Nyt våbenpas, hvordan?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
EGJ
Silver Member
Silver Member
Interesser: Våben, skydning og jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 13 times
Been thanked: 42 times

Nyt våbenpas, hvordan?

Indlæg af EGJ » 16. mar 2020, 16:55

Mit våbenpas er snart 10 år gammelt, og nu skal det fornyes.

Jeg har fulgt vejledningen fra politiet, udfyldt og udskrevet alle dokumenter. Jeg vedlægger det gamle våbenpas samt kopi af jagttegn, -våbentilladelser og -kørekort, som skrevet står. Så langt så godt, mener jeg.

Jeg er kun i tvivl om jeg skal til fotografen igen. Vejledningen er nemlig fælles, uanset om man skal have forlænget eller have nyt våbenpas...

Der står der skal vedlægges foto, men jeg vedlægger jo det gamle våbenpas, som allerede indeholder et foto, og det er oven i købet limet fast, og kan ikke udskiftes. Skal mit gamle pas ikke bare forlænges med stempel og underskrift, og er et nyt billede så ikke overflødigt?

Nogen der ved noget om dette? :razz:

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 426 times
Kontakt:

Re: Nyt våbenpas, hvordan?

Indlæg af Mapzter » 16. mar 2020, 17:13

Da jeg fik mit forlænget vedlagde jeg ikke et nyt billede. Undrer mig dog over at dit pas løber 10 år, mit løber kun 5 og er nu blevet forlænget en gang for yderligere 5 år, og det kan ikke fornyes yderligere (på trods af at der er plads til 2 fornyelser i passet).
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
EGJ
Silver Member
Silver Member

Indlæg af EGJ » 16. mar 2020, 17:17

Mapzter skrev:
16. mar 2020, 17:13
Da jeg fik mit forlænget vedlagde jeg ikke et nyt billede. Undrer mig dog over at dit pas løber 10 år, mit løber kun 5 og er nu blevet forlænget en gang for yderligere 5 år, og det kan ikke fornyes yderligere (på trods af at der er plads til 2 fornyelser i passet).
Mit løber også 5 år, jeg har bare ikke fået det fornyet da det udløb. :smile:

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 162 times

Indlæg af Greyberd63 » 16. mar 2020, 17:33

PAC er lukket helt ned, så du har vist god tid, men selvfølgelig rart være lidt fremme i kø'en, når de åbner igen

"
Politiets Administrative Center
Politiets Administrative Center (PAC) er i øjeblikket lukket. Det skyldes, at centerets medarbejdere løser særlige opgaver for politiet som følge af situationen med corona-virus. Vi besvarer derfor ikke opkald om automatisk trafikkontrol, bøde, kriminalregister, kørekort, våben og tilladelser. Du kan holde dig opdateret om, hvornår du igen vil kunne ringe til os, og hvad der sker med din sag i mellemtiden, på denne side."

Mvh
Grey

Brugeravatar
EGJ
Silver Member
Silver Member

Indlæg af EGJ » 16. mar 2020, 18:17

Greyberd63 skrev:
16. mar 2020, 17:33
PAC er lukket helt ned, så du har vist god tid, men selvfølgelig rart være lidt fremme i kø'en, når de åbner igen

"
Politiets Administrative Center
Politiets Administrative Center (PAC) er i øjeblikket lukket. Det skyldes, at centerets medarbejdere løser særlige opgaver for politiet som følge af situationen med corona-virus. Vi besvarer derfor ikke opkald om automatisk trafikkontrol, bøde, kriminalregister, kørekort, våben og tilladelser. Du kan holde dig opdateret om, hvornår du igen vil kunne ringe til os, og hvad der sker med din sag i mellemtiden, på denne side."

Mvh
Grey
Tak for info.
Ansøgningen med alt tilbehør skal sendes analogt med snail-mail via Post Nord, så der er god chance for, at det først er fremme midt på sommeren :rolf:

Besvar