Låne våben af endet medlem fra samme pistol klub
-
- Banned
- Interesser: Skyd
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 47 times
Låne våben af endet medlem fra samme pistol klub
Hvis man har har skv3 må man så låne et våben af en anden i samme klub på en transport tilladelse?
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 20 times
Re: Låne våben af endet medlem fra samme pistol klub
ja hvis din SKV3 giver godkendelse til at transportere det våben (kan være 6 ting, Adgang til boks, transport af riffel, transport af pistol, alt efter hvad som er krydset af)
-
- Banned
Cool fedt. Med andre ord kan jeg sagtens låne min kammerats pistol til træning og konkurrencer på en skv3 og en underskrift af bestyrelsen
-
- Banned
Var bare i tvivl om om det kun gjaldt at kunne låne klub våben.... Men man kan altså også låne andre skytters våben med skv3
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Jeg vil mene at du skal have en SKV6 i den forening du skal låne våbnet ved - altså din kammerats forening.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Grendel
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
Og foreningerne skal være medlem i samme hovedforbund, DGI, Skytteunion eller firmaidræt.
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin
Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.
lass es schwimmen in Benzin
Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 20 times
Ikke hvis du er SKV3 godkendt.Ras.Killing skrev: ↑27. nov 2019, 14:43Jeg vil mene at du skal have en SKV6 i den forening du skal låne våbnet ved - altså din kammerats forening.
De skriver det er samme forening, så skal der ikke en SKV6 yderligere på.Ras.Killing skrev: ↑27. nov 2019, 14:43Jeg vil mene at du skal have en SKV6 i den forening du skal låne våbnet ved - altså din kammerats forening.
Men korrekt, hvis det er i en anden forening du skyder i, og kammerat er medlem i den, og det er mere end 5 gangs (så du ikke kan bertegnes som gæsteskytte i den forening længere)
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Arhhhh... jeg læste det som en anden klub
no problemo then!

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Det er samme forening.Ras.Killing skrev: ↑27. nov 2019, 14:43Jeg vil mene at du skal have en SKV6 i den forening du skal låne våbnet ved - altså din kammerats forening.
Var det ikke skulle der laves et foreningsudlån og så låner man den igen af egen forening.
Forenings udlån er muligt når det er samme hovedforening. Som dgi, unionen og firmaidræt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Jens Fup
- Bronze Member
- Interesser: Luftgevær skydning
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Som tidligere formand i en skytteforening bliver jeg nød til at blande mig lidt,
Det korte svar er ja, men det kræver en låne aftale mellem ejeren af pistolen og foreningen og en transport tilladelse, da foreningen ikke uden aftale kan udlåne privat ejet våben
Er det fra en i en anden forening skal der laves en låneaftale mellem ejer og hans forening samt en låneaftale mellem foreningerne. Det har vi gjort tit når vi har handlet våben på tværs af landet.
Det korte svar er ja, men det kræver en låne aftale mellem ejeren af pistolen og foreningen og en transport tilladelse, da foreningen ikke uden aftale kan udlåne privat ejet våben
Er det fra en i en anden forening skal der laves en låneaftale mellem ejer og hans forening samt en låneaftale mellem foreningerne. Det har vi gjort tit når vi har handlet våben på tværs af landet.
Gun´s do not kill people, people kill people....
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Det lyder som en Alice selvstrammer.Jens Fup skrev: ↑10. jan 2020, 05:18Som tidligere formand i en skytteforening bliver jeg nød til at blande mig lidt,
Mellem foreninger skal aftalen være skriftlig.
Fra medlem til forening er en kvittering for våbnet en god ide, men selve aftalen kan fint være mundtlig.
Fra forening til medlem, den skal være skriftlig og det er en transport tilladelse.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Ja, men det her er vel fra medlem til medlem (af samme forening). Så … hvad? Der skal jo stadig en transport tilladelse til, og det er vel nok?Raptor357 skrev: ↑10. jan 2020, 12:06Det lyder som en Alice selvstrammer.Jens Fup skrev: ↑10. jan 2020, 05:18Som tidligere formand i en skytteforening bliver jeg nød til at blande mig lidt,
Mellem foreninger skal aftalen være skriftlig.
Fra medlem til forening er en kvittering for våbnet en god ide, men selve aftalen kan fint være mundtlig.
Fra forening til medlem, den skal være skriftlig og det er en transport tilladelse.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Jens Fup
- Bronze Member
- Interesser: Luftgevær skydning
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Fra medlem til medlem må man ikke
Jeg lavede altid en skriftlig aftale mellem medlemmet som udlåner og foreningen så har udlåner også noget at vise hvis ordensmagten kikker forbi.
Jeg lavede altid en skriftlig aftale mellem medlemmet som udlåner og foreningen så har udlåner også noget at vise hvis ordensmagten kikker forbi.
Gun´s do not kill people, people kill people....
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
JM har givet SKV et svar her:
https://www.dgi.dk/media/3173/overdragelse-240.pdf Det er ikke et nyt svar, men det er næppe blevet lempet?
https://www.dgi.dk/media/3173/overdragelse-240.pdf Det er ikke et nyt svar, men det er næppe blevet lempet?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 160 times
Og de uddyber under FAQ
Må jeg låne et våben af en anden skytte fra en anden forening?
Hvis de to foreninger er medlemmer af samme hovedorganisation, må de gerne låne våben ud til hinanden, hvis den ene forening mangler ekstra våben fx til en pr-skydning - ordningen er kun midlertidig og kan ikke anvendes ved køb/salg.
Foreningen låner våbnet af skytten, og derefter låner foreningen våbnet ud til en anden forening, og denne forening kan låne våbnet ud til et medlem.
SKV anbefaler, at der laves et stykke papir på udlånet, og at begge foreningsformænd underskriver papiret og lægger et eksemplar af skrivelsen sammen med våbenlisten, så man til enhver tid kan dokumentere, hvorfor der mangler et våben, eller hvorfor der er et våben i overskud.
Der gælder i øvrigt samme regler for transport som i ovenstående spørgsmål.
mvh
grey
Må jeg låne et våben af en anden skytte fra en anden forening?
Hvis de to foreninger er medlemmer af samme hovedorganisation, må de gerne låne våben ud til hinanden, hvis den ene forening mangler ekstra våben fx til en pr-skydning - ordningen er kun midlertidig og kan ikke anvendes ved køb/salg.
Foreningen låner våbnet af skytten, og derefter låner foreningen våbnet ud til en anden forening, og denne forening kan låne våbnet ud til et medlem.
SKV anbefaler, at der laves et stykke papir på udlånet, og at begge foreningsformænd underskriver papiret og lægger et eksemplar af skrivelsen sammen med våbenlisten, så man til enhver tid kan dokumentere, hvorfor der mangler et våben, eller hvorfor der er et våben i overskud.
Der gælder i øvrigt samme regler for transport som i ovenstående spørgsmål.
mvh
grey