: ↑6. nov 2018, 16:30Hvis nu de sataner får held til at definere ved dom, at huller i skeden er lig med en halskniv, så kan jeg jo få bøvl med min Esee Junglans![]()
Jeg har retshjælp i min indboforsikring, denne dækker ikke straffesager og har en betydelig selvrisiko.
Jeg har skrevet og fået svar på en mail fra Battenfield technologies, der - efter min forståelse, ejer Schrade.Allan3 skrev: ↑5. nov 2018, 23:06Hvis du vælger at tage den til retten kan du med fordel skrive til producenten af kniven og fortælle din problemstilling og be dem bekræfte at det ikke er en halskniv.
Hvis du beskriver problemstillingen er jeg sikker på du for en fin mail tilbage hvor de skriver at det ikke et en tænk som værende en halskniv.
Det er godt at have producentens ord for hvad der er tænkt med kniven da der i loven står "Knive konstrueret til at hænge om halsen...." Og hvis man læser det skarpt, er det ikke en betjent eller tolders vurdering om den kan bruges som halskniv eller ej, men det skal være producenten som skal specifikt have konstrueret den værende en halskniv for det er en egentlig er en halskniv og ikke bare fordi der er et eller to huller i bunden af skeden.
Hello
I have purchased a Schrade SCHF57 knife and are currently in a legal dispute with the Danish authorities.
By Danish rules knifes constructed specifically as neck-knifes are illegal.
My question to you is: Is the Shrade SCHF57 constructed to be a neck-knife?
Best regards xxxxxxxxxxxxxxxxx
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Simple answer is no.
Our neck knives are a lot smaller and lighter and they are sold with a neck chain.
Thanks xxxxxxxxx
5.000 er nok mere sandsynligt for et retsmøde med lidt advokatforberedelse.Wolfram skrev: ↑4. nov 2018, 14:36Jo, sådan forestiller jeg mig det foregår. Men hvis jeg taber, skal jeg jo betale sagens omkostninger og hvis det løber op i f.eks. 10-20.000.- har jeg ikke midlerne til at betale dette + bøden.Timber skrev: ↑4. nov 2018, 14:21Er det ikke bare at nægte at betale for bøden, så kommer du automatisk for retten?Wolfram skrev: ↑4. nov 2018, 14:11Tak for rådet Lycon. Som tidligere beskrevet har jeg ikke de helt store finansielle ressourcer. Er der nogen, der har et bud for hvad det koster at få prøvet sådan en sag for retten - Her snakker jeg selvfølgelig ikke om et specifikt beløb, men mere bare om størrelsesordenen.
Du kan ikke tabe den sag, du har så stærke kort på hånden, det er en ren Win Win for dig og alle andre i samme situation.Wolfram skrev: ↑6. nov 2018, 17:24Jeg har retshjælp i min indboforsikring, denne dækker ikke straffesager og har en betydelig selvrisiko.
Jeg har skrevet og fået svar på en mail fra Battenfield technologies, der - efter min forståelse, ejer Schrade.Allan3 skrev: ↑5. nov 2018, 23:06Hvis du vælger at tage den til retten kan du med fordel skrive til producenten af kniven og fortælle din problemstilling og be dem bekræfte at det ikke er en halskniv.
Hvis du beskriver problemstillingen er jeg sikker på du for en fin mail tilbage hvor de skriver at det ikke et en tænk som værende en halskniv.
Det er godt at have producentens ord for hvad der er tænkt med kniven da der i loven står "Knive konstrueret til at hænge om halsen...." Og hvis man læser det skarpt, er det ikke en betjent eller tolders vurdering om den kan bruges som halskniv eller ej, men det skal være producenten som skal specifikt have konstrueret den værende en halskniv for det er en egentlig er en halskniv og ikke bare fordi der er et eller to huller i bunden af skeden.Hello
I have purchased a Schrade SCHF57 knife and are currently in a legal dispute with the Danish authorities.
By Danish rules knifes constructed specifically as neck-knifes are illegal.
My question to you is: Is the Shrade SCHF57 constructed to be a neck-knife?
Best regards xxxxxxxxxxxxxxxxx
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Simple answer is no.
Our neck knives are a lot smaller and lighter and they are sold with a neck chain.
Thanks xxxxxxxxx
Omend økonomien bestemt ikke er på toppen pt., spæder jeg gerne til sådan en sag her..
Samme her, støtter også med en plov.
Hvis man tolker ordvalget konstruet til, som særligt udformet til eller med det primære formål at være en halskniv, så har jeg mit på det rene.§ 2. Det kræver tilladelse fra politiet at erhverve, besidde, bære eller anvende
6) knive, der er konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd
Det her er heller ikke en straffesag.Ped skrev: ↑6. nov 2018, 16:55retshjælpsforsikring dækker ikke straffesager...Ladeport skrev: ↑6. nov 2018, 01:53Check om din indboforsikring - hvis du har en sådan, eller er ung nok til at dine forældres dækker, selv om du ikke bor hjemme - indeholder retshjælpsforsikring.
Jeg er selv blevet stævnet for ulovlig fildeling, og de sataner til advokater er ikke til at bide skeer med, men jeg har fundet et advokatfirma som selv ordner det med at få penge fra min retshjælpsforsikring.
Hvis vi går tilbage til loven om de enhåndsbetjente knive, der var formuleringen så vidt jeg husker ikke meget anderledes, men i Tommerup-sagen havde politiets ekspert så vidt jeg husker opdelt alle foldeknive i "1 generation enhåndsbetjente knive" "2 generation . . ." og så fremdeles uden nogensinde at havde skævet til producenternes beskrivelser, så defacto var nær ved alle foldeknivene pludseligt enhåndsbetjente. En held el af knivene kunne sikkert åbnes med een hånd uanset hvor upraktisk det ville være og de var ikke konstrueret til det.Wolfram skrev: ↑7. nov 2018, 08:42Jeg syntes Martensit rammer hovedet på sømmet, med hans indlæg om tolkningen af loven.
Hvis man læser loven:Hvis man tolker ordvalget konstruet til, som særligt udformet til eller med det primære formål at være en halskniv, så har jeg mit på det rene.§ 2. Det kræver tilladelse fra politiet at erhverve, besidde, bære eller anvende
6) knive, der er konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd