Detektor: Radikale forvandler 1.118 våben til 'et par slangebøsser og noget peberspray'
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Detektor: Radikale forvandler 1.118 våben til 'et par slangebøsser og noget peberspray'
Spændende diskussion.
Uanset politisk ståsted er det vigtigt at have styr på perspektiverne
https://www.dr.dk/nyheder/detektor/dete ... r-og-noget
Peter
Peter
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Re: Detektor: Radikale forvandler 1.118 våben til 'et par slangebøsser og noget peberspray'
Tja, man forstår det går galt i dansk politik nogen gange, når "et par", er 50 stykker... Vil da mene der er lidt forskel.. Ak ja... 

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Re: Detektor: Radikale forvandler 1.118 våben til 'et par slangebøsser og noget peberspray'
Men alligevel påfaldende at antallet af fundne ulovlige skydevåben er et rungende nul.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
- The Mad Viking
- This member is
- Interesser: Skydning og mekanik
- Geografisk sted: Nordøstfyn
- Has thanked: 428 times
- Been thanked: 136 times
Ja, han har en pointe der.Bofhenator skrev: ↑8. mar 2020, 11:45Men alligevel påfaldende at antallet af fundne ulovlige skydevåben er et rungende nul.
Jeg vil stadig til enhver tid opretholde grænsekontrol af principielle grunde, men det her er vist første gang jeg er enig med De Radikale om noget?

Undskyld mig, imens jeg går ud og kigger om der sidder grise oppe i træerne sammen med kragerne, samt tjekker kalenderen for om det skulle være torsdag (Igen).

Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...
The 10th man usually prefers the other 9...
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Faktum er, at danske våbenejere passer ret godt på vores våben. Ellers ville vi jo se mængder af jagtrifler og O/U-haglbøsser samt opgraderede pistoler anvendt til bandekrig og overfald. Det gør vi bare ikke.Bofhenator skrev: ↑8. mar 2020, 11:45Men alligevel påfaldende at antallet af fundne ulovlige skydevåben er et rungende nul.
Ja, der bliver stjålet nogle enkelte våben om året, men man kan ikke gardere sig mod alt og sålænge våbenejeren har overholdt reglerne (våben sat i fastmonteret, aflåst våbenskab), så kan man ikke klandre ham.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Det har vel sådan ca intet at gøre med hvor mange våben der er fundet ved grænsekontrol ind i landet?Flugteren skrev: ↑8. mar 2020, 12:06Faktum er, at danske våbenejere passer ret godt på vores våben. Ellers ville vi jo se mængder af jagtrifler og O/U-haglbøsser samt opgraderede pistoler anvendt til bandekrig og overfald. Det gør vi bare ikke.Bofhenator skrev: ↑8. mar 2020, 11:45Men alligevel påfaldende at antallet af fundne ulovlige skydevåben er et rungende nul.
Ja, der bliver stjålet nogle enkelte våben om året, men man kan ikke gardere sig mod alt og sålænge våbenejeren har overholdt reglerne (våben sat i fastmonteret, aflåst våbenskab), så kan man ikke klandre ham.
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, vildt og våben
- Geografisk sted: Aarhus, syd på.
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 2 times
Det mest påfaldende og sørgelige er, at ingen af politikerne har forholdt sig til fakta -inden de begyndte en ophedet debat.
"Barren for panik, angst og almindelig sund fornuft er for lav."
-
- Platin Member
Ja, mener da vi tit og ofte ser at de våben der bliver brugt i diverse bandeskyderier, ofte stammer østfra? Så hvor kommer de så ind, eller er kontrollen bare ikke effektiv nok??Bofhenator skrev: ↑8. mar 2020, 11:45Men alligevel påfaldende at antallet af fundne ulovlige skydevåben er et rungende nul.
M.v.h. Timber

-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 215 times
Flugteren skrev: ↑8. mar 2020, 12:06Faktum er, at danske våbenejere passer ret godt på vores våben. Ellers ville vi jo se mængder af jagtrifler og O/U-haglbøsser samt opgraderede pistoler anvendt til bandekrig og overfald. Det gør vi bare ikke.Bofhenator skrev: ↑8. mar 2020, 11:45Men alligevel påfaldende at antallet af fundne ulovlige skydevåben er et rungende nul.
Jen mener altså heller ikke det var ofte man hørte om jagtvåben brugt i bandekrig dengang man ikke skullehave et våbenskab.
Jeg tror ikke at de gængse jagtvåben er interessante for bander.
Hilsen Kenneth
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
I de gode gamle dage, var et oversavet dobbeltløbet jagtgevær (gik vist under kælenavnet "den døve") da et ret kendt våben i kriminelle kredse.Kenneth Jensen skrev: ↑8. mar 2020, 16:51Flugteren skrev: ↑8. mar 2020, 12:06Faktum er, at danske våbenejere passer ret godt på vores våben. Ellers ville vi jo se mængder af jagtrifler og O/U-haglbøsser samt opgraderede pistoler anvendt til bandekrig og overfald. Det gør vi bare ikke.Bofhenator skrev: ↑8. mar 2020, 11:45Men alligevel påfaldende at antallet af fundne ulovlige skydevåben er et rungende nul.
Jen mener altså heller ikke det var ofte man hørte om jagtvåben brugt i bandekrig dengang man ikke skullehave et våbenskab.
Hilsen Kenneth
Men dengang kunne man også købe dem frit, bare man var 16/18 år gammel.
Men det er nok svært at gemme væk i jakkelommen, så jeg formoder, man bruger noget andet i dag

Ved det ikke.
Må med skam erkende, at jeg ikke færdes i de kredse.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- NSander
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, ww2
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 342 times
Det kunne være sjovt at vide hvilke deaktiverede våben der var tale om, og om de faktisk var deaktiveret efter de nye latterlige danske regler (delt på langs, i to stykker)
-
- Platin Member
Hov, noget andet der lige slår mig i denne diskussion..
Sprængstoffer, hvad med dem? Det har jo sagt bang et par gange herhjemme, og vi har også debatteret det, men alligevel... De må jo komme et sted fra??
Sprængstoffer, hvad med dem? Det har jo sagt bang et par gange herhjemme, og vi har også debatteret det, men alligevel... De må jo komme et sted fra??
M.v.h. Timber

- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Sverige..
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
-
- Platin Member
Ja, det er en mulighed.. Husker godt debatten om det i en anden tråd herinde.. Synes bare der også blev nævnt militært sprængstof i den?Og i givet fald, hvor kommer det så fra?
M.v.h. Timber

-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 215 times
Enig, men som du selv er inde på så var de frit tilgængeligeLangenge skrev: ↑8. mar 2020, 17:00I de gode gamle dage, var et oversavet dobbeltløbet jagtgevær (gik vist under kælenavnet "den døve") da et ret kendt våben i kriminelle kredse.Kenneth Jensen skrev: ↑8. mar 2020, 16:51Jen mener altså heller ikke det var ofte man hørte om jagtvåben brugt i bandekrig dengang man ikke skullehave et våbenskab.Flugteren skrev: ↑8. mar 2020, 12:06Faktum er, at danske våbenejere passer ret godt på vores våben. Ellers ville vi jo se mængder af jagtrifler og O/U-haglbøsser samt opgraderede pistoler anvendt til bandekrig og overfald. Det gør vi bare ikke.Bofhenator skrev: ↑8. mar 2020, 11:45Men alligevel påfaldende at antallet af fundne ulovlige skydevåben er et rungende nul.
Hilsen Kenneth
Men dengang kunne man også købe dem frit, bare man var 16/18 år gammel.
Men det er nok svært at gemme væk i jakkelommen, så jeg formoder, man bruger noget andet i dag![]()
Ved det ikke.
Må med skam erkende, at jeg ikke færdes i de kredse.

-
- Bronze Member
- Interesser: Artillerigranater
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
der er tale om en 9mm glock med tre magasiner og en ak47 med 20 magasiner, aner dog ikke hvordan de er deaktiverede men tænker ikke at de er skåret over i to dele da man har været i tvivl om de var godkendte.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 260 times
Da vi taler om grænsekontrol, så er det nok våben, der er deaktiverede, efter helt andre regler, f.eks. i Tjekkiet
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
-
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 100 times
Siger vel mest af alt at rigspolitiet levere information til lægmand (politikerne) hvor de bevidst udnytter den mulighed de altid har for at vise nytteværdien af det rent politimæssige arbejde og hvor meget 'utryghed' de har fjernet, de ved udemærket godt at det overfor lægmænd er ekstra nemt at skjule svagheder eller uudtalte præmisser, og ved at blande det hele sammen, fortolke mere 'ugtrygt'' samt fjerne eller nedtone styrker og svagheder i resultater og konklusioner, når disse kommunikeres til lægmænd.PSindrup skrev: ↑8. mar 2020, 11:14Spændende diskussion.
Peter
-
- Bronze Member
- Geografisk sted: svendborg
- Been thanked: 21 times
Det er vel lige så misvisende som hver gang politiet finder et "KÆMPE" våbenlager efter et anonymt tip, og det så næsten hver gang faktisk er et par laftgeværer og et brækket sværd
At politikere har en politisk agenda med deres løgnagtige propaganda, er sådanset et del af det politiske game, men at vi også har et politi med en politisk agenda, er ulækkert.

PBD