Blanket til ansøgning om køb af lyddæmper?
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Blanket til ansøgning om køb af lyddæmper?
Er det en særlig blanket der anvendes? Jeg syntes ikke at kunne finde den på politi.dk hvor de øvrige blanketter ligger.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington
- Philips
- Silver Member
- Interesser: Jagt og Våben
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 8 times
Re: Blanket til ansøgning om køb af lyddæmper?
Hej Lycon
Jeg kan heller ikke finde nogen specifik blanket til dæmper, men når man ansøger om våbentilladelse til riffel så kan man i rulle gardinet under "Våbenart" vælge lyddæmper (se billed), men om dette kan gøres til et våben, man i forvejen har tilladelse til eller det kun er til ny erhvervelse, det må jeg være dig svar skyldig, da jeg ikke selv har prøvet at ansøge online til dæmper.
Det må kunne gøres online, da jagt forretningerne som regel sender en ansøgning på vegne af en hvis man køber en ny dæmper. (Det gjorde de ihvertfald da jeg købte min)
Jeg kan heller ikke finde nogen specifik blanket til dæmper, men når man ansøger om våbentilladelse til riffel så kan man i rulle gardinet under "Våbenart" vælge lyddæmper (se billed), men om dette kan gøres til et våben, man i forvejen har tilladelse til eller det kun er til ny erhvervelse, det må jeg være dig svar skyldig, da jeg ikke selv har prøvet at ansøge online til dæmper.
Det må kunne gøres online, da jagt forretningerne som regel sender en ansøgning på vegne af en hvis man køber en ny dæmper. (Det gjorde de ihvertfald da jeg købte min)

Mvh Philip
Legends never die, they reload.
Live for nothing or die for something.
Legends never die, they reload.
Live for nothing or die for something.
- The Mad Viking
- This member is
- Interesser: Skydning og mekanik
- Geografisk sted: Nordøstfyn
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 133 times
Re: Blanket til ansøgning om køb af lyddæmper?
Man skal bare bruge den almindelige ansøgning, og så vælge lyddæmper.
I slutningen finder den selv ud af at den er afgiftsfri, den stiller dig ikke videre til betaling.
Jeg skrev journalnummeret på den riffeltilladelse den skulle bruges til i notatfeltet.
Jeg ved ikke om det er nødvendigt, men den strøg lige igennem uden problemer og uden forsinkelser.
I slutningen finder den selv ud af at den er afgiftsfri, den stiller dig ikke videre til betaling.
Jeg skrev journalnummeret på den riffeltilladelse den skulle bruges til i notatfeltet.
Jeg ved ikke om det er nødvendigt, men den strøg lige igennem uden problemer og uden forsinkelser.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...
The 10th man usually prefers the other 9...