Import af Leupold Delta Pro fra USA - må man eller ej?
-
- This member is
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 71 times
Import af Leupold Delta Pro fra USA - må man eller ej?
Hej,
Jeg skal en tur til det forjættede land senere i år og lurer på at tage et Leupold Delta Pro sigte med hjem, men må man nu også det? Jeg ved at det har været debatteret tidligere, men kan kun finde nogle rigtigt gamle tråde og tænker at regler kan være blevet lavet om mange gange siden. Er der nogen der ved hvad der gælder nu?
Hilsen
High Standard
Jeg skal en tur til det forjættede land senere i år og lurer på at tage et Leupold Delta Pro sigte med hjem, men må man nu også det? Jeg ved at det har været debatteret tidligere, men kan kun finde nogle rigtigt gamle tråde og tænker at regler kan være blevet lavet om mange gange siden. Er der nogen der ved hvad der gælder nu?
Hilsen
High Standard
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 260 times
Re: Import af Leupold Delta Pro fra USA - må man eller ej?
Deltapoint Pro står IKKE, på Leupolds ITAR Liste
https://cdnp.leupold.com/content/downlo ... ebsite.pdf
MEN: Denne er ikke opdateret, siden 2016. Og Deltapoint Pro, står på Leupolds Tactical liste.
Jeg ville kontakte Leupold's Compliance e-mail, for at være HELT sikker.
https://www.leupold.com/service-support ... compliance
compliance@leupold.com
Alt hvad vi andre kan give dig, er gæt.
https://cdnp.leupold.com/content/downlo ... ebsite.pdf
MEN: Denne er ikke opdateret, siden 2016. Og Deltapoint Pro, står på Leupolds Tactical liste.
Jeg ville kontakte Leupold's Compliance e-mail, for at være HELT sikker.
https://www.leupold.com/service-support ... compliance
compliance@leupold.com
Alt hvad vi andre kan give dig, er gæt.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
-
- This member is
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 71 times
Hej Jesper,
Tusinde tak, det vil jeg gøre
Hilsen
High Standard
Tusinde tak, det vil jeg gøre

Hilsen
High Standard
-
- Bronze Member
- Geografisk sted: Fynsland
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 5 times
Jeg var i USA i Oktober 18 og havde både DeltaPro og en VXR kikkert med hjem + en masse andet gear. Da vi er kommet hjem, ser jeg ved udpakning en seddel fra de amerikanske toldmyndighede, at de har tjekket min kufferts indhold og alt var i orden. Så en DeltaPro burde absolut ikke give anledning til problemer.
sixgun
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 278 times
Jeg kørte 110 i 50 km zonen på vej til arbejde og blev ikke knaldet. Så det burde absolut ikke give anledning til problemer for andre. [ironi off]Sixgun skrev: ↑13. feb 2019, 12:56Jeg var i USA i Oktober 18 og havde både DeltaPro og en VXR kikkert med hjem + en masse andet gear. Da vi er kommet hjem, ser jeg ved udpakning en seddel fra de amerikanske toldmyndighede, at de har tjekket min kufferts indhold og alt var i orden. Så en DeltaPro burde absolut ikke give anledning til problemer.
Check om den er på Leupolds ITAR liste som Rex foreslår.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Altså politiet stoppede dig med 110 i en 50 zone og sagde at det var lovligt?HR skrev: ↑13. feb 2019, 13:44Jeg kørte 110 i 50 km zonen på vej til arbejde og blev ikke knaldet. Så det burde absolut ikke give anledning til problemer for andre. [ironi off]Sixgun skrev: ↑13. feb 2019, 12:56Jeg var i USA i Oktober 18 og havde både DeltaPro og en VXR kikkert med hjem + en masse andet gear. Da vi er kommet hjem, ser jeg ved udpakning en seddel fra de amerikanske toldmyndighede, at de har tjekket min kufferts indhold og alt var i orden. Så en DeltaPro burde absolut ikke give anledning til problemer.
/HR

Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 630 times
Gav det et lille sug i maven

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 278 times
Den seddel siger bare at de har haft bagagen åbnet og at de ikke har fundet noget de gad og gøre noget ved den dag. Det kan have været en kontrol af ulovlige varer, af narkotika, af landbrugsprodukter med smittefare, eller 100 andre ting hvor en lille optisk dims er irelevant. Jeg har masser af gange fået sat et klistermærke på mine rejsekasser uden at der overhovedet er blevet kigget i dem. Her har kontrollen bestået i at de har stillet et spørgsmål eller to. Den slags test er stikprøver, ikke en generel godkendelse af det der ikke er kommenteret på.Senserazer skrev: ↑13. feb 2019, 14:29Altså politiet stoppede dig med 110 i en 50 zone og sagde at det var lovligt?HR skrev: ↑13. feb 2019, 13:44Jeg kørte 110 i 50 km zonen på vej til arbejde og blev ikke knaldet. Så det burde absolut ikke give anledning til problemer for andre. [ironi off]Sixgun skrev: ↑13. feb 2019, 12:56Jeg var i USA i Oktober 18 og havde både DeltaPro og en VXR kikkert med hjem + en masse andet gear. Da vi er kommet hjem, ser jeg ved udpakning en seddel fra de amerikanske toldmyndighede, at de har tjekket min kufferts indhold og alt var i orden. Så en DeltaPro burde absolut ikke give anledning til problemer.
/HRFor at det skal være sammenligneligt forstås.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!
- Gunslinger
- This member is
- Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 18 times
Du skal ikke regne med at den enkelte tolder i en hektisk amerikansk lufthavn, overhovedet ved hvad ITAR er. Han ved til gengæld hvad narko og ikke-tilladte madvarer er. En gennemsnitlig dansk betjent, aner heller ikke, at din ammunition ikke må ligge at flyde i en skål på køkkenbordet.
Du ønsker ikke at blive blacklisted på brud på ITAR, blot for at spare 1000 kr. Sker det, kommer du med stor sandsynlighed aldrig ind i USA igen.
Husk med indkøb af varer fra USA, at lægge op til 10% told oveni (på tøj og andre beklædningsgenstande er den højere), 25% moms både af varens værdi såvel som fragten, samt PestNords gebyr på 160kr. Dertil skal du ikke regne med garanti på din vare.
Du ønsker ikke at blive blacklisted på brud på ITAR, blot for at spare 1000 kr. Sker det, kommer du med stor sandsynlighed aldrig ind i USA igen.
Husk med indkøb af varer fra USA, at lægge op til 10% told oveni (på tøj og andre beklædningsgenstande er den højere), 25% moms både af varens værdi såvel som fragten, samt PestNords gebyr på 160kr. Dertil skal du ikke regne med garanti på din vare.
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Jeg har nu aldrig oplevet at betale told, moms eller gebyr til PostNord for at have medbragt tøj hjem fra en rejse til USA.Gunslinger skrev: ↑13. feb 2019, 21:37Husk med indkøb af varer fra USA, at lægge op til 10% told oveni (på tøj og andre beklædningsgenstande er den højere), 25% moms både af varens værdi såvel som fragten, samt PestNords gebyr på 160kr. Dertil skal du ikke regne med garanti på din vare.

"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 260 times
Da vi her taler om indkøb, ved rejse, og ikke køb i Webshop, så er beløbsgrænsen NOGET højere. (faktor 40)Gunslinger skrev: ↑13. feb 2019, 21:37Husk med indkøb af varer fra USA, at lægge op til 10% told oveni (på tøj og andre beklædningsgenstande er den højere), 25% moms både af varens værdi såvel som fragten, samt PestNords gebyr på 160kr. Dertil skal du ikke regne med garanti på din vare.
Du må medbringe varer for kr. 3250, når du ankommer, med fly eller skib, uden at skulle svare told og moms.
Og hvis man har mere med, og går gennem den grønne indgang, så er risikoen for at blive udtaget til tjek, mikroskopisk.
https://skat.dk/skat.aspx?oid=2236523
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
T-Rex
- Gunslinger
- This member is
- Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 18 times
Jeg talte mere omkring køb på webshop i USA - det skulle jeg nok have præciseret. Jeg slæber også selv altid tøj og grej med hjem derovre fra og er aldrig blevet stoppet. MEN, hvis man bliver taget i tolden med en vare der er omfattet af ITAR, sidder man altså i saksen. Just sayin'.JRexA skrev: ↑28. feb 2019, 14:41Da vi her taler om indkøb, ved rejse, og ikke køb i Webshop, så er beløbsgrænsen NOGET højere. (faktor 40)Gunslinger skrev: ↑13. feb 2019, 21:37Husk med indkøb af varer fra USA, at lægge op til 10% told oveni (på tøj og andre beklædningsgenstande er den højere), 25% moms både af varens værdi såvel som fragten, samt PestNords gebyr på 160kr. Dertil skal du ikke regne med garanti på din vare.
Du må medbringe varer for kr. 3250, når du ankommer, med fly eller skib, uden at skulle svare told og moms.
Og hvis man har mere med, og går gennem den grønne indgang, så er risikoen for at blive udtaget til tjek, mikroskopisk.
https://skat.dk/skat.aspx?oid=2236523