SKV2 og skift af klub

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Parfait
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 84 times
Been thanked: 61 times

SKV2 og skift af klub

Indlæg af Parfait » 20. sep 2019, 06:40

Kære NVF

Hvordan er det nu lige at det er, hvis man har SKV2 på pistol fra en skytteklub, og så vil flytte så langt væk, at man ikke længere kan være medlem af den klub, men selvfølgelig vil beholde gøbben?

Det er jo min formand (i min gamle klub) der står på mål for min SKV2.

Jeg skal naturligvis meldes ind i en ny klub. Men kan man direkte 'overføre' min SKV2 eller hvad?

Tak

Mvh Jakob

Brugeravatar
Ølgaard
This member is
This member is
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 104 times
Been thanked: 108 times

Re: SKV2 og skift af klub

Indlæg af Ølgaard » 20. sep 2019, 07:07

Når du har meldt dig ind i den anden klub overfører din nuværende formand din SKV og anciennitet til den nye klub.

:razz: :razz:

Parfait
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 84 times
Been thanked: 61 times

Indlæg af Parfait » 20. sep 2019, 08:48

Tak Ølgaard, det er jo klasse :numberone:

Mvh Jakob

Siggy
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: pistolskydning, jagt
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 29 times

Indlæg af Siggy » 20. sep 2019, 10:50

Både ja og nej, i mange foreninger vil man jo gerne se personen lidt an, inden man giver ham en våbenpåtegning i og med det er formanden der ved sin underskrift står inde for medlemmet.
Tal med den nye forenings formand og find ud af hvordan de ser på en overflytning.
Hilsen Siggy

Hoplofobi er den frygtligste angst af alle!!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 426 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 20. sep 2019, 10:54

Siggy skrev:
20. sep 2019, 10:50
Både ja og nej, i mange foreninger vil man jo gerne se personen lidt an, inden man giver ham en våbenpåtegning i og med det er formanden der ved sin underskrift står inde for medlemmet.
Tal med den nye forenings formand og find ud af hvordan de ser på en overflytning.
Det bør så heller ikke være et problem at fortsætte med at være medlem af den tidligere forening i et stykke tid, og have sin våbenpåtegning der, efter man har fundet den nye, og meldt sig ind der. Og ja, tal med formanden i den nye forening.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ølgaard
This member is
This member is
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 104 times
Been thanked: 108 times

Indlæg af Ølgaard » 20. sep 2019, 12:35

Som formand, taler jeg med skytten og den anden formand, er det på grund af skytten er flyttet så ingen problem, er der tvister med den anden klub taler vi om problemet, men har aldrig oplevet noget med skytter som har SKV 2, når de har det er de jo godkendt efter reglerne, så jeg er ikke smagsdommer, alt kører efter bogen, ikke noget med min personlige mening om skytten, skulle skytten gebærde sig uhensigtsmæssigt tager vi den derfra, så har vi jo muligheder.
Men selvfølgelig prøver skytten den nye klub for at se hvordan de passer sammen, det er da indlysende.

Jeg har oplevet at en af mine skytter skulle skifte til en klub langt væk, og der var formanden undskyld sproget, en skide emsig politiagtig pedant med en masse personlige regler som ingen steder har hjemme, vi har regler og love som vi overholder, intet andet, jeg kendte så en klub lidt fra ham og der kom han hen uden det mindste problem, og det kører godt for alle.

Jeg personligt er stor modstander af regler som formænd selv laver, som der ikke er hjemmel for, hvis der var det, skulle unionerne nok lave nogle flere end dem vi har, og jeg er af den MEGET gamle skole, med et afslappet forhold til våben, (men kører efter de love og regler vi nu har) og jeg mener vi har rigeligt IMHO

Skydning er en hyggelig spændende sport med gode kammerater, vi behøver ikke selv gøre det svært, det skal andre nok klare for os.

:razz: :razz:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 20. sep 2019, 12:49

Ølgaard skrev:
20. sep 2019, 12:35
Som formand, taler jeg med skytten og den anden formand, er det på grund af skytten er flyttet så ingen problem, er der tvister med den anden klub taler vi om problemet.
Enig med det ærede medlem.
Men der er nu også af og til nogle grænsetilfælde.
Fx er det oplevet, at skytten skifter klub, ikke kun fordi han er flyttet, men også fordi han i en længere periode har haft svært ved at leve op til de lovbefalede aktivitetskrav, og den gamle klub truer med SKV5.
Så det er ret vigtigt at den gamle og den nye klubs formænd taler sammen.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 162 times

Indlæg af Greyberd63 » 20. sep 2019, 13:21

Det er ikke en ret man har til at få overført sin anciennitet, til den nye klub, men en mulighed.

Så som andre skriver tjek lige din nye klub ud først, og tal med formanden.

Mvh
Grey

Besvar