Må et nyt medlem skyde, mere end 5 gange, forbi de har vist kvittering på SKV6 ansøgning

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 270 times
Been thanked: 162 times

Må et nyt medlem skyde, mere end 5 gange, forbi de har vist kvittering på SKV6 ansøgning

Indlæg af Greyberd63 » 12. aug 2020, 11:31

Hej

Er der nogenher der kan henvise til hvilke regler, der gælder for SKV6, må folk skyde mere end 5 gange, når de fremviser kvittering på ansøgt SKV6.

Eller skal man vente på at SKV6'eren er behandet, og formand har fået besked.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 147 times
Been thanked: 294 times

Re: Må et nyt medlem skyde, mere end 5 gange, forbi de har vist kvittering på SKV6 ansøgning

Indlæg af Raptor357 » 12. aug 2020, 11:37

Reglerne er klare, først når formanden har fået en godkendelse må personen skyde, at medlemmet kan fremvise en ansøgnings kvittering eller en skv6 godkendelse tæller ikke.
Men PAC gensender gerne godkendelsen til formanden hvis den er blevet væk i posten. Jeg har selv ladet et nyt medlem skyde hvor godkendt skv6 var blevet borte i posten, men først efter at PAC havde bekræftet at personen var godkendt, de genfremsendte så efterfølgende godkendelsen.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Re: Må et nyt medlem skyde, mere end 5 gange, forbi de har vist kvittering på SKV6 ansøgning

Indlæg af Lassescout » 12. aug 2020, 13:40

Kan formanden ikke få den i sin e-boks ligesom vi nu får jagtvåbentilladelser? Så er man da fri for det sjov med snail-mail.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

KenP
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 20 times

Indlæg af KenP » 14. aug 2020, 16:00

Lassescout skrev:
12. aug 2020, 13:40
Kan formanden ikke få den i sin e-boks ligesom vi nu får jagtvåbentilladelser? Så er man da fri for det sjov med snail-mail.
Nope, for formandens cpr. Fremgår ikke af skv6.

Brugeravatar
Fisc
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Sportsskydning på langdistance
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 10 times

Indlæg af Fisc » 16. aug 2020, 10:46

Selvfølgelig kan et nyt medlem skyde mere end 5 gange i en skytteforening før der fremvises godkendt SKV6.

Det fremgår direkte af de nye sikkerhedsbestemmelser (kapitel 2, afsnit 203): "Ved 6. skydning skal der fremvises vandelsgodkendelse eller dokumenteret ansøgning ved politiet." - min fremhævelse.

I min forening beder jeg skytterne om at give mig den underskrevne SKV6-ansøgning, som jeg så sender til PAC via E-boks.

Så er jeg jo i besiddelse af den ovennævnte "dokumenterede ansøgning" og behøver ikke at vente på PAC og Post-langsom.

Med skyttehilsen

Fisc

Brugeravatar
Fisc
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Sportsskydning på langdistance
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 10 times

Indlæg af Fisc » 16. aug 2020, 11:17

Hej Ken

Selvfølgelig kan PAC sende SKV6-tilladelsen til formandens e-boks.

Foreningens SKV-nr. og formandens navn fremgår af SKV6-ansøgningen.

PAC har adgang til foreningens SKV1, hvoraf formandens cpr-nr. fremgår.

Med en smule edb-udvikling burde det derfor være muligt at lægge SKV-tilladelsen direkte i formandens E-boks.

med skyttehilsen

Fisc

KenP skrev:
14. aug 2020, 16:00
Lassescout skrev:
12. aug 2020, 13:40
Nope, for formandens cpr. Fremgår ikke af skv6.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 17. aug 2020, 10:40

Fisc skrev:
16. aug 2020, 10:46
Selvfølgelig kan et nyt medlem skyde mere end 5 gange i en skytteforening før der fremvises godkendt SKV6.

Det fremgår direkte af de nye sikkerhedsbestemmelser (kapitel 2, afsnit 203): "Ved 6. skydning skal der fremvises vandelsgodkendelse eller dokumenteret ansøgning ved politiet." - min fremhævelse.

I min forening beder jeg skytterne om at give mig den underskrevne SKV6-ansøgning, som jeg så sender til PAC via E-boks.

Så er jeg jo i besiddelse af den ovennævnte "dokumenterede ansøgning" og behøver ikke at vente på PAC og Post-langsom.

Med skyttehilsen

Fisc
Talt med DGI idag, og sendt mail, de undersøger og vender tilbage, jeg sætter svaret op herinde.

Mvh
grey

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 331 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 17. aug 2020, 12:51

Fisc skrev:
16. aug 2020, 10:46

Det er helt korrekt, sådan er reglerne.
Men foreningerne kan godt lave andre administrative procedurer, blot regelsættet overholdes. I min forening vejleder vi skytterne til at lave en SKV6 med rettidig omhu, til gengæld sparer vi formanden for lidt arbejde, ved at kræve at skytterne har en SKV6, når de har skudt 5 gange.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 19. aug 2020, 11:06

Svar fra DGI
Tak for din mail.

Ja det er stadig de gældende regler.
En ny skytte i en forening kan skyde op til 5 prøveskydninger, herefter skal der ansøges om SKV 6 før skytten må skyde igen. Ved fremvisning af kvittering af ansøgning kan skytten stadig skyde.

Håber at det er svar på din mail, ellers må du endelig kontakte mig igen.
Mvh
Grey

Besvar