PSindrup skrev: ↑15. mar 2019, 09:49
SkeetSkytte skrev: ↑14. mar 2019, 21:04
Ved ikke hvor indlysende det er.
Men det bliver vel det sædvanlige ord kløveri...
Det er da fuldstændigt indlysende når du selv skriver at du agter at benytte dem til træningsformål.
Der står intet i loven om at de må benyttes til træningsforhold.
Og
nej, det er på ingen måde ordkløveri - det er jura! Og sagsbehandleren har handlet helt efter bogen i dit tilfælde.
Peter
Og dét behøver der så overhovedet heller ikke at stå.
Hvis loven ikke er specifikt inkluderende (kun én bestemt anvendelse er tilladt) eller ekskluderende (alle andre anvendelser er forbudt), så er anvendelsen, i udgangspunktet tilladt.
Jeg kan se flere fordele ved at anvende en "skarp" peberspray til træning, fremfor en inert. F.eks. vil din egen reaktion på at få lidt af din egen peberspray retur nok være anderledes, end på at få en vandtåge retur. Dette er næppe en erfaring, som man har lyst til at gøre sig, i en skarp situation. Desuden ville jeg absolut foretrække at lære at betjene dén eksakte model, som jeg havde anskaffet mig, således at jeg var 100% fortrolig med dens mekaniske virkemåde og ergonomi.
Så jeg synes faktisk at SkeetSkytte har en udmærket pointe.
Det burde ikke være relevant for behandlingen af ansøgningen, hvorvidt grundlaget for ansøgningen er et ønske om træning eller selvforsvar, så længe begge dele finder sted, indenfor egen matrikel, indenfor lovens bogstav og afvikles sikkerhedsmæssigt forsvarligt.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.