Dane61 skrev: ↑3. aug 2019, 08:35
Gad egentlig godt vide hvorfor panserbrydende er nogo? er det ikke bare et alm projektil med stålkerne?
Det kan det være.
men hvornår er et projektil panserbrydende ?
nato 5.56 projektilet har noget stål i der gør at det penetrerer bedre gennem panser. den vil jeg mene er panserbrydende, men det er alment accepteret at civile bruger dette projektil, både her i landet og i staterne, ergo er det ikke panserbrydende.
jeg skulle på et tidspunkt købe nogle projektiler til min .458 lott riffel. Det projektil jeg havde fundet ville jeg købe i staterne pga. prisen. men det var ikke bare lige da projektilet der ovre blev betragtet som panserbrydende, samme projektil betragtes ikke som panserbrydende her i landet og projektilet er slet ikke designet til at være panserbrydende, men til at lave huller i meget store dyr.
Jeg har eksperimenteret med så mange projektiler at jeg ikke lige kan huske hvad det var for et.
men hvis man holder sig væk fra projektiler med eksotiske kerner eller kemisk sats så går det nok. det er bare en skam at det er dem der er sjovest.

Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs