Mere arbejde til foreningsformænd ifm. SKV ansøgninger

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Re: Mere arbejde til foreningsformænd ifm. SKV ansøgninger

Indlæg af Elbæk » 16. apr 2019, 09:47

Bofhenator skrev:
16. apr 2019, 09:32
Raptor357 skrev:
16. apr 2019, 09:20
Elbæk skrev:
15. apr 2019, 21:02
SKV har været omkring tre måneder om at afvise min ansøgning til en 9 mm - indsendt før min formand blev informeret om de nye regler - med begrundelsen at ansøgningen er udfyldt i hånden.

Jeg fattes ord... Lige nu har jeg allermest lydt til at stoppe al aktivitet med et hverve og undervise nye skytter - for hvad betyder hvervning når ens hovedorganisation direkte modarbejder alt hvad der hedder fastholdelse af eksisterende aktive medlemmer? Forventer de alvorligt at man kan sælge den her "pakke" til voksne mennesker?
For flere år siden kom der en skrivelse om at SKV skulle udfyldes maskinskrevet og kun undtagelsesvis måtte skrives i hånden.
Så måske viste du det ikke, men din formand burde have vist det.
Nu skriver Elbæk ikke hvordan hans ansøgning blev sendt. Men ændringen dengang var at man kunne sende en ansøgning på mail (og stadig som papir post) hvis det var på mil skulle det rigtig nok være maskinskrevet. Men papir ansøgninger kunne stadig være håndskrevet.

Så er den sendt på mail har det været forkert i årevis. Ellers har det været ok, indtil den seneste ændring.
Det skal jeg ikke kunne sige.

Samtlige af mine SKV våben er ansøgt med håndskrevne ansøgninger, scannet og sendt som mail. Det har aldrig været et problem før nu. Så har der været en regel tidligere, er den ikke blevet håndhævet.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 412 times
Been thanked: 967 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 16. apr 2019, 13:15

Elbæk skrev:
16. apr 2019, 09:47
Bofhenator skrev:
16. apr 2019, 09:32
Raptor357 skrev:
16. apr 2019, 09:20
Elbæk skrev:
15. apr 2019, 21:02
SKV har været omkring tre måneder om at afvise min ansøgning til en 9 mm - indsendt før min formand blev informeret om de nye regler - med begrundelsen at ansøgningen er udfyldt i hånden.

Jeg fattes ord... Lige nu har jeg allermest lydt til at stoppe al aktivitet med et hverve og undervise nye skytter - for hvad betyder hvervning når ens hovedorganisation direkte modarbejder alt hvad der hedder fastholdelse af eksisterende aktive medlemmer? Forventer de alvorligt at man kan sælge den her "pakke" til voksne mennesker?
For flere år siden kom der en skrivelse om at SKV skulle udfyldes maskinskrevet og kun undtagelsesvis måtte skrives i hånden.
Så måske viste du det ikke, men din formand burde have vist det.
Nu skriver Elbæk ikke hvordan hans ansøgning blev sendt. Men ændringen dengang var at man kunne sende en ansøgning på mail (og stadig som papir post) hvis det var på mil skulle det rigtig nok være maskinskrevet. Men papir ansøgninger kunne stadig være håndskrevet.

Så er den sendt på mail har det været forkert i årevis. Ellers har det været ok, indtil den seneste ændring.
Det skal jeg ikke kunne sige.

Samtlige af mine SKV våben er ansøgt med håndskrevne ansøgninger, scannet og sendt som mail. Det har aldrig været et problem før nu. Så har der været en regel tidligere, er den ikke blevet håndhævet.
Det har det, da mails blev godkendt blev det et krav at det eneste der måtte være håndskrevet var underskrifterne samt formandens cpr-nummer. Ellers skulle det sendes som papir.

Jeg har haft glemt det en enkelt gang i starten af 2018 hvor jeg sendte en håndskrevet ansøgning ind for en skytte, den kom retur. Så i har været heldige.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 16. apr 2019, 13:57

Besynderligt :hmm:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Jensen1973
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Tolne
Has thanked: 204 times
Been thanked: 15 times

Indlæg af Jensen1973 » 17. apr 2019, 09:46

Jeg har da fået 2 håndskrevne SKV2'er tilbage uden bemærkninger, de blev sendt lige inden opgraderingen kom. Disse 2 var sendt i DGI regi.

Jeg har også før hen fået flere godkendt ved DGI som har været håndskrevne.

Men vi har også et medlem, som efter ca 3 måneder fik afvisning på grund af at den var skrevet i hånden. Den var sendt i december 2018 (gennem en anden forening) til unionen.

Så der har nok været forskel på om det har været DGI eller unionen der har behandlet dem..

Derudover, så er behandlingstider på op til 6 måneder på ingen måde acceptabelt. Heller ikke de nuværende ca 10 uger ved DGI. De må da for :mad: :evil: kunne ansætte nogle flere folk, evt bare kortvarig til puklen er væk...

Man kan vel ikke engang klage nogen steder :???:
Trying is the first step towards failure.
H.J. Simpson

Brugeravatar
Consul74
Silver Member
Silver Member
Interesser: Gamle og klassiske våben.
Geografisk sted: Lolland.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Consul74 » 19. apr 2019, 14:30

Kunne man forestille sig. At alt dette er gjort bevist. for at gøre det besværligt for skytter. :mad:

Husk vi er jo ikke målgruppen!

kSI
Newbie
Newbie
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af kSI » 19. apr 2019, 16:53

Ja det var tider, da det tog 2 til 3 uger :smile:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 20. apr 2019, 10:39

Consul74 skrev:
19. apr 2019, 14:30
Kunne man forestille sig. At alt dette er gjort bevist. for at gøre det besværligt for skytter. :mad:

Husk vi er jo ikke målgruppen!
[rant]Jeg har i andre sammenhænge haft fornøjelsen af at skulle modtage data fra et antal undervisere, samle dem, krydstjekke dem og indføre dem i en eksamensindstilling.

Det var relativt enkelt og ikke mere end små 40 undervisere og 400 kursusdeltagere, men det var et sandt helvede!
Du drømmer ikke om, hvor mudret sådan noget kan være og hvor grimt folk skriver.
Noget som principielt er en meget enkelt opgave, bliver utroligt tidskrævende og får en helt unødig fejlprocent.

Og når der så kommer cpr-numre, våbennumre og navne (der ofte staves som om de har været en tur forbi numerologen), så har jeg fuld forståelse for, at de ikke vil have det.
Specielt fordi der bare ikke må være fejl i tilladelser og registreringer af våben.

Prøv at tænke på, hvor ofte nogen har stukket jer en håndskrevet seddel med et telefonnummer eller en email, og den reelt har været ubrugelig?
[/rant]
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

KenP
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 20 times

Indlæg af KenP » 20. apr 2019, 10:52

Refraktorius skrev:
20. apr 2019, 10:39
[rant]
Prøv at tænke på, hvor ofte nogen har stukket jer en håndskrevet seddel med et telefonnummer eller en email, og den reelt har været ubrugelig?
[/rant]
Dagligt... behøver ikke engang være håndskrevet... nok at medarbejder/leder har skrevet fra deres telefon/ipad, uden at de læser, hvad de skriver.

Besvar