Import af magasiner fra Finland?
-
- Newbie
- Interesser: våben
- Geografisk sted: skæring
- Been thanked: 2 times
Import af magasiner fra Finland?
Som sagt i titlen, klør jeg mig lidt på hovedet omkring, import af magasiner fra en finsk hjemmeside.
2 Tikka T3X CTR magasiner, koster halvdelen af hvad 1 koster herhjemme.
er det lovligt uden tilladelse, og købe dem og få dem sendt herhjem?
Første post btw.
2 Tikka T3X CTR magasiner, koster halvdelen af hvad 1 koster herhjemme.
er det lovligt uden tilladelse, og købe dem og få dem sendt herhjem?
Første post btw.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Re: import af magasiner fra finland

Den er ikke helt snorlige, der er faldet en dom, der siger at inførsel af magasiner til et våben man har tilladelse, kan ske uden importtilladelse, men samtiddig står magasiner i bekendtgørelsen, som en stump man skal have import tilladelse til...
Så, undgå bøvl, søg importtilladelse, det er gratis og tager oftest et par uger.
Eller, gør det uden og hver forberedt på en tur i byretten hvis de bliver taget i tolden, men sandsynligvis med en frifindelse.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
- Thyk
- Bronze Member
- Interesser: Finpistol, Grovpistol, Jagt
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 7 times
Vil du ikke lige sende et link til siden? :)
Og hvor bor du? Måske vi kunne dele fragten ;)
-
- Newbie
- Interesser: våben
- Geografisk sted: skæring
- Been thanked: 2 times
jeg har ikke købt riflen endnu. så det bliver nok lidt svært og få dem lovligt, men her er linket.
https://www.ahtihuvila.fi/cgi-bin/webio ... ahtihuvila
- Thyk
- Bronze Member
- Interesser: Finpistol, Grovpistol, Jagt
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 7 times
Tak for linket. Dem er jeg blevet henvist til før :)Qvachi skrev: ↑24. jan 2019, 20:36jeg har ikke købt riflen endnu. så det bliver nok lidt svært og få dem lovligt, men her er linket.
Det er ikke helt halvt pris af de billigste i DK dog:
https://www.brownells.dk/tikka-T3

- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Jeg ville bare søge importtilladelse, den er gratis og så og så er du sikker på ikke at komme i problemer
Du kan søge her https://www.digimeld.politi.dk/vaaben/H ... ype=p70403
Du kan søge her https://www.digimeld.politi.dk/vaaben/H ... ype=p70403
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 210 times
- Been thanked: 196 times
Inden du eksploderer i indkøbsiver, så vil jeg gerne have et med. 

Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt, våben hund
- Geografisk sted: Falster
- Been thanked: 11 times
Jeg har bestilt magasiner fra ahtihuvila et par gange. Inden jeg bestilte første gang kontaktede jeg acø angående importtilladelse. Svaret var helt klart. Der skal IKKE søges importtilladelse til magasiner til et våben du har tilladelse til. Hvis du derimod er samler eller af anden grund bare må eje et magasin til et historisk våben, er det nødvendigt med en importtilladelse.
Jeg ville bare bestille og være glad ved det, når tilladelsen er i hus vel at mærke
Mvh søren
Jeg ville bare bestille og være glad ved det, når tilladelsen er i hus vel at mærke

Mvh søren
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Strangeguy skrev: ↑24. jan 2019, 22:38Inden jeg bestilte første gang kontaktede jeg acø angående importtilladelse. Svaret var helt klart.
På skrift? I så fald, er det et svar du vil dele?
Der skal IKKE søges importtilladelse til magasiner til et våben du har tilladelse til. Hvis du derimod er samler eller af anden grund bare må eje et magasin til et historisk våben, er det nødvendigt med en importtilladelse.
Jeg ville bare bestille og være glad ved det, når tilladelsen er i hus vel at mærke![]()
Mvh søren
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt, våben hund
- Geografisk sted: Falster
- Been thanked: 11 times
Re: Import af magasiner fra Finland?
Nej, jeg har ikke noget dokumentation da jeg ringede til dem. Men hans budskab var ikke til at misforstå. Han kendte godt til postnords behandling af sådanne dele, men så ikke nogen problemer i det alligevel.
Mvh Søren
Mvh Søren
-
- Bronze Member
- Interesser: Pistol skydning og våben.
- Geografisk sted: Fyn - DK
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 1 time
Jeg har så haft den modsatte oplevelse oppe fra Holstebro. Sidste sommer. Med magasiner til en 9mm.Strangeguy skrev: ↑24. jan 2019, 22:38Jeg har bestilt magasiner fra ahtihuvila et par gange. Inden jeg bestilte første gang kontaktede jeg acø angående importtilladelse. Svaret var helt klart. Der skal IKKE søges importtilladelse til magasiner til et våben du har tilladelse til. Hvis du derimod er samler eller af anden grund bare må eje et magasin til et historisk våben, er det nødvendigt med en importtilladelse.
Jeg ville bare bestille og være glad ved det, når tilladelsen er i hus vel at mærke![]()
Mvh søren
Mit råd er.
- Vent til tilladelsen er på plads.
- Søg inport.
- få svar.
- bestil.
- send tilladelse tilbage med information om indkøb.
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Med mindre der er noget på skrift ville jeg sgu stadig søge, fordi min erfaring med ACØ er at du sagtens kan få forskellige svar alt efter hvem man snakkede med, og det ikke lige var alle som var 100% inde i stoffet.Strangeguy skrev: ↑24. jan 2019, 22:38Jeg har bestilt magasiner fra ahtihuvila et par gange. Inden jeg bestilte første gang kontaktede jeg acø angående importtilladelse. Svaret var helt klart. Der skal IKKE søges importtilladelse til magasiner til et våben du har tilladelse til. Hvis du derimod er samler eller af anden grund bare må eje et magasin til et historisk våben, er det nødvendigt med en importtilladelse.
Mvh søren
Og så længe importtilladelsen ikke koster penge så ville jeg helt klart få sådan en inden, for så er jeg helt sikker på der ikke bliver problemer
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Er den domsafsigelse til at finde nogen steder?Bofhenator skrev: ↑24. jan 2019, 16:24![]()
Den er ikke helt snorlige, der er faldet en dom, der siger at inførsel af magasiner til et våben man har tilladelse, kan ske uden importtilladelse, men samtiddig står magasiner i bekendtgørelsen, som en stump man skal have import tilladelse til...
Så, undgå bøvl, søg importtilladelse, det er gratis og tager oftest et par uger.
Eller, gør det uden og hver forberedt på en tur i byretten hvis de bliver taget i tolden, men sandsynligvis med en frifindelse.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Nej, den ligger ikke online. Men jeg mener der er en bruger herinde der måske kan skaffe den, men han må selv melde sig på banen :-)Ras.Killing skrev: ↑23. feb 2022, 17:31Er den domsafsigelse til at finde nogen steder?Bofhenator skrev: ↑24. jan 2019, 16:24![]()
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Det er vist mig der er tale om her.Bofhenator skrev: ↑23. feb 2022, 18:43Nej, den ligger ikke online. Men jeg mener der er en bruger herinde der måske kan skaffe den, men han må selv melde sig på banen :-)
Ja, der er en dom (frifindelse) fra retten i Århus, men da politiet administrerer på en anden måde, vil jeg ikke anbefale at prøve lykken - især ikke da en import tilladelse er gratis, og let at få. Undgå risiko og bøvl, og få en import tilladelse, er mit råd (og det jeg selv praktiserer).
Jeg var vidne i sagen.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Bronze Member
- Interesser: Pistol-Revolver Skydning
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Import af magasiner fra Finland?
Jeg har købt 9mm Magasiner i Tyskland og Spanien, jeg bestilte og de kom i min postkasse, jeg har SKV 2 til pistolerne