Men hvordan er reglerne mht pistol kaliber til rifler herhjemme ? Og hvordan skelnes der imellem en lang pistol og en riffel ? Tænker lidt ala USA hvor de kan lave en riffel til en pistol ved at fjerne kolben ?

HappyNanoq skrev: ↑6. apr 2019, 00:30Det er intet problem.
Der findes en del rifler i pistolkalibre.
Boltaction og leveractions i .357, .44 m.v.
Du kan også få lavet revolverkarabiner til jagt.
Der er vist noget fikundik, om våben, der har været fuldauto...
Folde kolbe er så vidt jeg ved ikke noget problem
Foldekolben er ikke et problem i sig selv, men med seneste revision af loven skal totallængde være minimum 60cm foldet.
Den vil pt falde på at der kun gives tilladelse til halvauto hvis den enten er randtændt eller lovlig til gris.CDinesen skrev: ↑6. apr 2019, 14:27Hvad med en Ruger PC karabin 9mm - der tager accepterer Glock magasiner https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=36&t=71600
OK takChrstn_Olsen skrev: ↑6. apr 2019, 16:51Den vil pt falde på at der kun gives tilladelse til halvauto hvis den enten er randtændt eller lovlig til gris.
Altså for at kunne registrere på som "jagtriffel" i DK. Skal våbnet være 60cm min totallængde. Forstået rigtigt?Chrstn_Olsen skrev: ↑6. apr 2019, 16:48Foldekolben er ikke et problem i sig selv, men med seneste revision af loven skal totallængde være minimum 60cm foldet.
Consul74 skrev: ↑19. apr 2019, 14:18Altså for at kunne registrere på som "jagtriffel" i DK. Skal våbnet være 60cm min totallængde. Forstået rigtigt?Chrstn_Olsen skrev: ↑6. apr 2019, 16:48Foldekolben er ikke et problem i sig selv, men med seneste revision af loven skal totallængde være minimum 60cm foldet.CQB skrev: ↑6. apr 2019, 16:27Folde kolbe er så vidt jeg ved ikke noget problemGustnav skrev: ↑6. apr 2019, 12:28
er også selv nysgerrig om noget lignende med den her ville være lovligt i dk.
Det gælder så vidt jeg ved alle skydevåben der ikke er registreret som pistoler, men måske nogen kan præcisere.
(Billede lånt fra Google, bare søg på "thompson contender folding stock" de kan bla købes på eBay Amazon osv)![]()