Hej jeg har på ferien set totenschlæger men er i tvivl om reglerne og er på dårlig dækning.
Skal man blot vise jagt tegn ved indrejse?
Det er en af de sammenklappelige
Totenschlæger med på jagt (køb i udland)?
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Totenschlæger med på jagt (køb i udland)?
Slagvåben er forbudte, dog med undtagelsen:
Er din “tæv andre mennesker-totenschlæger” det i en grad du tør tage den i retten?
Slagvåben, som er udformet til anvendelse ved jagt eller lystfiskeri, kan dog uden tilladelse erhverves, besiddes, bæres....
Er din “tæv andre mennesker-totenschlæger” det i en grad du tør tage den i retten?
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning og IT
- Geografisk sted: Ølstykke
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 14 times
Jeg er rimelig sikker på at totenschlægere er no-go i Danmark. Hvis de er tilladt skal der søges indførselstilladelse inden du tager den ind over grænsen.
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Jeg ville, som Refraktorius så rigtigt understreger, sikre mig at slagvåbnet var fremstillet- eller som minimum markedsført, som påtænkt funktion som jagt- eller fiskeredskab.
I så fald burde våbenbekendtgørelsen give mulighed for lovlig besiddelse og anvendelse til dette formål.
Jeg ville nødigt lægge straffeattest til en prøvesag. "Udformet hertil" er efter min mening alt for åben for fortolkning.
I så fald burde våbenbekendtgørelsen give mulighed for lovlig besiddelse og anvendelse til dette formål.
Slagvåben fremstillet med henblik på brug på mennesker.... Not so much.Våbenbekendtgørelsens §18 skrev: Det er forbudt uden tilladelse fra politiet at erhverve, besidde, bære eller anvende:
1) slag- eller stødvåben, herunder knojern, totenschlægere, gummiknipler og lignende,
2) våben, der er beregnet til at virke lammende, bedøvende eller blændende ved udladning af elektrisk strøm, og
3) spraydåser til selvforsvarsbrug, herunder tåregasampuller, -spraydåser og -patroner.
Stk. 2. De våben mv., der er nævnt i stk. 1, må kun overdrages til andre eller overlades til andre, hvis erhververen eller modtageren foreviser fornøden tilladelse fra politiet.
Stk. 3. Slagvåben kan uanset stk. 1, nr. 1, uden tilladelse anvendes ved jagt eller lystfiskeri, hvis de er udformet hertil. De nævnte våben kan erhverves, besiddes og bæres til den nævnte brug. De kan endvidere overdrages eller overlades til andre, hvis det må antages, at erhververen eller modtageren kun vil anvende dem som anført.
Jeg ville nødigt lægge straffeattest til en prøvesag. "Udformet hertil" er efter min mening alt for åben for fortolkning.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Silver Member
- Interesser: Pistol, Jagt
- Has thanked: 2 times
Mange tak så tager jeg ikke chancenAgamemnon skrev: ↑20. jul 2019, 00:19Jeg ville, som Refraktorius så rigtigt understreger, sikre mig at slagvåbnet var fremstillet- eller som minimum markedsført, som påtænkt funktion som jagt- eller fiskeredskab.
Slagvåben fremstillet med henblik på brug på mennesker.... Not so much.Våbenbekendtgørelsens §18 skrev: Det er forbudt uden tilladelse fra politiet at erhverve, besidde, bære eller anvende:
1) slag- eller stødvåben, herunder knojern, totenschlægere, gummiknipler og lignende,
2) våben, der er beregnet til at virke lammende, bedøvende eller blændende ved udladning af elektrisk strøm, og
3) spraydåser til selvforsvarsbrug, herunder tåregasampuller, -spraydåser og -patroner.
Stk. 2. De våben mv., der er nævnt i stk. 1, må kun overdrages til andre eller overlades til andre, hvis erhververen eller modtageren foreviser fornøden tilladelse fra politiet.
Stk. 3. Slagvåben kan uanset stk. 1, nr. 1, uden tilladelse anvendes ved jagt eller lystfiskeri, hvis de er udformet hertil. De nævnte våben kan erhverves, besiddes og bæres til den nævnte brug. De kan endvidere overdrages eller overlades til andre, hvis det må antages, at erhververen eller modtageren kun vil anvende dem som anført.
-
- Silver Member
- Interesser: Pistol, Jagt
- Has thanked: 2 times
TakAgamemnon skrev: ↑20. jul 2019, 00:19Jeg ville, som Refraktorius så rigtigt understreger, sikre mig at slagvåbnet var fremstillet- eller som minimum markedsført, som påtænkt funktion som jagt- eller fiskeredskab.