Problemer med registrering af haglgevær :/

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 16 times
Been thanked: 60 times

Problemer med registrering af haglgevær :/

Indlæg af Cp-Medic » 20. maj 2020, 04:58

hej allesammen.

jeg købte efter jul en remington 870 og et par dage efter registrerede jeg det elektronisk men der kom ikke en kvittering på email. fint fint tænkte jeg, det er jo edb systemer så de kan fejle. nu skriver vi midt maj og der er ikke kommet en papir kvittering heller. Jeg ved godt PAC har travlt og har haft lukket men så længe er der aldrig gået med hagl så jeg bliver lidt bekymret for jeg fik jo heller ikke en elektronisk kvittering og kan derfor ikke bevise at jeg gjorde det rettidigt, ikka at det er mig der skal bevise det men jeg vil altså gerne at der er 100 procent styr på alt når det drejer sig om våben.
1/ Skal jeg prøve at sende den igen nu hvor det er ret sandssynligt at noget er kikset i elektronikken.
2/Skal jeg kontakte dem først
3/ skal jeg afvente lidt endnu og se om det er en kombi af fejlende data og travlhed hos PAC.

Jeg er pænt ilde til mode over at det har taget så længe for hvis der begåes fejl har pilen det med at pege mod os våbenejere har jeg efterhånden set en del eksempler på.

råd modtages med kyshånd

FraBjerget
This member is
This member is
Interesser: Historisk skydning
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 27 times
Been thanked: 11 times

Re: Problemer med registrering af haglgevær :/

Indlæg af FraBjerget » 20. maj 2020, 05:21

Normalt får man vist en autogenereret mail med de oplysninger du har indsendt.
Og hvis du har det.
burde det være nok til du kan bevise du har indsendt det rettidigt.
Jeg er godt tilfreds med en pilsner i snor

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Cp-Medic » 20. maj 2020, 05:42

men den kom jo ikke som jeg skriver i opslaget

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Cp-Medic » 20. maj 2020, 05:44

jeg synes nu hekker ikke jeg har fået det hvercang

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Been thanked: 12 times

Indlæg af LundJensen » 20. maj 2020, 06:29

Jeg ville kontakte dem og få det ordnet
Men jeg har heller ingen tillid til det system som gentagne gange har fejlet og aben så er endt hos våbenejeren/tidligere ejer

Havde selv et haglvåben som var registreret til mig selvom det var solgt 12mdr tidligere, heldigvis havde jeg stadig kontaktinfo på køber

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Cp-Medic » 20. maj 2020, 06:59

ja jeg har selv stået med problemet hvor jeg stod skrevet for 4 pistoler selvom jeg kun havde en. de andre 3 var solgt til forhandlere og afmeldt ved SKV og heldigvis kunne forhandlerne dokumentere de var afmeldt så den lå ved SKV. til sidst sagde jeg bare til betjentene at nu havde de fået de oplysninger de skulle bruge og jeg gad ikke bruge mere tid på det. det er trist og det er farligt at stole på systemet:/

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Indlæg af Lassescout » 20. maj 2020, 07:42

De har før haft problemer med elektronikken hos PAC, så jeg ville bare ringe til dem og høre om de har den i systemet. Har de ikke kan du registrere den igen. I så fald har den stået i den tidligere ejers navn indtil nu, så jeg ville registrere den som købt i dag. Det giver mindst bøvl i systemet.

Men for f#nden da, man skal sku snart tage screenshots af sin skærm når man arbejder med det, så man kan bevise sin uskyld efterfølgende. Jeg har solgt et par rifler privat gennem tiden, og jeg skriver altid købers navn og adresse ned, så jeg til evig tid kan fortælle hvem det var. Man ved aldrig hvad man pludselig står som ejer af i systemerne.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

High Standard
This member is
This member is
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 71 times

Indlæg af High Standard » 20. maj 2020, 09:16

Hej,

Jeg har også oplevet problemer med teknikken, hvor jeg efterfølgende var i tvivl om hvorvidt de havde modtaget min anmeldelse, men det var hurtigt klaret med et opkald til PAC, hvor de var meget hjælpsomme. Min anbefaling er også at ringe til dem, det koster kun normal telefontakst :smile: og så er du en masse bekymringer foruden.

Hilsen

High Standard

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Cp-Medic » 23. maj 2020, 03:44

super, så ringer jeg til dem mandag. dog er der ikke noget på tidligere ejer da han har haft den fra før år 2000

Simkro
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, grej og bushcraft
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af Simkro » 23. maj 2020, 09:23

Ellers, hvis du vil være helt sikker på bevis, så skriv til dem i eboks, hvor du samtidig "genanmelder", og forklarer, at du aldrig fik en kvittering ved den normale anmeldelse. Så har du i hvert fald dokumentation.

I øvrigt gik der Ca. 6 mdr fra jeg anmeldte et glatløbet haglgevær til jeg fik registreringen. Ringede til dem da der var gået 4 mdr., og der sagde de, at de bevidst underprioriteret hagl, da rifler var vigtigere i prioriteringen, og da jagttegnet er gyldigt nok for dem. De oplyste samtidig at betjentene, som evt. ville skulle se kvitteringen, var klar over sagsbehandlingstiderne (sept. 2019).

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 23. maj 2020, 10:27

Simkro skrev:
23. maj 2020, 09:23
…….
….der sagde de, at de bevidst underprioriteret hagl, da rifler var vigtigere i prioriteringen, og da jagttegnet er gyldigt nok for dem. De oplyste samtidig at betjentene, som evt. ville skulle se kvitteringen, var klar over sagsbehandlingstiderne (sept. 2019).
Jeg har fået nogenlunde samme besked fra dem, og de har jo også ret.
Så jeg ville også tage det MEGET roligt omkring dette.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 69 times

Indlæg af TheDarkSide » 23. maj 2020, 10:52

Bare rolig, der er aldrig nogen der kommer til at se de skide kvitteringer. De skal jo ikke medbringes sammen med våbenet, når man er på jagt eller skydebane og politiet har ikke lov til at komme ind til folks våbenskab.
Det er blot endnu et stykke ligegyldigt papir.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 23. maj 2020, 11:11

TheDarkSide skrev:
23. maj 2020, 10:52
Bare rolig, der er aldrig nogen der kommer til at se de skide kvitteringer. De skal jo ikke medbringes sammen med våbenet, når man er på jagt eller skydebane og politiet har ikke lov til at komme ind til folks våbenskab.
Det er blot endnu et stykke ligegyldigt papir.
Egentlig er det mærkeligt, at man overhoveder anvender den slags kvitteringer. Det er udelukkende en bureaukratisk beslutning. Man kunne sagtens nøjes med at udstede en elektronisk bekræftelse ved anmeldelse af haglgevær, f.eks. en eBoks-besked.

Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen: En digital "våbenbog", tilknyttet hver våbenejer, vil være skønt. Så kunne man altid holde styr på, hvilke våben, der er registreret i éns navn, køb og salg af våben kunne ske meget nemmere og skulle man fremvise en tilladelse kan man bare downloade den og fremvise den per telefon til rette vedkommende. Slut med papirer, der skal holde 10 år. Og slut med, at følsomme oplysninger skal sendes via posten. Jeg er da ikke glad for, at våbentilladelser sendes fysisk. De indeholder mit navn, adresse, våbenserienummer/model, CPR og meget, meget mere. En ren indkøbsliste for folk med urent mel i posen.

Jeg har da gemt mine papirer, som man skal, men jeg tror der er mange våbenejere, som slet ikke holder styr på de kvitteringer.

Besvar