Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
L-Load
- Bronze Member

- Interesser: Skydevåben, WW2
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Jeg har en SKV til glatløbet haglgevær gennem en flugtskydningsklub. Har før undret mig over at der ikke stod udløbsdato på kortet, ligesom der gør på den til mine pistoler. Der står kun udstedelsesdato på kortet til haglgevær. Mener jeg igennem løs snak med andre skytter, fik at vide at der ikke var udløbsdato på sådan en.
Men her ca 5 år senere, får jeg en opkrævning og anmodning om en ny ansøgning. Den har jeg selvfølgelig betalt og anmodet om, bare for en sikkerhedsskyld. Men spurgte dog indtil dette. Fik et svar om at der plejer at stå udløbsdato på. Dette gør der dog ikke på mit. Er der kommet nye regler eller ?

-
Epae
- Platin Member

- Interesser: Flugt- og riffel-skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 129 times
Altså, jeg og en kammerat fik at vide ude på KFK da der var kontrol af tilladelser på banen at vi skulle gøre formanden opmærksom på at der var under 6 måneder tilbage på vores SKV tilladelser til haglgevær (udstedt December 2015), selvom der ikke står specifik udløbsdato.
Har så ikke modtaget nogen opkrævning endnu men der er et par måneder endnu at løbe på så det kommer nok.
Jeg mener også helt bestemt at have læst at alle SKV'er har en 5-års gyldighed.
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
-
L-Load
- Bronze Member

- Interesser: Skydevåben, WW2
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Mit er udstedt oktober 2015, også via KFK. Så din kommer nok snart, helt automatisk ligesom min gjorde
Men jeg plejer selv at være ops på den slags, når tiden nærmer sig. Men eftersom jeg fik fortalt af nogle skytter dengang, at der ikke var udløb på, samt der ikke var udløbsdato på kortet, så undrede jeg mig bare da mailen tikkede ind. Der er jo udløb på det andet kort jeg har
Jeg kan godt google mig frem til det du siger med, at alle SKV'er kun gælder 5år, nu jeg ved hvad jeg skal søge efter

Meen de burde jo næsten skrive det på kortet, for prins knuds skyld

-
Epae
- Platin Member

- Interesser: Flugt- og riffel-skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 129 times
L-Load skrev: ↑24. aug 2020, 20:48
Mit er udstedt oktober 2015, også via KFK. Så din kommer nok snart, helt automatisk ligesom min gjorde
Men jeg plejer selv at være ops på den slags, når tiden nærmer sig. Men eftersom jeg fik fortalt af nogle skytter dengang, at der ikke var udløb på, samt der ikke var udløbsdato på kortet, så undrede jeg mig bare da mailen tikkede ind. Der er jo udløb på det andet kort jeg har
Jeg kan godt google mig frem til det du siger med, at alle SKV'er kun gælder 5år, nu jeg ved hvad jeg skal søge efter

Meen de burde jo næsten skrive det på kortet, for prins knuds skyld
hehe ja forventer også at min snart kommer - jeg har siden da taget jagttegn så det er ikke noget stort problem personligt længere, men SKV'en er bare bedre at ha hvis man skal ha haglvåben på våbenpasset ifht jagttegn. Ved køb af våben i andre lande er det også nemmere at have SKV'en er min personlige erfaring.
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win