Hej allesammen
Jeg er nu oppe på at have 10 "særligt farlige våben" - allesammen håndvåben (pistoler og revolvere). Nogle er på SKV2 tilladelse, og andre er på samlertilladelse. Jeg har også et par glatløbede haglgeværer, men ikke nogen "særligt farlige" halvautomater. Lige nu er det hele placeret et EN 1141-1 Grade 0 skab (skafor blå i gamle dage).
Hvis jeg nu skulle komme til at anskaffe mig endnu en pistol, der jo er "særligt farlig" så kommer jeg jo op over grænsen på 10 stk, og skal have et nyt våbenskab der overholder EN 1143-1 Grade 1 kravene (skafor rød i gamle dage). Jeg har kig på et, som vil passe fint ind i et skab i mit soveværelse så man ikke udefra kan se, at der står et våbenskab. Jeg vil fint kunne få pakket alle pistolerne derind, men det er ikke højt nok til nogle af de lange halgbøsser.
Spørgsmålet er, vil det være OK hvis jeg bare puttede 11 "særligt farlige" håndvåben i Grade 1 skabet, og så lod de gamle haglbøsser stå i det gamle Grade 0 skab i et andet rum? Og kan jeg evt. nøjes med at få en alarm på Grade 1 skabet i soveværelset som overholder kravene, eller skal jeg også have alarm ude ved Grade 0 skabet?
//Peter
Opbevaring - over 10 særligt farlige våben
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Re: Opbevaring - over 10 særligt farlige våben
Nej, desværre ikke.
Når man når grænsen, så er det ALT, der skal i rød med alarm.
Når man når grænsen, så er det ALT, der skal i rød med alarm.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning med pistol
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 12 times
Okay, det tænkte jeg desværre nok.
Kunne en løsning være, at konen fik sig en samlertilladelse og nøglerne til Grade 0 skabet. Herefter kan hun jo så overtage ejerskabet af haglgeværerne, og så har jeg alle mine særligt farlige våben i et Grade 1 skab, og ikke noget at gøre med hendes samlervåben i hendes Grade 0 skab? I princippet kunne hun også overtage ejerskabet af nogle af de gamle revolvere der også er "særligt farlige" og så behøver jeg ikke engang et Grade 1 skab med alarm lige foreløbigt - selvom man nu nok ligeså godt kan anskaffe sig et efterhånden..
//Peter
Kunne en løsning være, at konen fik sig en samlertilladelse og nøglerne til Grade 0 skabet. Herefter kan hun jo så overtage ejerskabet af haglgeværerne, og så har jeg alle mine særligt farlige våben i et Grade 1 skab, og ikke noget at gøre med hendes samlervåben i hendes Grade 0 skab? I princippet kunne hun også overtage ejerskabet af nogle af de gamle revolvere der også er "særligt farlige" og så behøver jeg ikke engang et Grade 1 skab med alarm lige foreløbigt - selvom man nu nok ligeså godt kan anskaffe sig et efterhånden..

//Peter
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 260 times
Jeg er kun 99% sikker, men jeg er ret bange for, at reglerne gælder, når der er 10+ særligt farlige våben, på matriklen, uanset ejeren.
Jeg ved ikke, om det stadigt gælder, men tidligere kunne du have Skafor blå skab + skafor blå dør/vinduer/vægge til rummet med skabet, og så talte det, som Skafor Rød.
Jeg ved ikke, om det stadigt gælder, men tidligere kunne du have Skafor blå skab + skafor blå dør/vinduer/vægge til rummet med skabet, og så talte det, som Skafor Rød.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Jeg har set dette praktiseret flere steder. Med politiets godkendelse.
Jeg ville dog ikke satse på det, uden deres forhåndsgodkendelse.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.