9230-Hunt skrev: ↑9. jun 2019, 06:58
Hej.
Jeg har selv lige været din tur igennem.
Mit forløb udspillede sig sådan her.
Jagtprøve bestod jeg 7/5
Afslag fra Miljøstyrelsen på jagttegn 9/5
Miljøstyrelsen kan ikke se hvad du har lavet, blot at der er noget i Kriminal Registeret (KR)
kvittering om samtygge 9/5
Kvitteret med nem-id at politiet må åbne din sag og lave en vurdering. På “mit jagttegn”
Tillykke med dit jagttegn 27/5
Politiet har behandlet min sag, og godkendt at der kan udstedes jagttegn til mig.
For 15-16 år siden var jeg en stor knægt, jeg har af et par omgange haft kontakt med politiet. Har i over 10 år haft ren straffeattest, men der er stadig noteret ting fra dengang i KR.
Jeg har ikke haft overtrædelser af typen som politiet ser kritisk på i forhold jagttegn/våbentilladelse. Hvad jeg kan se er det overtrædelser som: grov vold, mord, overtrædelse af våbenloven, bande relationer, frihedsberøvelse og stoffer.
Politiet fortalte at i overtrædelser som dem kan kigger de langt tilbage og vurdere dig fra.
Skulle politiet finde de ting der er angivet i KR værende nok til de ikke vil udstede jagttegn/våbentilladelse vil de kontakte dig og du kan få en partshørring, hvor du får mulighed for at forklare dig osv.
At tisse på gaden gør i sig selv at du ikke i første omgang godkendes til jagttegn direkte af Miljøstyrelsen.
Du har som udgangspunkt ikke adgang til KR. Og har politiet igangværende efterforskninger vil de stå her, men du vil aldrig blive oplyst om det.
Skriv hvis du har yderligere spørgsmål.