Hjælp ønskes - Min søn er blevet sigtet for overtrædelse af våbenloven

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Re: Hjælp ønskes - Min søn er blevet sigtet for overtrædelse af våbenloven

Indlæg af C-X » 28. jul 2019, 10:25

70er drengen skrev:
28. jul 2019, 10:18
C-X skrev:
28. jul 2019, 09:39
70er drengen skrev:
28. jul 2019, 09:05
Så er det fordi du ikke forstår retsplejeloven. (...)
Eller også er det fordi du ikke forstår tråden.
Vi er en del der undrer os over, at politiet overhovedet bruger tid på noget så nolle, som nogle fingerringe. Denne "sag" burde aldrig have været en sag. Politiet skubber egenhændigt grænserne for, hvad der er våben og hvad der er forbudt, med sager som disse. Fra dag til dag, bliver fingerringe til knojern og almindelige foldeknive bliver til farlige enhåndsbetjente knive af 1. eller 2. generation.
Jeg kan udmærket se at temaet i tråden er “at politiet er dumme”. Men som jeg ser det pisser i op af det forkerte træ.

Politiet skubber ikke grænsen, men gør kun det de er ansat og forpligtet til. Grænsen er først skubbet i det øjeblik en dommer dømmer nogen for noget på baggrund af de love politikerne (som du selv er med til at vælge) har vedtaget.

Hvis du synes at der er noget jeg har misforstået er du meget velkommen til at rette mig, men at påstå at politiet har gjort noget forkert her, den får mig ikke med på.
Grænsen skubbes, i det øjeblik politiet bruger deres egne "eksperter", til at fortælle dommer og domsmænd, noget nonsens om enhåndsbetjente knive af forskellie generationer! Bare for et eksempel. Alle vi andre ved at det at det er regulært løgn. De gør langt ud over både pligt og rimelighed, systematisk.

Politiet har også den mulighed, at tænke selv og nå den rimelige konklusion, at dette ikke er en sag - sådanne vurderinger foretager de helt rutinemæssigt.

Og din kommentar om, at nogen mener at "politiet er dumme", kan du godt pakke helt væk, tak.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 113 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af 70er drengen » 28. jul 2019, 10:40

C-X skrev:
28. jul 2019, 10:25
70er drengen skrev:
28. jul 2019, 10:18
C-X skrev:
28. jul 2019, 09:39
70er drengen skrev:
28. jul 2019, 09:05
Så er det fordi du ikke forstår retsplejeloven. (...)
Eller også er det fordi du ikke forstår tråden.
Vi er en del der undrer os over, at politiet overhovedet bruger tid på noget så nolle, som nogle fingerringe. Denne "sag" burde aldrig have været en sag. Politiet skubber egenhændigt grænserne for, hvad der er våben og hvad der er forbudt, med sager som disse. Fra dag til dag, bliver fingerringe til knojern og almindelige foldeknive bliver til farlige enhåndsbetjente knive af 1. eller 2. generation.
Jeg kan udmærket se at temaet i tråden er “at politiet er dumme”. Men som jeg ser det pisser i op af det forkerte træ.

Politiet skubber ikke grænsen, men gør kun det de er ansat og forpligtet til. Grænsen er først skubbet i det øjeblik en dommer dømmer nogen for noget på baggrund af de love politikerne (som du selv er med til at vælge) har vedtaget.

Hvis du synes at der er noget jeg har misforstået er du meget velkommen til at rette mig, men at påstå at politiet har gjort noget forkert her, den får mig ikke med på.
Grænsen skubbes, i det øjeblik politiet bruger deres egne "eksperter", til at fortælle dommer og domsmænd, noget nonsens om enhåndsbetjente knive af forskellie generationer! Bare for et eksempel. Alle vi andre ved at det at det er regulært løgn. De gør langt ud over både pligt og rimelighed, systematisk.

Politiet har også den mulighed, at tænke selv og nå den rimelige konklusion, at dette ikke er en sag - sådanne vurderinger foretager de helt rutinemæssigt.

Og din kommentar om, at nogen mener at "politiet er dumme", kan du godt pakke helt væk, tak.
Vi har nok forskellige erfaringer og ser derfor ikke ens på denne sag, og det skal der også være plads til. Jeg prøvede bare at belyse hvordan det juridiske system faktisk fungerer og hvordan jeg ser denne sag.

Og med hensyn til min “politiet er dumme” kommentar, så opfattede jeg flere indlæg i denne tråd som om at man på et forkert grundlag ikke syntes om politiet.

Da dette forum både er et videns- og debatforum så anerkender jeg selvfølgelig at andre har holdninger der ikke matcher mine egne (og i en del tilfælde er min holdning ikke den mest udbredte, hvilket også er i orden). Men jeg prøver at møde dem med argumenter, og beder dem ikke bare om at “pakke” deres holdninger væk. Det samme ville klæde dig.

God søndag :-)

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 28. jul 2019, 10:51

70er drengen skrev:
28. jul 2019, 10:40
Vi har nok forskellige erfaringer og ser derfor ikke ens på denne sag, og det skal der også være plads til. Jeg prøvede bare at belyse hvordan det juridiske sytem faktisk fungerer og hvordan jeg ser denne sag.

Og med hensyn til min “politiet er dumme” kommentar, så opfattede jeg flere indlæg i denne tråd som om at man på et forkert grundlag ikke syntes om politiet.

Da dette forum både er et videns- og debatforum så anerkender jeg selvfølgelig at andre har holdninger der ikke matcher mine egne (og i en del tilfælde er min holdning ikke den mest udbredte, hvilket også er i orden). Men jeg prøver at møde dem med argumenter, og beder dem ikke bare om at “pakke” deres holdninger væk. Det samme ville klæde dig.

God søndag :-)
Du er fuld berettiget til, at have dine holdninger, men når du forsøger at trække debatten ned, fordi den ikke lige passer dig, så kommer der reaktioner. Så lad lige offerkortet ligge.

Der er ikke nogen der efterlyste en belysning af det juridiske systems virke, men du skulle da lige bemærke, at du selv synes du vidste mere end Caspian1911 - der åbenbart ikke forstår retsplejeloven. Som er relevant, fordi?...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 142 times
Been thanked: 292 times

Indlæg af Raptor357 » 28. jul 2019, 11:41

C-X skrev:

Kode: Vælg alt

Her stod en masse

Det er nemlig hovedet på sømmet. vores almindelige lommeknive var pludselig enhåndsbetjente fordi en der havde trænet med besvær kunne åbne kniven med en hånd. politiet skubber måske ikke grænsen, men de prøver loven af med befolkningen som prøveklude.
Mit gæt er at det skyldes at der er opstillet mål for sigtelser og domme inde for forskellige ting. for sigtelser og domme er målbare, at holde ro, lov og orden er ikke så let at måle på.
De ringe som sagen her drejer sig om er ikke knojern. De kan måske anvendes som våben, men de er langt mindre effektive end en ring med en stor skarp sten i, og de er ikke reguleret og ej heller forbudte i nattelivet.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 28. jul 2019, 11:55

Raptor357 skrev:
28. jul 2019, 11:41
C-X skrev:

Her stod en masse

Det er nemlig hovedet på sømmet. vores almindelige lommeknive var pludselig enhåndsbetjente fordi en der havde trænet med besvær kunne åbne kniven med en hånd. politiet skubber måske ikke grænsen, men de prøver loven af med befolkningen som prøveklude.
Mit gæt er at det skyldes at der er opstillet mål for sigtelser og domme inde for forskellige ting. for sigtelser og domme er målbare, at holde ro, lov og orden er ikke så let at måle på.
De ringe som sagen her drejer sig om er ikke knojern. De kan måske anvendes som våben, men de er langt mindre effektive end en ring med en stor skarp sten i, og de er ikke reguleret og ej heller forbudte i nattelivet.
Smukt formuleret, du har lige sparet mig for et skriv.. :thumbup: :razz:
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 24 times
Been thanked: 100 times

Indlæg af Overtroldmand » 28. jul 2019, 19:58

Raptor357 skrev:
28. jul 2019, 11:41
C-X skrev:

Her stod en masse

Ja mon ikke de her nemme sager hvor man håber at folk erkender, medvirker til at man kan holde et gennemsnit omkring straffesager der er langt lavere end hvad virkeligheden er for de 'rigtige' sager...

https://domstol.dk/om/Nyheder/oevrigeny ... uropa.aspx

'I Norge tager det gennemsnitligt 65 dage at behandle en straffesag, mens tallene for Sverige og Finland er henholdsvis 128 og 121 dage. De relativt gode danske sagsbehandlingstider i straffesagerne er blandt andet resultatet af en forenklet proces i bødesager. Rusland er det eneste land blandt landene i Europarådet, der har en kortere sagsbehandlingstid i straffesager end Danmark.'

Sjovt nok er Rusland nummer, hvor DK så er nummer to...om det så har med retfærdighed at gøre...tjaaa.....

Mnielse
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 4 times

Indlæg af Mnielse » 5. aug 2019, 12:12

Jeg har været igennem møllen pga en slangebøsse købt af min 11 årige søn.

Hyrede advokat Carsten Hove:
https://skj-advokat.dk/carsten-hove/

Han har mange lignende sager, har skaffet sig en erfaring der hjalp mig og han har en del vundne sager, der danner baggrund for hans sagsføring!!

Mvh. Martin

CFR
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, skydning, genladning
Geografisk sted: Vestfyn
Has thanked: 14 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af CFR » 5. sep 2019, 07:46

Hej,

Igår fik jeg efter diverse afhøringer mm, endelig afklaring, da sigtelsen mod min søn blev droppet. Så vi kan nu ånde lettet op.

Tak for de gode råd.

Mvh

Christian

Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 86 times

Indlæg af ESAF » 5. sep 2019, 07:49

CFR skrev:
5. sep 2019, 07:46
Hej,

Igår fik jeg efter diverse afhøringer mm, endelig afklaring, da sigtelsen mod min søn blev droppet. Så vi kan nu ånde lettet op.

Tak for de gode råd.

Mvh

Christian
Tillykke med det. Du er velkommen til at dele lidt flere detaljer. Det kunne jo komme andre i lignende situationer til gavn :thumbup:
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af PSindrup » 5. sep 2019, 08:38

CFR skrev:
5. sep 2019, 07:46
Hej,

Tak for de gode råd.

Mvh

Christian
Fedt nok! :thumbup:

Blev du fortalt hvorfor man valgte at droppe sigtelsen?

Og hvordan forløb afhøringerne? Var de "ordentlige"?

Peter

CFR
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, skydning, genladning
Geografisk sted: Vestfyn
Has thanked: 14 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af CFR » 11. sep 2019, 22:15

PSindrup skrev:
5. sep 2019, 08:38
[
Blev du fortalt hvorfor man valgte at droppe sigtelsen?

Og hvordan forløb afhøringerne? Var de "ordentlige"?

Peter
Undskyld den sene tilbagemelding.

Sigtelsen blev droppet, pga at man ikke forventede at han vil blive kendt skyldig.

Selve afhøringen af min søn var meget reel over telefonen, der blev stillet spørgsmål, og min søn svarede efter bedste evne...... Stærkt hjulpet af nogle post-it sedler på bordet med "Ja", "Nej", "Ved ikke" og "Det kan jeg ikke erindre".......

Der er blevet brugt meget tid efterfølgende på, at snakke omkring den prekære situation, og hvordan man griber det an. Min søn er også klar over, at det ikke ligefrem er en situation jeg ønsker der kommer igen, og han er klar over at det har været grænseoverskridende ifht opdragelse, og hvad man gerne vil give ens børn med af værdier.

Christian

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 628 times

Indlæg af Ras.Killing » 11. sep 2019, 23:59

Glad for at det endte godt :thumbup:

Men de er satme også nogle banditter hva' ?

Nu valgte i at gå dem på klingen, hvorfor de konkluderer at sagen nok ikke holder i retten og frafalder sigtelsen.

Man skal ikke prøve at fortælle mig, at de havde droppet det, hvis i havde sagt ''ja den har vi bestilt'' og betalt bøden.

Det jeg fisker lidt efter... laver de sigtelser, som de godt selv ved ikke holder i retten, men bare håber en godtroende borger betaler bøden for alligevel?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 16 times
Been thanked: 60 times

Indlæg af Cp-Medic » 12. sep 2019, 06:47

så fik i vel de konfiskerede ringe udleveret? nej nok ikke

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 1122 times

Indlæg af Lassescout » 12. sep 2019, 10:09

Det jeg fisker lidt efter... laver de sigtelser, som de godt selv ved ikke holder i retten, men bare håber en godtroende borger betaler bøden for alligevel?
Ja, selvfølgelig gør de det. Det skal de da også. Hvis de har som udgangspunkt, at ringene er ulovlige knojern, så skal de selvfølgelig sigte den de tror har importeret dem. Hvis vedkommende tilstår er sagen klar. Hvis den sigtede nægter at have bestilt knojernene, skal de overveje om de kan bevise hvem der har bestilt dem. Kan de ikke det, må de droppe sigtelsen.
så fik i vel de konfiskerede ringe udleveret? nej nok ikke
Igen, hvis politiet lægger til grund, at ringene er knojern, skal de ikke udlevere dem til nogen, men destruere dem. OP kan selvfølgelig forlange dem udleveret, men så skal han indrømme at have bestilt dem og satse på, at en dommer er uenig i, at det er knojern. Jeg ville nok ikke turde tage det opgør, på det punkt er jeg en tøsedreng, men jeg er også meget meget glad for mine våbentilladelser.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 59 times

Indlæg af Tonnytot » 12. sep 2019, 22:59

Sigtelsen blev droppet, pga at man ikke forventede at han vil blive kendt skyldig.
Som i en påtaleopgivelse?
Det er forlorent, men desværre ofte praksis.
Frihed frem for alt

PSindrup
UDMELDT AF NVF

Indlæg af PSindrup » 13. sep 2019, 08:11

Tonnytot skrev:
12. sep 2019, 22:59
Det skal anklagemyndigheden hvis de ikke forventer at sagen vil føre til domsfældelse.

Peter

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 59 times

Indlæg af Tonnytot » 13. sep 2019, 08:26

PSindrup skrev:
13. sep 2019, 08:11
Tonnytot skrev:
12. sep 2019, 22:59
Det skal anklagemyndigheden hvis de ikke forventer at sagen vil føre til domsfældelse.

Peter
Ja. Og det er forkert i min verden.

Man burde bare frafalde sigtelsen, i stedet for at sige “vi tror ikke på dig, men kan ikke bevise noget, men nu har vi dig i det mindste i CKR i 10 år”.

Nå, men det er en anden diskussion.
Frihed frem for alt

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 44 times
Kontakt:

Indlæg af ChiefOne » 22. nov 2019, 11:06

Hvis alle undlod at betale bøden, og bad om at sagen kom for retten, så stoppede det her galskab snart.
En bøde betalt åbner en ladeport til efterfølgende sanktioner, specielt inddragelse af SKV 2, SKV 6, jagttegn og våbentilladelser, fjernelse fra domsmandstjeneste, manglende muligheder for at få eller bevare ansættelse i særlige brancher, hvor politiet eller anden myndighed skal godkende ansættelsen. Ingen af disse konsekvenser bliver oplyst, når bødeforlægget kommer. Der oplyses til gengæld at betales bøden, så afslutter det sagen.
Jeg har set rigtig mange af de våben, som bliver beslaglagt af told og politi, og meget få af dem udgør nogen trussel mod samfundet sikkerhed eller min rets følelse.
Det er muligt at give en løftet pegefinger, og det har det alle dage været. Nu er der desværre kommet mange bødekroner i våbensager, og der er tale om lavt hængende frugter, som ser godt ud i statestikken.
Hvad jeg har liggende hjemme i køkkenskuffen, og som bliver indenfor hjemmets fire vægge, rager grundlæggende ikke andre. Medbringer jeg det i det offentlige rum, så kan det godt være at det rager andre.

PSindrup
UDMELDT AF NVF

Indlæg af PSindrup » 22. nov 2019, 11:14

Hans Rytter skrev:
22. nov 2019, 11:06
Hvis alle undlod at betale bøden, og bad om at sagen kom for retten, så stoppede det her galskab snart.
En bøde betalt åbner en ladeport til efterfølgende sanktioner, specielt inddragelse af SKV 2, SKV 6, jagttegn og våbentilladelser, fjernelse fra domsmandstjeneste, manglende muligheder for at få eller bevare ansættelse i særlige brancher, hvor politiet eller anden myndighed skal godkende ansættelsen. Ingen af disse konsekvenser bliver oplyst, når bødeforlægget kommer. Der oplyses til gengæld at betales bøden, så afslutter det sagen.
Jeg har set rigtig mange af de våben, som bliver beslaglagt af told og politi, og meget få af dem udgør nogen trussel mod samfundet sikkerhed eller min rets følelse.
Det er muligt at give en løftet pegefinger, og det har det alle dage været. Nu er der desværre kommet mange bødekroner i våbensager, og der er tale om lavt hængende frugter, som ser godt ud i statestikken.
Hvad jeg har liggende hjemme i køkkenskuffen, og som bliver indenfor hjemmets fire vægge, rager grundlæggende ikke andre. Medbringer jeg det i det offentlige rum, så kan det godt være at det rager andre.
Ja, jeg tror også at der er mange der overser at betaler man bare bøden, så er den sag ikke bare ude af verden, men det er også en erkendelse af "de faktiske forhold" som beskrevet i bødeforlægget.

Det skylder ordensmagten at poienterer overfor borgeren.

Peter

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 628 times

Indlæg af Ras.Killing » 22. nov 2019, 12:32

PSindrup skrev:
22. nov 2019, 11:14
Hans Rytter skrev:
Ja, jeg tror også at der er mange der overser at betaler man bare bøden, så er den sag ikke bare ude af verden, men det er også en erkendelse af "de faktiske forhold" som beskrevet i bødeforlægget.

Peter
Gør de det? Det er da at skyde dem selv i foden i forhold til den sag de føre.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 22. nov 2019, 12:36

(eller benet - too soon?)

Og? Hvis ikke sagen kan holde i retten, skal bøden vel heller ikke betales? Vi skulle da forestille at være et retssamfund.

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 44 times
Kontakt:

Indlæg af ChiefOne » 22. nov 2019, 13:10

Går den, så går den.
Der er faktisk stadig mennesker som bliver frikendt, eller hvor anklagemyndigheden vælger at trække eller opgive sagen.
Retssikkerheden undergraves stille og roligt. Det er de færreste borgere, som har økonomi , og nok indsigt i lovgivningen/administrativ praksis, til at tage kampen op. Bøder udstedes af Politiet, mens retssager føres af anklagemyndigheden, som af og til udviser mere sund fornuft.
Straffen skal stå i rimeligt forhold til forbrydelsen. Det er retsprincippet i DK. En bøde på 3000,00 kr, med efterfølgende tab af jagttegn, våbentilladelser og samt økonomisk tab på tvangssalg af våben, står ikke i rimeligt forhold til import af en lommekniv, (eller en tandstiks armbrøst, ja jeg ved godt, at armbrøster er forbudte, men hvis den var købt i en legetøjsbutik, så havde den været lovlig), som i en del tilfælde kan erhverves lovligt i Danmark.
Mange af sagerne kunne noteres som hændelser hos politiet, (løftet pegefinger), hvilket heldigvis fortsat sker. I de sager jeg har set, har der ikke ligget ønske om en forbrydelse bag, blot manglende omtanke.

PSindrup
UDMELDT AF NVF

Indlæg af PSindrup » 22. nov 2019, 15:40

Ras.Killing skrev:
22. nov 2019, 12:32
PSindrup skrev:
22. nov 2019, 11:14
Hans Rytter skrev:

Peter
Gør de det? Det er da at skyde dem selv i foden i forhold til den sag de føre.
Hvis bøden betales er der jo netop ingen sag at føre. Case closed.

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 22. nov 2019, 15:57

PSindrup skrev:
22. nov 2019, 15:40

Peter
Nej, ikke "Case closed", for det er for rigtig mange mennesker lige netop her det hele begynder, at gå allerhelvedes meget galt. Den almindelige dansker vil ofte bare lade sig overtale til, at betale "dummebøden" for at få lukket sagen (måske endda uanset hvem i husstanden der har begået dumheden), uden nogen som helst viden om, hvilken Pandoras æske af ækelhed de således lukker op for.

Hvis dummebøden kom med en forklaring om, hvilke købsvilkår man herved accepterede, ville langt færre mennesker betale dem og derved ville sagerne gå i retten. Spørger man politiet ad, risikerer man samme type svar, som når man spørger sin bankrådgiver til råds om køb af bankens egne aktier.

PSindrup
UDMELDT AF NVF

Indlæg af PSindrup » 22. nov 2019, 17:06

C-X skrev:
22. nov 2019, 15:57
PSindrup skrev:
22. nov 2019, 15:40

Peter
Nej, ikke "Case closed", for det er for rigtig mange mennesker lige netop her det hele begynder, at gå allerhelvedes meget galt. Den almindelige dansker vil ofte bare lade sig overtale til, at betale "dummebøden" for at få lukket sagen (måske endda uanset hvem i husstanden der har begået dumheden), uden nogen som helst viden om, hvilken Pandoras æske af ækelhed de således lukker op for.

Hvis dummebøden kom med en forklaring om, hvilke købsvilkår man herved accepterede, ville langt færre mennesker betale dem og derved ville sagerne gå i retten. Spørger man politiet ad, risikerer man samme type svar, som når man spørger sin bankrådgiver til råds om køb af bankens egne aktier.
Min pointe var at betaler man bøden, så er der tale om en (de facto) tilståelsessag.
Og det mener jeg også at ordensmagten orienterer om på bødeforlægget - men jeg er ikke 100% sikker :???:

Peter

Besvar