Må et nyt medlem skyde, mere end 5 gange, forbi de har vist kvittering på SKV6 ansøgning
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 162 times
Må et nyt medlem skyde, mere end 5 gange, forbi de har vist kvittering på SKV6 ansøgning
Hej
Er der nogenher der kan henvise til hvilke regler, der gælder for SKV6, må folk skyde mere end 5 gange, når de fremviser kvittering på ansøgt SKV6.
Eller skal man vente på at SKV6'eren er behandet, og formand har fået besked.
Mvh
Grey
Er der nogenher der kan henvise til hvilke regler, der gælder for SKV6, må folk skyde mere end 5 gange, når de fremviser kvittering på ansøgt SKV6.
Eller skal man vente på at SKV6'eren er behandet, og formand har fået besked.
Mvh
Grey
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Re: Må et nyt medlem skyde, mere end 5 gange, forbi de har vist kvittering på SKV6 ansøgning
Reglerne er klare, først når formanden har fået en godkendelse må personen skyde, at medlemmet kan fremvise en ansøgnings kvittering eller en skv6 godkendelse tæller ikke.
Men PAC gensender gerne godkendelsen til formanden hvis den er blevet væk i posten. Jeg har selv ladet et nyt medlem skyde hvor godkendt skv6 var blevet borte i posten, men først efter at PAC havde bekræftet at personen var godkendt, de genfremsendte så efterfølgende godkendelsen.
Men PAC gensender gerne godkendelsen til formanden hvis den er blevet væk i posten. Jeg har selv ladet et nyt medlem skyde hvor godkendt skv6 var blevet borte i posten, men først efter at PAC havde bekræftet at personen var godkendt, de genfremsendte så efterfølgende godkendelsen.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Re: Må et nyt medlem skyde, mere end 5 gange, forbi de har vist kvittering på SKV6 ansøgning
Kan formanden ikke få den i sin e-boks ligesom vi nu får jagtvåbentilladelser? Så er man da fri for det sjov med snail-mail.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 20 times
Nope, for formandens cpr. Fremgår ikke af skv6.Lassescout skrev: ↑12. aug 2020, 13:40Kan formanden ikke få den i sin e-boks ligesom vi nu får jagtvåbentilladelser? Så er man da fri for det sjov med snail-mail.
- Fisc
- Bronze Member
- Interesser: Sportsskydning på langdistance
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 10 times
Selvfølgelig kan et nyt medlem skyde mere end 5 gange i en skytteforening før der fremvises godkendt SKV6.
Det fremgår direkte af de nye sikkerhedsbestemmelser (kapitel 2, afsnit 203): "Ved 6. skydning skal der fremvises vandelsgodkendelse eller dokumenteret ansøgning ved politiet." - min fremhævelse.
I min forening beder jeg skytterne om at give mig den underskrevne SKV6-ansøgning, som jeg så sender til PAC via E-boks.
Så er jeg jo i besiddelse af den ovennævnte "dokumenterede ansøgning" og behøver ikke at vente på PAC og Post-langsom.
Med skyttehilsen
Fisc
Det fremgår direkte af de nye sikkerhedsbestemmelser (kapitel 2, afsnit 203): "Ved 6. skydning skal der fremvises vandelsgodkendelse eller dokumenteret ansøgning ved politiet." - min fremhævelse.
I min forening beder jeg skytterne om at give mig den underskrevne SKV6-ansøgning, som jeg så sender til PAC via E-boks.
Så er jeg jo i besiddelse af den ovennævnte "dokumenterede ansøgning" og behøver ikke at vente på PAC og Post-langsom.
Med skyttehilsen
Fisc
- Fisc
- Bronze Member
- Interesser: Sportsskydning på langdistance
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 10 times
Hej Ken
Selvfølgelig kan PAC sende SKV6-tilladelsen til formandens e-boks.
Foreningens SKV-nr. og formandens navn fremgår af SKV6-ansøgningen.
PAC har adgang til foreningens SKV1, hvoraf formandens cpr-nr. fremgår.
Med en smule edb-udvikling burde det derfor være muligt at lægge SKV-tilladelsen direkte i formandens E-boks.
med skyttehilsen
Fisc
Selvfølgelig kan PAC sende SKV6-tilladelsen til formandens e-boks.
Foreningens SKV-nr. og formandens navn fremgår af SKV6-ansøgningen.
PAC har adgang til foreningens SKV1, hvoraf formandens cpr-nr. fremgår.
Med en smule edb-udvikling burde det derfor være muligt at lægge SKV-tilladelsen direkte i formandens E-boks.
med skyttehilsen
Fisc
KenP skrev: ↑14. aug 2020, 16:00Nope, for formandens cpr. Fremgår ikke af skv6.Lassescout skrev: ↑12. aug 2020, 13:40Kan formanden ikke få den i sin e-boks ligesom vi nu får jagtvåbentilladelser? Så er man da fri for det sjov med snail-mail.
-
- Platin Member
Talt med DGI idag, og sendt mail, de undersøger og vender tilbage, jeg sætter svaret op herinde.Fisc skrev: ↑16. aug 2020, 10:46Selvfølgelig kan et nyt medlem skyde mere end 5 gange i en skytteforening før der fremvises godkendt SKV6.
Med skyttehilsen
Fisc
Mvh
grey
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Det er helt korrekt, sådan er reglerne.Fisc skrev: ↑16. aug 2020, 10:46Selvfølgelig kan et nyt medlem skyde mere end 5 gange i en skytteforening før der fremvises godkendt SKV6.
Men foreningerne kan godt lave andre administrative procedurer, blot regelsættet overholdes. I min forening vejleder vi skytterne til at lave en SKV6 med rettidig omhu, til gengæld sparer vi formanden for lidt arbejde, ved at kræve at skytterne har en SKV6, når de har skudt 5 gange.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Platin Member
Svar fra DGI
Grey
MvhTak for din mail.
Ja det er stadig de gældende regler.
En ny skytte i en forening kan skyde op til 5 prøveskydninger, herefter skal der ansøges om SKV 6 før skytten må skyde igen. Ved fremvisning af kvittering af ansøgning kan skytten stadig skyde.
Håber at det er svar på din mail, ellers må du endelig kontakte mig igen.
Grey