Bekendt har bestilt ulovlige ting på wish.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Finn Scheibye
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: KSC & DGI Storkøbenhavn
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Been thanked: 45 times

Bekendt har bestilt ulovlige ting på wish.

Indlæg af Finn Scheibye » 1. mar 2020, 00:27

Har vi nogen herinde, der har erfaringer med en kniv som den på billedet her:
Strider-billede.jpg
Strider-billede.jpg (56.55 KiB) Vist 7338 gange
En af mine bekendte har uforvarende købt den på Wish - og fik et bødeforlæg for at have købt og importeret en ulovlig springkniv - som selvfølgelig så er blevet konfiskeret.

Han har så også betalt bøden, da indtil flere politifolk fortalte ham, at det ikke ville føre til noget som helst - bortset fra flere omkostninger - at få sagen for retten.

Nu har han så fået brev fra Miljøstyrelsen, som skriver at de "... fra Rigspolitiet har fået oplyst, at der er oplysninger om dig i politiets våbenregister, der gør, at politiet ikke umiddelbart kan give samtykke til udstedelse af jagttegn."

Det tyder jo på, at han muligvis står til at at miste både jagttegn, våbentilladelser og sine SKV-registrerede våben og SKV3-tilladelse.

Det rejser så vidt jeg kan se flere spørgsmål:

1) Er der nogen, der ved, om den pågældende kniv overhovedet er en springkniv, som politiet har påstået, og

2) er der nogen, der i retten er sluppet for at betale den bøde, som politiet øjensynlig som refleks stanger ud?? Hvis ja, så skriv venligst alle de gode argumenter, du brugte for at slippe af krogen, samt

3) er der nogen, der har kendskab til, at en betaling af en pålagt bøde for overtrædelse af knivloven ikke fører til tab af af jagttegn, våbentilladelser mv. Hvis ja, så skriv venligst alle de gode argumenter, du brugte for at slippe af den krog.

Lad mig få nogen på banen, der virkelig ved noget om det!

Helst ikke ikke for mange synsninger a la: "Han har båret sig klodset ad", "jeg synes politiet er helt urimelige", "knivloven bør ændres", ...
Dem kan vi rent ud ikke bruge til noget i den nuværende situation.

På forhånd tak for at du deler din viden om emnet med os.

Mvh. Finn Scheibye

Cpt
Gold Member
Gold Member
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Bekendt har bestilt ulovlige ting på wish.

Indlæg af Cpt » 1. mar 2020, 00:36

Finn Scheibye skrev:
1. mar 2020, 00:27

Strider-billede.jpg

En af mine bekendte har uforvarende købt den på Wish - og fik et bødeforlæg for at have købt og importeret en ulovlig springkniv - som selvfølgelig så er blevet konfiskeret.

Han har så også betalt bøden, da indtil flere politifolk fortalte ham, at det ikke ville føre til noget som helst - bortset fra flere omkostninger - at få sagen for retten.

Nu har han så fået brev fra Miljøstyrelsen, som skriver at de "... fra Rigspolitiet har fået oplyst, at der er oplysninger om dig i politiets våbenregister, der gør, at politiet ikke umiddelbart kan give samtykke til udstedelse af jagttegn."

Det tyder jo på, at han muligvis står til at at miste både jagttegn, våbentilladelser og sine SKV-registrerede våben og SKV3-tilladelse.

Det rejser så vidt jeg kan se flere spørgsmål:

1) Er der nogen, der ved, om den pågældende kniv overhovedet er en springkniv, som politiet har påstået, og

2) er der nogen, der i retten er sluppet for at betale den bøde, som politiet øjensynlig som refleks stanger ud?? Hvis ja, så skriv venligst alle de gode argumenter, du brugte for at slippe af krogen, samt

3) er der nogen, der har kendskab til, at en betaling af en pålagt bøde for overtrædelse af knivloven ikke fører til tab af af jagttegn, våbentilladelser mv. Hvis ja, så skriv venligst alle de gode argumenter, du brugte for at slippe af den krog.

Lad mig få nogen på banen, der virkelig ved noget om det!

Helst ikke ikke for mange synsninger a la: "Han har båret sig klodset ad", "jeg synes politiet er helt urimelige", "knivloven bør ændres", ...
Dem kan vi rent ud ikke bruge til noget i den nuværende situation.

På forhånd tak for at du deler din viden om emnet med os.

Mvh. Finn Scheibye
Ærgerlig situation! Når man har betalt bøden tror jeg ikke der er mere at rafle om, mig bekendt kan sagen ikke komme for retten da han har tilstået ved at betale..

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 1. mar 2020, 01:00

1. Det er svært at sige ud fra billedet, men ja den kan meget vel have assisted opening = springkniv.

2. Ja der er to veje. Benægt benægt benægt eller argumenter for at kniven ikke er ulovlig (det sidste tror jeg ikke går i dette tilfælde, er den fjederpåvirket så er der ikke noget at komme efter). Beskriver annoncen den som en kniv med assisted opening?

3. Problemet er... at ved at betale bøden, så tilstår han samtidig sigtelsen. Jeg tror ikke man kan trække den i land igen, hvis først man har betalt.

Og så er det forøvrigt et tarveligt træk for politiet! altså den med “betal bøden, og så høre du ikke mere”, for den holder ikke hvis man har våben eller jagttegn. Desuden er der ingen omkostninger ved at tage den i retten - altså lige bortset fra hos politiet selvfølgelig. Du kan kvit og frit få prøvet din sag i retten, så længe du selv står for den. Køber man sig en advokat er det en anden snak, men selve retssagen koster intet. Den er på statens regning.
Senest rettet af Ras.Killing 1. mar 2020, 09:23, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Indlæg af SBO » 1. mar 2020, 07:29

DGI Skydning har for nyligt udsendt en nyhedsmail med en historie om netop dette. Der er lidt gode råd i den også.

https://www.dgi.dk/skydning/skydning/ar ... tilladelse

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Stor kbh
Been thanked: 82 times

Indlæg af Sierra13 » 1. mar 2020, 12:35

Finn Scheibye skrev:

Tekst...

Mvh. Finn Scheibye
Det er svært at gøre meget når din "bekendte" har indrømmet sin skyld (læs; betalt bøden)
Han kan forsøge at klage over den vejledning han har fået fra diverse politifolk han har snakket med, men medmindre han har båndet samtaler, eller har svar på skrift. Så er det meget sandsynligt lost cause

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 114 times
Been thanked: 129 times

Indlæg af Epae » 1. mar 2020, 12:38

beklager - jeg mente jeg var opdateret. indlæg rettet.
Senest rettet af Epae 1. mar 2020, 15:14, rettet i alt 1 gang.
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 1. mar 2020, 12:53

Wengel skrev:
1. mar 2020, 12:38
Ikke så meget at komme efter om kniven er ulovlig - den har 1-hånds betjening (kan åbnes med 1 hånd) hvilket gør den ulovlig, selvom den ikke er fjeder-assisted til at åbne med.
Men ja, betalt bøden = accepteret sagens forhold. Dårlig vejledning ja, men dem er der desværre flere eksempler på.
Forkert. Manuelle enhåndsbetjente knive blev lovlige i 2016 med den nye knivlov.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 412 times
Been thanked: 969 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 1. mar 2020, 12:55

Wengel skrev:
Ikke så meget at komme efter om kniven er ulovlig - den har 1-hånds betjening (kan åbnes med 1 hånd) hvilket gør den ulovlig, selvom den ikke er fjeder-assisted til at åbne med.
Enhånds betjente knive har været lovlige til anderkendelsesværdige formål i flere år.

Mener du fordi der mangler importtilladelse?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1072 times

Indlæg af Agamemnon » 1. mar 2020, 13:01

Wengel skrev:
Sikke noget forbandet sludder.
Når du ikke har bedre styr på flere år gamle ændringer af våbenlovgivningen, burde du lade være med at udtale dig så skråsikkert.
Enhåndsbetjente knive har været tilladte siden 2016 revisionen af våbenbekendtgørelsen.

Spørger beder om vejledning, ikke vildledning.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Epae » 1. mar 2020, 15:14

Agamemnon skrev:
1. mar 2020, 13:01
Wengel skrev:
Sikke noget forbandet sludder.
Når du ikke har bedre styr på flere år gamle ændringer af våbenlovgivningen, burde du lade være med at udtale dig så skråsikkert.
Enhåndsbetjente knive har været tilladte siden 2016 revisionen af våbenbekendtgørelsen.

Spørger beder om vejledning, ikke vildledning.
Beklager, jeg troede jeg var opdateret med dette - indlæg rettet.
Er knive der kan låses i åben tilstand så også lovlige? (det kan denne her der snakkes om nemlig)
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
The Mad Viking
This member is
This member is
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 428 times
Been thanked: 136 times

Indlæg af The Mad Viking » 1. mar 2020, 15:27

Wengel skrev:
1. mar 2020, 15:14

Er knive der kan låses i åben tilstand så også lovlige? (det kan denne her der snakkes om nemlig)
Jeps. :smile:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Epae » 1. mar 2020, 15:28

The Mad Viking skrev:
1. mar 2020, 15:27
Wengel skrev:

Jeps. :smile:
Jamen der kan man bare se - lært 2 nye ting på et par minutter i dag.
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1072 times

Indlæg af Agamemnon » 1. mar 2020, 15:34

Wengel skrev:
Ja.

Enhåndsbetjente- og låsbare foldeknive blev lovliggjorte, ved den nævnte revision i sommeren 2016.

Ved samme lejlighed fjernede man den generelle tilladelse til at bære lommeknive med en klingelængde < 7 cm.
Der er således ikke særlige krav til klingelængde. De må også gerne være enhåndsbetjente og- eller låsbare. Dog stilles der krav om at der, til enhver tid, skal være et anerkendelsesværdigt formål med at bære dem i det offentlige rum.

Jeg skal i øvrigt beklage den lidt skarpe tone i mit indledende indlæg.

Men emnet har været vendt et utal af gange, efterhånden og hvis folk herinde bruger indlæg som rettesnor for hvad de foretager sig, så er det vigtigt at der ikke florere for mange misforståelser eller forkerte oplysninger herinde.

Og hatten af for at du med det samme tager ansvar for udtalelsen. :razz:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 1. mar 2020, 16:00

Og nu vil taler om dette firma, der sælger alt muligt mærkeligt.
Jeg oprettede for nylig en konto der, da jeg kiggede efter noget rensegrej til kaliber 45.
Forleden modtog jeg så lige en nyhedsmail fra dem, med følgende overskrift:
"Vil du forsvare dig selv? 🥊 Månedligt udsalg på SWAT-veste, messingknojern, ministrømpistoler, kampudstyr..."
Tak skal du da ellers have. Jeg håber da ikke, at nogen går ud og bestiller den slags :thumbdown:
Jeg er klar over, at min søgning på deres side efter rensegrej til kaliber 45 er årsagen til deres nyhedsmail med dette indhold, men alligevel...
Vedhæftede filer
Udklip.JPG
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Epae » 1. mar 2020, 17:29

Agamemnon skrev:
1. mar 2020, 15:34
Wengel skrev:
Ja.

Enhåndsbetjente- og låsbare foldeknive blev lovliggjorte, ved den nævnte revision i sommeren 2016.

Ved samme lejlighed fjernede man den generelle tilladelse til at bære lommeknive med en klingelængde < 7 cm.
Der er således ikke særlige krav til klingelængde. De må også gerne være enhåndsbetjente og- eller låsbare. Dog stilles der krav om at der, til enhver tid, skal være et anerkendelsesværdigt formål med at bære dem i det offentlige rum.

Jeg skal i øvrigt beklage den lidt skarpe tone i mit indledende indlæg.

Men emnet har været vendt et utal af gange, efterhånden og hvis folk herinde bruger indlæg som rettesnor for hvad de foretager sig, så er det vigtigt at der ikke florere for mange misforståelser eller forkerte oplysninger herinde.

Og hatten af for at du med det samme tager ansvar for udtalelsen. :razz:
Hvis jeg tager fejl så skal jeg nok stå ved det :)
Nemt nok at blive pigefornærmet og også nemt at misforstå svar på skrift så jeg tager det generelt med et gran salt. Det andet får man sku intet ud af alligevel.
Men jeg lærte også noget herinde af disse svar :thumbup:

Og ja, denne her tråd helt generelt viser at man skal være meget forsigtig mht ting fra nettet, især fra Wish.
Er man i tvivl, så er det bedre at lade være.
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Rahan
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 36 times
Been thanked: 16 times

Indlæg af Rahan » 1. mar 2020, 22:50

Langenge skrev:
1. mar 2020, 16:00
Og nu vil taler om dette firma, der sælger alt muligt mærkeligt.
Jeg oprettede for nylig en konto der, da jeg kiggede efter noget rensegrej til kaliber 45.
Forleden modtog jeg så lige en nyhedsmail fra dem, med følgende overskrift:
"Vil du forsvare dig selv? 🥊 Månedligt udsalg på SWAT-veste, messingknojern, ministrømpistoler, kampudstyr..."
Tak skal du da ellers have. Jeg håber da ikke, at nogen går ud og bestiller den slags :thumbdown:
Jeg er klar over, at min søgning på deres side efter rensegrej til kaliber 45 er årsagen til deres nyhedsmail med dette indhold, men alligevel...
Uha dada, det er ingenting!!
Du skulle se nogle nyhedsmail jeg fik, efter jeg bestilte en uartig hadegave til en kammerat :oops:

OG kniven på billeder er helt klart ulovlig.
Der står jo klart og tydeligt på teksten lige under billedet på Wish at den er med “assisted opening”
9CF47366-0428-46A2-8042-32874E06B505.png

Flugteren
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Flugteren » 1. mar 2020, 23:13

Finn Scheibye skrev:

Strider-billede.jpg

Mvh. Finn Scheibye
Fik din ven noget ud af vores svar, og hvad er hans holdning til hele sagen?

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 1. mar 2020, 23:33

Jeps... det er en kniv med assisted opening, og din ven har uforvarende skidt i nællerne :cry:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 2. mar 2020, 10:20

Ras.Killing skrev:
1. mar 2020, 23:33
Jeps... det er en kniv med assisted opening, og din ven har uforvarende skidt i nællerne :cry:
Det er en lorte-sag!
Med betalingen af bøden HAR han erkendt forbrydelsen.
Han kan nu forvente at miste alle tilladelser og jagttegn. Jeg kan ikke rigtig komme i tanke om en måde at slippe ud af den kattepine. Han kan måske kontakte PAC, og snakke for sin syge moster, men jeg tror sagen ender med det den pelejer at ende med, når man har overtrådt våbenloven.

Jeg har virkelig ondt af din kammerat! Det er en ret nem forbrydelse at komme til at lave. Inden disse sager begyndte at dukke op, var jeg ikke klar over at Assisted Opening var et andet ord for springkniv. Og alle de der tror de er gode borgere, og betaler bøden, uden at være klar over at konsekvensen kan være VOLDSOMT meget dyrere, end blot en bøde... Jeg synes praktikken omkring disse ting er voldsomt overdrevet, og straffen står slet ikke mål med forbrydelsen.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Flugteren
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Flugteren » 2. mar 2020, 10:45

Fast Fumble skrev:
2. mar 2020, 10:20
Ras.Killing skrev:
1. mar 2020, 23:33
Det er en lorte-sag!
Med betalingen af bøden HAR han erkendt forbrydelsen.
Han kan nu forvente at miste alle tilladelser og jagttegn. Jeg kan ikke rigtig komme i tanke om en måde at slippe ud af den kattepine. Han kan måske kontakte PAC, og snakke for sin syge moster, men jeg tror sagen ender med det den pelejer at ende med, når man har overtrådt våbenloven.

Jeg har virkelig ondt af din kammerat! Det er en ret nem forbrydelse at komme til at lave. Inden disse sager begyndte at dukke op, var jeg ikke klar over at Assisted Opening var et andet ord for springkniv. Og alle de der tror de er gode borgere, og betaler bøden, uden at være klar over at konsekvensen kan være VOLDSOMT meget dyrere, end blot en bøde... Jeg synes praktikken omkring disse ting er voldsomt overdrevet, og straffen står slet ikke mål med forbrydelsen.
Størstedelen af danskere er ikke afhængig af at kunne få vandelsgodkendelse, og derfor er en bøde “bare en bøde” for de fleste.

For os, der enten har våbentilladelser og/eller sikkerhedsgodkendelser, ødelægger en simpel “bøde” for overtrædelse af våbenloven vores mulighed for vandelsgodkendelse.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Indlæg af Lassescout » 2. mar 2020, 13:30

Det er lidt sent at spørge. Når han har betalt bøden har han besluttet at han kan klare sig uden hjælp. Det må han så gøre. Der har været massiv mediedækning af den slags hændelser, så hvis han er så ligeglad med sine tilladelser at han ikke har fanget den, må han ligge som han har redt.

Overtrædelsen er indrømmet da bøden blev betalt. Det gælder som endelig dom på samme måde som hvis han var blevet dømt skyldig i byret, landsret og højesteret. Altså har han selv udtømt alle ankemuligheder.

Der er ikke så meget at gøre ved det.

Han kan håbe på at politiet nøjes med at nægte samtykke i kort tid, f.eks. et år eller to ud fra en betragtning om, at det var en lille fejl at købe den kniv, og han må formodes at have lært lektien hurtigt.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Starling
Silver Member
Silver Member
Interesser: Knive, pistol, luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Starling » 4. mar 2020, 12:23

Mange mennesker vælger at betale en bøde, fordi at de ikke orker at skulle en tur i retten. Man kan derfor ikke sige at man erkender skyld i en lovovertrædelse, bare fordi at man betaler bøden. Vi har et retssystem der er en belastning for dem der komme i konflikt med politi og ret.

Jeg giver ikke noget for retssystemet.
En god kop kaffe om dagen forlænger livet :)

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Stor kbh
Been thanked: 82 times

Indlæg af Sierra13 » 4. mar 2020, 12:30

Starling skrev:
4. mar 2020, 12:23
Mange mennesker vælger at betale en bøde, fordi at de ikke orker at skulle en tur i retten. Man kan derfor ikke sige at man erkender skyld i en lovovertrædelse, bare fordi at man betaler bøden. Vi har et retssystem der er en belastning for dem der komme i konflikt med politi og ret.

"Jeg orker ikke systemet" mentalitet fritager ikke for straf. Heldigvis for det!

Og det med rødt, prøv lige at spørg din jurist eller advokat om de er af samme opfattelse :blink:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af PSindrup » 4. mar 2020, 12:57

Starling skrev:
4. mar 2020, 12:23
Mange mennesker vælger at betale en bøde, fordi at de ikke orker at skulle en tur i retten. Man kan derfor ikke sige at man erkender skyld i en lovovertrædelse, bare fordi at man betaler bøden. Vi har et retssystem der er en belastning for dem der komme i.

Det må være trist at leve I et land hvor man ikke giver noget for retssystemet :cry:

Jo, man kan netop sige at det at man betaler bøden er en erkendelse af forholdet, men det er der bare mange der ikke er opmærksomme på.
("Ukendskab til loven fritager ikke for straffeansvar", som det så flot er formuleret)

Hvordan ville du skrue et system sammen der ikke bliver en belastning for den enkelte borger hvis de kommer " konflikt med politi og ret"?

Peter

Kenned
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 233 times
Been thanked: 216 times

Indlæg af Kenned » 4. mar 2020, 13:40

Det "sjove" i denne slags sager er at det ikke er det at han har bestilt noget på nettet der viste sig at være ulovligt er er problemet. Det er heller ikke problemet at han har betalt bøden.

Problemet er politiets 100% konsekvente tilgant til at EVHVER overtrædelse af våbenloven - ligegyldig HVOR triviel den er - altid medfører at man mister sin vandelsgodkendelse.

Det er reelt ikke en vurdering de foretager, og det er det egentlige problem.

Jeg husker en sag hvor to betjente gik fri for et klart brud på loven, fordi de ikke kendte loven. Måske er sådan en sag på en måde ok, fordi de to betjente nok ville have mistet jobbet, og konsekvensen i forhold til lovovertrædelse ville have været voldsom. Der er bare ingen ved politiet der tænker sådan om en eller anden der ved en fejl har købt en kniv der ikke er lovlig.

Hilsen Kenneth

Besvar