Hejsa, jeg har her for nyligt køb mig en ar10 style riffel (Ikke semi-auto, men repeter riffel) og har set mig lun på nogen 20 skuds magasiner fra USA.
Mit spørgsmål lyder på om man skal have en tilladelse for at købe 20 skuds AR magasiner fra USA, eller det går bare fejlfrit gennem tolden uden nogen form for tilladelse?
På forhånd tak, og god søndag
Edit: (ikke semi-auto, men repeter riffel)
import af magasiner
-
- Newbie
- Interesser: jagt og skydning
- Geografisk sted: herning
- Has thanked: 2 times
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 755 times
Re: import af magasiner
Du må ikke eje 20-skuds magasiner til halvautomatiske rifler.gunnar1356 skrev: ↑15. nov 2020, 12:51Hejsa, jeg har her for nyligt køb mig en ar10 style riffel og har set mig lun på nogen 20 skuds magasiner fra USA.
Mit spørgsmål lyder på om man skal have en tilladelse for at købe 20 skuds AR magasiner fra USA, eller det går bare fejlfrit gennem tolden uden nogen form for tilladelse?
-
- Newbie
Det er en ar style riffel, og ikke en semi auto. Undskyld forvirringen. Har haft en snak med diverse forhandlere om at det er tilladt at eje 20 skuds magasiner til riflen, da det ikke er en semi-autoFlugteren skrev: ↑15. nov 2020, 12:53Du må ikke eje 20-skuds magasiner til halvautomatiske rifler.gunnar1356 skrev: ↑15. nov 2020, 12:51Hejsa, jeg har her for nyligt køb mig en ar10 style riffel og har set mig lun på nogen 20 skuds magasiner fra USA.
Senest rettet af gunnar1356 15. nov 2020, 12:58, rettet i alt 1 gang.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Og importtilladelse til magasiner er omdiskuteret, der er faldet dom for det ikke er nødvendigt, men jeg bestiller det altid alligevel. Det er gratis og tager "kun" sagsbehandlingstiden.Flugteren skrev: ↑15. nov 2020, 12:53Du må ikke eje 20-skuds magasiner til halvautomatiske rifler.gunnar1356 skrev: ↑15. nov 2020, 12:51Hejsa, jeg har her for nyligt køb mig en ar10 style riffel og har set mig lun på nogen 20 skuds magasiner fra USA.
Brownells i tyskland har AR-10 magasiner (10 skuds, for den er god nok, 20 skuds er no-go).
EDIT ah hvis det er en repeter-riffel er det en anden snak.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Newbie
Ja, det er en repeter riffel, kan godt se at jeg fik formuleret mig lidt forkert så folk troede det var en semi-auto.Bofhenator skrev: ↑15. nov 2020, 12:57Og importtilladelse til magasiner er omdiskuteret, der er faldet dom for det ikke er nødvendigt, men jeg bestiller det altid alligevel. Det er gratis og tager "kun" sagsbehandlingstiden.Flugteren skrev: ↑15. nov 2020, 12:53Du må ikke eje 20-skuds magasiner til halvautomatiske rifler.gunnar1356 skrev: ↑15. nov 2020, 12:51Hejsa, jeg har her for nyligt køb mig en ar10 style riffel og har set mig lun på nogen 20 skuds magasiner fra USA.
Brownells i tyskland har AR-10 magasiner (10 skuds, for den er god nok, 20 skuds er no-go).
Men når det er en repeter riffel, men magasinerne stadig passer til en normal AR, behøver man så en tilladelse for at importere magasinerne?
Vil bare lige vide mig sikker i blandt folket da jeg ikke stoler 100% på forhandlere.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
som sagt.gunnar1356 skrev: ↑15. nov 2020, 13:04...Bofhenator skrev: ↑15. nov 2020, 12:57Og importtilladelse til magasiner er omdiskuteret, der er faldet dom for det ikke er nødvendigt, men jeg bestiller det altid alligevel. Det er gratis og tager "kun" sagsbehandlingstiden.Flugteren skrev: ↑15. nov 2020, 12:53Du må ikke eje 20-skuds magasiner til halvautomatiske rifler.gunnar1356 skrev: ↑15. nov 2020, 12:51Hejsa, jeg har her for nyligt køb mig en ar10 style riffel og har set mig lun på nogen 20 skuds magasiner fra USA.
Men når det er en repeter riffel, men magasinerne stadig passer til en normal AR, behøver man så en tilladelse for at importere magasinerne?
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor