Det er særligt paragraf 15 - stk 3 jeg er i tvivl om.
Hvad dækker
Fuld ordlyd fra https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2019/265:personer, som er omfattet af Det Europæiske Fællesskabs og EØS's regler om etablering, arbejdskraftens frie bevægelighed og udveksling af tjenesteydelser, og som derved har opnået en nærmere tilknytning til landet.
Grunden til at jeg spørger er den at jeg er flyttet til Sverige, og havde derfor indstillet mig på at indstille pramjagten da jeg ikke længere har bopæl i DK. Imidlertid er jeg siden stødt på udsagnet: "Man kan sagtens hvis bare man er statsborger".§ 15. Enhver med fast bopæl i Danmark har ret til at drive ikkeerhvervsmæssig jagt på fiskeriterritoriet som fastlagt ved lov om Danmarks Riges fiskeriterritorium. Jagtretten gælder fra højeste daglige vandstandslinje.
Stk. 2. Reglen i stk. 1 gælder dog ikke, hvis jagten fra ældre tid tilkommer den eller de jagtberettigede på de tilgrænsende landarealer.
Stk. 3. Betingelsen i stk. 1 om fast bopæl her i landet gælder ikke for personer, som er omfattet af Det Europæiske Fællesskabs og EØS's regler om etablering, arbejdskraftens frie bevægelighed og udveksling af tjenesteydelser, og som derved har opnået en nærmere tilknytning til landet.
Det er ikke overens med hvad jeg læser, men er omvendt ikke sikker på hvad stk. 3 reelt betyder.
Jeg forstår stk. 3 som at hvis man fx har arbejde i DK uden bopæl i DK, så gør det det ud for nærmere tilknytning.
Er der nogen der ved mere, kan uddybe?
På forhånd tak.