Import af Leupold Delta Pro fra USA - må man eller ej?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
High Standard
This member is
This member is
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 71 times

Import af Leupold Delta Pro fra USA - må man eller ej?

Indlæg af High Standard » 12. feb 2019, 18:24

Hej,

Jeg skal en tur til det forjættede land senere i år og lurer på at tage et Leupold Delta Pro sigte med hjem, men må man nu også det? Jeg ved at det har været debatteret tidligere, men kan kun finde nogle rigtigt gamle tråde og tænker at regler kan være blevet lavet om mange gange siden. Er der nogen der ved hvad der gælder nu?

Hilsen

High Standard

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 127 times
Been thanked: 260 times

Re: Import af Leupold Delta Pro fra USA - må man eller ej?

Indlæg af T-REX » 12. feb 2019, 18:38

Deltapoint Pro står IKKE, på Leupolds ITAR Liste
https://cdnp.leupold.com/content/downlo ... ebsite.pdf

MEN: Denne er ikke opdateret, siden 2016. Og Deltapoint Pro, står på Leupolds Tactical liste.

Jeg ville kontakte Leupold's Compliance e-mail, for at være HELT sikker.
https://www.leupold.com/service-support ... compliance
compliance@leupold.com

Alt hvad vi andre kan give dig, er gæt.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

High Standard
This member is
This member is
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 71 times

Indlæg af High Standard » 12. feb 2019, 21:14

Hej Jesper,

Tusinde tak, det vil jeg gøre :smile: :smile:

Hilsen

High Standard

Sixgun
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: Fynsland
Has thanked: 166 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Sixgun » 13. feb 2019, 12:56

Jeg var i USA i Oktober 18 og havde både DeltaPro og en VXR kikkert med hjem + en masse andet gear. Da vi er kommet hjem, ser jeg ved udpakning en seddel fra de amerikanske toldmyndighede, at de har tjekket min kufferts indhold og alt var i orden. Så en DeltaPro burde absolut ikke give anledning til problemer.
sixgun

HR
This member is
This member is
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 238 times
Been thanked: 278 times

Indlæg af HR » 13. feb 2019, 13:44

Sixgun skrev:
13. feb 2019, 12:56
Jeg var i USA i Oktober 18 og havde både DeltaPro og en VXR kikkert med hjem + en masse andet gear. Da vi er kommet hjem, ser jeg ved udpakning en seddel fra de amerikanske toldmyndighede, at de har tjekket min kufferts indhold og alt var i orden. Så en DeltaPro burde absolut ikke give anledning til problemer.
Jeg kørte 110 i 50 km zonen på vej til arbejde og blev ikke knaldet. Så det burde absolut ikke give anledning til problemer for andre. [ironi off]

Check om den er på Leupolds ITAR liste som Rex foreslår.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 49 times
Been thanked: 171 times

Indlæg af Senserazer » 13. feb 2019, 14:29

HR skrev:
13. feb 2019, 13:44
Sixgun skrev:
Jeg kørte 110 i 50 km zonen på vej til arbejde og blev ikke knaldet. Så det burde absolut ikke give anledning til problemer for andre. [ironi off]

/HR
Altså politiet stoppede dig med 110 i en 50 zone og sagde at det var lovligt? :???: For at det skal være sammenligneligt forstås.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 630 times

Indlæg af Ras.Killing » 13. feb 2019, 15:25

Sixgun skrev:
Da vi er kommet hjem, ser jeg ved udpakning en seddel fra de amerikanske toldmyndighed...
Gav det et lille sug i maven :biggrin: ?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

HR
This member is
This member is
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 238 times
Been thanked: 278 times

Indlæg af HR » 13. feb 2019, 20:15

Senserazer skrev:
13. feb 2019, 14:29
HR skrev:
13. feb 2019, 13:44
Sixgun skrev:

/HR
Altså politiet stoppede dig med 110 i en 50 zone og sagde at det var lovligt? :???: For at det skal være sammenligneligt forstås.
Den seddel siger bare at de har haft bagagen åbnet og at de ikke har fundet noget de gad og gøre noget ved den dag. Det kan have været en kontrol af ulovlige varer, af narkotika, af landbrugsprodukter med smittefare, eller 100 andre ting hvor en lille optisk dims er irelevant. Jeg har masser af gange fået sat et klistermærke på mine rejsekasser uden at der overhovedet er blevet kigget i dem. Her har kontrollen bestået i at de har stillet et spørgsmål eller to. Den slags test er stikprøver, ikke en generel godkendelse af det der ikke er kommenteret på.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Gunslinger
This member is
This member is
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 18 times

Indlæg af Gunslinger » 13. feb 2019, 21:37

Du skal ikke regne med at den enkelte tolder i en hektisk amerikansk lufthavn, overhovedet ved hvad ITAR er. Han ved til gengæld hvad narko og ikke-tilladte madvarer er. En gennemsnitlig dansk betjent, aner heller ikke, at din ammunition ikke må ligge at flyde i en skål på køkkenbordet.

Du ønsker ikke at blive blacklisted på brud på ITAR, blot for at spare 1000 kr. Sker det, kommer du med stor sandsynlighed aldrig ind i USA igen.

Husk med indkøb af varer fra USA, at lægge op til 10% told oveni (på tøj og andre beklædningsgenstande er den højere), 25% moms både af varens værdi såvel som fragten, samt PestNords gebyr på 160kr. Dertil skal du ikke regne med garanti på din vare.

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 189 times
Been thanked: 163 times
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 28. feb 2019, 12:45

Gunslinger skrev:
13. feb 2019, 21:37
Husk med indkøb af varer fra USA, at lægge op til 10% told oveni (på tøj og andre beklædningsgenstande er den højere), 25% moms både af varens værdi såvel som fragten, samt PestNords gebyr på 160kr. Dertil skal du ikke regne med garanti på din vare.
Jeg har nu aldrig oplevet at betale told, moms eller gebyr til PostNord for at have medbragt tøj hjem fra en rejse til USA. :mrgreen:
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Has thanked: 127 times
Been thanked: 260 times

Indlæg af T-REX » 28. feb 2019, 14:41

Gunslinger skrev:
Da vi her taler om indkøb, ved rejse, og ikke køb i Webshop, så er beløbsgrænsen NOGET højere. (faktor 40)
Du må medbringe varer for kr. 3250, når du ankommer, med fly eller skib, uden at skulle svare told og moms.
Og hvis man har mere med, og går gennem den grønne indgang, så er risikoen for at blive udtaget til tjek, mikroskopisk.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2236523
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Gunslinger
This member is
This member is
Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 18 times

Indlæg af Gunslinger » 28. feb 2019, 18:28

JRexA skrev:
28. feb 2019, 14:41
Gunslinger skrev:
Da vi her taler om indkøb, ved rejse, og ikke køb i Webshop, så er beløbsgrænsen NOGET højere. (faktor 40)
Du må medbringe varer for kr. 3250, når du ankommer, med fly eller skib, uden at skulle svare told og moms.
Og hvis man har mere med, og går gennem den grønne indgang, så er risikoen for at blive udtaget til tjek, mikroskopisk.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2236523
Jeg talte mere omkring køb på webshop i USA - det skulle jeg nok have præciseret. Jeg slæber også selv altid tøj og grej med hjem derovre fra og er aldrig blevet stoppet. MEN, hvis man bliver taget i tolden med en vare der er omfattet af ITAR, sidder man altså i saksen. Just sayin'.

Besvar