Nu bliver pepper spray lovligt.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Re: Nu bliver pepper spray lovligt.
Familie-rabat når Levakovic klanen kommer på uanmeldt besøg :taser:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Bowman76
- Bronze Member
- Interesser: Buejagt, lystfiskeri
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 3 times
Nu vi er i gang med overdrivelsen:Slettet bruger skrev: ↑22. dec 2018, 19:46Hvad med et peber spray anlæg som dækker underetagen ved en skal alarm 10 sekunder forsinkelse når nu man sover ovenpå så kan man nå at få gasmasken på inden man går ned med den brandslukker af en peber spray der.
Hvis nu det etage dækkende system har misset noget![]()
5 x 10 L klorin og saltsyre, placeret strategisk i huset.
Hvis en evt. alarm ikke er slået fra inden 25 sekunder, lukkes vinduer og døre hermetisk vha. tætsluttende, automatiske skodder og komponenterne blandes.
Det skal nok sætte en permanent stopper for evt. indbrudstyve (og resten af familien, hvis man sover tungt) :crazy: :nono:
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Jeg tager det helt roligt. Det var blot ment som en servicemeddelelse.
Peter
- Lani1966
- Silver Member
- Interesser: Jagt og Bushcraft
- Geografisk sted: Syd for Køge, Nord for Tyskland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Lige en tanke.
Kun våbenforhandler må sælge dem, men må jeg købe det hjem fra Tyskland, nu jeg alligevel skal have nogle flere hagl til luftgeværet?
/Lani
Kun våbenforhandler må sælge dem, men må jeg købe det hjem fra Tyskland, nu jeg alligevel skal have nogle flere hagl til luftgeværet?
/Lani
Jeg er lidt ligesom Bacon - Fed, men uimodståelig lækker...
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Jeg tænker du skal søge en importtilladelse hvis den skal over grænsen. Du skal jo også søge importtilladelse hvis du skal købe projektiler i udlandet, selvom du kan købe det selv samme projektil i Danmark.
Og husk det er først efter nytår

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Indtil videre må peberspray og lignende, jvf. Våbenlovens § 1, stk.1, nr.5, ikke indføres uden tilladelse.LapuaMagnum skrev: ↑23. dec 2018, 11:44Jeg tænker du skal søge en importtilladelse hvis den skal over grænsen. Du skal jo også søge importtilladelse hvis du skal købe projektiler i udlandet, selvom du kan købe det selv samme projektil i Danmark.
Og husk det er først efter nytår![]()
mvh
Så længe denne bestemmelse består, vil import af peberspray kræve importtilladelse. Også selvom de kan erhverves, uden særskilt tilladelse, indenfor landets grænser.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Gold Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 59 times
Nu, hvor der ikke er nogle "skydebaner" eller "jagtarealer" hvor pebersprayen må benyttes, hvordan mon det så bliver mht transport af den?
Jeg går ud fra, at man efter behov må transportere den mellem forhandler og hjemmet, lige som f.eks. et skydevåben.
Om det også gælder fra lad os sige Flensborg til hjemmet, er måske et godt spørgsmål.
Jeg går ud fra, at man efter behov må transportere den mellem forhandler og hjemmet, lige som f.eks. et skydevåben.
Om det også gælder fra lad os sige Flensborg til hjemmet, er måske et godt spørgsmål.
Frihed frem for alt
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Jeg har ikke tænkt mig at købe en, da jeg ikke fatter hvad jeg dog skulle bruge den til.
Men måske hvis man bor i en lejlighed i speltbæltet og dyrker omgang med suspekte personer, der forventes at opsøge ens lejlighed
Men måske hvis man bor i en lejlighed i speltbæltet og dyrker omgang med suspekte personer, der forventes at opsøge ens lejlighed

Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- UDMELDT AF NVF
Du skal køre direkte fra forhandleren og hjem og du skal medbringe kvitteringen så det kan dokumenteres at den lige er købt.Tonnytot skrev: ↑26. dec 2018, 19:18Nu, hvor der ikke er nogle "skydebaner" eller "jagtarealer" hvor pebersprayen må benyttes, hvordan mon det så bliver mht transport af den?
Du må ikke køre over grænsen med en peberspray.
Peter
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Medmindre du indhenter en importtilladelse til indførsel af en peberspray.PSindrup skrev: ↑26. dec 2018, 20:34Du skal køre direkte fra forhandleren og hjem og du skal medbringe kvitteringen så det kan dokumenteres at den lige er købt.Tonnytot skrev: ↑26. dec 2018, 19:18Nu, hvor der ikke er nogle "skydebaner" eller "jagtarealer" hvor pebersprayen må benyttes, hvordan mon det så bliver mht transport af den?
Peter
Og der står mig bekendt ingen steder i loven, at dokumentation er påkrævet som bevis for nyligt køb af en peberspray.
Der står blot, at du skal hjemføre sprayen uden andre ærinder på vejen - ganske som med et skydevåben.
-
- Bronze Member
- Interesser: riffelskydning, havjagt
- Geografisk sted: Nordjylland
- Been thanked: 1 time
Traditionen kommer pøblen til at stå med bevisførelsen, så det er nok en god idé at have en bon på den..Flugteren skrev: ↑26. dec 2018, 21:14Medmindre du indhenter en importtilladelse til indførsel af en peberspray.PSindrup skrev: ↑26. dec 2018, 20:34Du skal køre direkte fra forhandleren og hjem og du skal medbringe kvitteringen så det kan dokumenteres at den lige er købt.Tonnytot skrev: ↑26. dec 2018, 19:18Nu, hvor der ikke er nogle "skydebaner" eller "jagtarealer" hvor pebersprayen må benyttes, hvordan mon det så bliver mht transport af den?
Peter
Og der står mig bekendt ingen steder i loven, at dokumentation er påkrævet som bevis for nyligt køb af en peberspray.
Der står blot, at du skal hjemføre sprayen uden andre ærinder på vejen - ganske som med et skydevåben.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Hvis Politiet står og kræver noget af dig, som du ikke ifølge loven er forpligtet til at kunne fremvise, så tager du Politiet i retten.
Ifølge loven skal du hjembringe sprayen direkte efter køb. Om du så vælger at købe den i København og GÅ direkte hjem til f.eks. Slagelse, så er der intet i loven, der forhindrer dette. At gå er et legitimt transportmiddel.
Man kan allerede mærke - i alt fald hos toppen af Rigspolitiet - at etaten er dybt utilfredse med denne lov, fordi den tillader borgere at have midler til at forsvare sig selv. Claus Oxfeldt har været ude for nylig og anbefale, at man IKKE køber en peberspray. Så kender vi vist holdningen.
Så prøver Politiet at stramme lovgivningen uden grundlag for dette, så hiver du dem i retten.
Ifølge loven skal du hjembringe sprayen direkte efter køb. Om du så vælger at købe den i København og GÅ direkte hjem til f.eks. Slagelse, så er der intet i loven, der forhindrer dette. At gå er et legitimt transportmiddel.
Man kan allerede mærke - i alt fald hos toppen af Rigspolitiet - at etaten er dybt utilfredse med denne lov, fordi den tillader borgere at have midler til at forsvare sig selv. Claus Oxfeldt har været ude for nylig og anbefale, at man IKKE køber en peberspray. Så kender vi vist holdningen.
Så prøver Politiet at stramme lovgivningen uden grundlag for dette, så hiver du dem i retten.
- Schmidt
- Silver Member
- Interesser: Jagt, våben og IPSC
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 17 times
Mere interessant er vel hvad man gør, hvis man har behovet, i forhold til transport til og fra midlertidige opholdsteder som fx sommerhuset?Tonnytot skrev: ↑26. dec 2018, 19:18Nu, hvor der ikke er nogle "skydebaner" eller "jagtarealer" hvor pebersprayen må benyttes, hvordan mon det så bliver mht transport af den?
Hvis man har et behov for en peberspray så ophører det vel ikke når man tager på weekend i sommerlandet?
I øvrigt sjovt at se den store modstand fra Politiet, men det er vel at forvente.
-
- UDMELDT AF NVF
Jeg tror ikke politiets bekymring går på at de mister deres "magtmonopol" men mere en reel bekymring for at konflikterne skal eskalerer og udvikle sig i en uheldig retning. Jeg mener at den bekymring er relevant, og kun tiden kan vise om det kommer til at ske.Schmidt skrev: ↑30. dec 2018, 01:35Mere interessant er vel hvad man gør, hvis man har behovet, i forhold til transport til og fra midlertidige opholdsteder som fx sommerhuset?Tonnytot skrev: ↑26. dec 2018, 19:18Nu, hvor der ikke er nogle "skydebaner" eller "jagtarealer" hvor pebersprayen må benyttes, hvordan mon det så bliver mht transport af den?
Hvis man har et behov for en peberspray så ophører det vel ikke når man tager på weekend i sommerlandet?
I øvrigt sjovt at se den store modstand fra Politiet, men det er vel at forvente.
Peter
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Jeg tror der sker det at lige i starten så hamstrer alle peberspray, fordi det skal de da ha'.. Så kommer der en kort periode hvor der er de sædvanlige tosser der ikke kan styre sig og bruger det i øst og vest.. Efterfulgt af debatten om hvor vidt det var smart eller ej at tillade skidtet...
Derefter bliver det hverdag igen, og der sker ikke mere end normalt..
Derefter bliver det hverdag igen, og der sker ikke mere end normalt..
M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

-
- Platin Member
Kedeligt, men sikkert korrekt. Jeg hepper nu på Spray-Apocalypse!
Overvejede kort om jeg skulle have sådan en spray, men så kom jeg i tanke om, at jeg samler på økser. Jeg kan ikke gå to skridt, i mit hjem, uden at have noget der kan bruges som et våben, så da stå pokker i, at lede efter en dårlig deodorant.

Overvejede kort om jeg skulle have sådan en spray, men så kom jeg i tanke om, at jeg samler på økser. Jeg kan ikke gå to skridt, i mit hjem, uden at have noget der kan bruges som et våben, så da stå pokker i, at lede efter en dårlig deodorant.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Bronze Member
- Interesser: Krybdyr
- Geografisk sted: Hadsund
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
C-X synes nu vi skulle prøve at dele sådan en peberfætter i garagen næste gang, bare for at se hvor møj det kradser..
-
- Platin Member
Det lyder festligt! 

- Gixxer3000
- Silver Member
- Interesser: Luftvåben
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Om det er en god eller dårlig idé vil jeg ikke lige komme ind på, men jeg tror våbenhandlerne gnider sig godt og grundigt i hænderne, især hvis alle og enhver lige skal se hvad det er for noget.
Første spray jeg kunne finde på en DK hjemmeside (Hunters), 169,- , Samme spray på Schneider, 79,-
Første spray jeg kunne finde på en DK hjemmeside (Hunters), 169,- , Samme spray på Schneider, 79,-

-
- UDMELDT AF NVF
Forrykt at den skal være dobbelt så dyr i Danmark!Gixxer3000 skrev: ↑1. jan 2019, 20:26Om det er en god eller dårlig idé vil jeg ikke lige komme ind på, men jeg tror våbenhandlerne gnider sig godt og grundigt i hænderne, især hvis alle og enhver lige skal se hvad det er for noget.
Første spray jeg kunne finde på en DK hjemmeside (Hunters), 169,- , Samme spray på Schneider, 79,-![]()
Måske er resultat af at våbenhandlerne har fået monopol på at forhandle dem?

Peter
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Jeg modtager godt nok hellere peber fremfor en af dine økserC-X skrev: ↑30. dec 2018, 12:12Kedeligt, men sikkert korrekt. Jeg hepper nu på Spray-Apocalypse!![]()

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
-
- Platin Member
Er der i det hele taget nogen herinde der har fået købt en?? Det lød jo lidt til at folk herinde ville trykke køb lige så snart klokken slog midnat??
M.v.h. Timber

-
- Gold Member
- Interesser: Blankvåben, luftpistol
- Geografisk sted: Fredericia, Danmark
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 20 times
F.eks. Grejfreak skriver på hjemmesiden, at de afventer tilladelse/godkendelse af politiet, at pebersprays ikke sendes men kun udleveres fysisk osv. Det virker lidt til, at lovliggørelsen er kommet hurtigere end politi og forhandlere har kunnet følge med til.
-
- Platin Member
Det lyder da bare mærkeligt at politiet ikke er klar.. Var det nu noget med bøder, var det helt sikkert implementeret og klar til start 23.59 året før..
M.v.h. Timber

-
- UDMELDT AF NVF
Der er jo ikke nogen steder du kan trykke køb, da de ikke lovligt kan købes på nettet, men kun i de fysiske butikker hos de autoriserede våbenhandlere.
Peter