Mega træls situation, glemt at registrere haglgevær

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brian88
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt både med riffel og hagl
Geografisk sted: Midt/vestjylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 18 times

Re: Mega træls situation, glemt at registrere haglgevær

Indlæg af Brian88 » 12. nov 2020, 23:15

Langenge skrev:
12. nov 2020, 15:25
Jeg tror faktisk, at jeg har et par haglgeværer, som jeg aldrig har fået kvittering på...
Jeg er nogenlunde samme situation, men ved da ikke lige om jeg tør registrere det - Man er vel også på den, hvis man skriver sælger på, og den så rent faktisk er blevet registreret korrekt i første omgang :getout:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 147 times
Been thanked: 294 times

Indlæg af Raptor357 » 13. nov 2020, 09:15

Ring og spørg efter kvitteringen.
Det er der intet galt i.
Jeg skal have søgt aktindsigt i hvad jeg står registreret for, når jeg husker det og får taget mig sammen.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

krle2020
Newbie
Newbie
Interesser: Jagt
Geografisk sted: KØBENHAVN
Been thanked: 5 times

Indlæg af krle2020 » 13. nov 2020, 09:34

Jeg har kontaktet nogle med speciale i våben/ jagt og de siger at de bør kunne afhjælpe at jeg mister tegnet..

Men nu ser vi. Tak for feedback.

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 195 times
Been thanked: 27 times

Indlæg af Ingsorsi » 13. nov 2020, 09:38

krle2020 skrev:
13. nov 2020, 09:34
Jeg har kontaktet nogle med speciale i våben/ jagt og de siger at de bør kunne afhjælpe at jeg mister tegnet..

Super. Jeg håber, at du giver os en opdatering herinde. Uanset hvordan det går.
Og del gerne viden og rådgivning du får, så det kan komme andre til gode som ender i samme situation.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 13. nov 2020, 09:53

Ingsorsi skrev:
13. nov 2020, 09:38
krle2020 skrev:

Og del gerne viden og rådgivning du får, så det kan komme andre til gode som ender i samme situation.
Husk, at vores regelsæt eksplicit siger at opfordring til ulovlig adfærd ikke er tilladt!
Jeg siger ikke at der vil komme sådan noget ud af det, men der skal ikke deles tvivlsomme løsninger herinde, så andre kan føle sig opfordret til sådan noget.
Jeg regner selvfølgelig med at I finder en god løsning. Målet må altid være, at alle våben er korrekt og lovligt registreret, det er langt vigtigere end om en eller anden klods på et tidspunkt har glemt noget eller dummet sig - det bærer jo som regel en eller anden form for straf.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

458hunter
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 349 times
Been thanked: 160 times

Indlæg af 458hunter » 13. nov 2020, 09:56

Fast Fumble skrev:
13. nov 2020, 09:53
Ingsorsi skrev:
krle2020 skrev:

Husk, at vores regelsæt eksplicit siger at opfordring til ulovlig adfærd ikke er tilladt!
Jeg siger ikke at der vil komme sådan noget ud af det, men der skal ikke deles tvivlsomme løsninger herinde, så andre kan føle sig opfordret til sådan noget.
Jeg regner selvfølgelig med at I finder en god løsning. Målet må altid være, at alle våben er korrekt og lovligt registreret, det er langt vigtigere end om en eller anden klods på et tidspunkt har glemt noget eller dummet sig - det bærer jo som regel en eller anden form for straf.
Tror mere end evt krumspring at vi er interesserede i om frakendelse er en reel risiko ved glemt registrering - eller om politimanden har været lige lovlig vaks ved havelågen da han truede med det.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 13. nov 2020, 10:01

458hunter skrev:
13. nov 2020, 09:56
Fast Fumble skrev:
Ingsorsi skrev:
krle2020 skrev:

Tror mere end evt krumspring at vi er interesserede i om frakendelse er en reel risiko ved glemt registrering - eller om politimanden har været lige lovlig vaks ved havelågen da han truede med det.
Ah, naturligvis!
Det overså jeg i farten, beklager.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

LJ
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 71 times
Been thanked: 106 times

Indlæg af LJ » 13. nov 2020, 11:08

458hunter skrev:
13. nov 2020, 09:56
Fast Fumble skrev:
Ingsorsi skrev:
krle2020 skrev:

:goodpost:

Brian88
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt både med riffel og hagl
Geografisk sted: Midt/vestjylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 18 times

Indlæg af Brian88 » 22. dec 2020, 12:26

Har der været en opfølgning på hvad der skete i denne sag? :smile:

GoldLuck
Banned
Banned
Geografisk sted: Syddjurs
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af GoldLuck » 4. jan 2021, 20:27

Har stået i en omvendt situation.

Køber haglgevær, skyder med det finder ud af det er gasladet ( det skulle være interi)

klager over det hos sælger, som mener han ikke skal tage det tilbage på baggrund af jeg har brugt varen.

Efter et længere forløb på knap et år med utallige løgnehistorier fra sælger samt trusler med advokat osv, meddeler jeg sælgeren at jeg ikke længere ønsker den korrekte vare men pengene tilbage. Han ringer så om aften (lyder beruset) og kalder mig for svindler samt diverse skældsord og truer med brancheforeningen.

Efter denne samtale henviser jeg igen til loven (finder en afgørelse i en ligende sag) samt opridser sagens forløb.

Sælger beslutter nu at refundere det fulde beløb.
Jeg aflevere så geværet hos sælger og beder ham afmelde det.
Det vil han gøre med det samme.

Efterfølgende modtager jeg blanket vedrørende ejerskab af glatløbet haglgevær.

Jeg ringer til PAC og oplyser det er en fejl. Hun meddeler at omtalte gevær er rigisteret hos mig, samt at det er sælger der skal afmelde det. Jeg forklarer at jeg IKKE kan snakke med sælger og få ham til at afmelde. Hun meddeler at så kan hun ikke gøre noget.

Efterfølgende sender jeg så tilbagekøbskviterringen ind via email og modtager en bekræftelse på at våbenet er afmeldt.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 233 times
Been thanked: 216 times

Indlæg af Kenned » 4. jan 2021, 22:10

Eftersom trådstarter er sigtet har han ingen pligt til at udtale sig. Ligeledes kan han til enhver tid ændre forklaring, ligesom han ikke er forpligtet til at tale sandt. Hvis trådstarter kommer i tanke om at han rent faktisk HAVDE registreret våbnet, så er det politiet der skal bevise at det forholder sig anderledes.

Så trådstarter må simpelthen tænke sig godt om - det KUNNE jo være at den anmeldelse rent faktisk VAR bortkommet hos politiet.

Hilsen Kenneth

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1072 times

Indlæg af Agamemnon » 4. jan 2021, 22:34

Kenneth Jensen skrev:
4. jan 2021, 22:10
det KUNNE jo være at den anmeldelse rent faktisk VAR bortkommet hos politiet.
Dét er faktisk sket for mig.

Da jeg ville systemregistrere min Remington 870 pump, som riffel, hævdede de at sådan én havde jeg ikke registreret i mit navn og hvis jeg havde én stående, så var det ulovlig våbenbesiddelse.

Heldigvis havde jeg den elektriske kvittering for anmeldelsen, i min mailboks.

Den måtte jeg så returnere til PAC på mail, så de kunne oprette den i systemet igen.

Jeg synes at det er under al kritik, at politiets sjusk kan medføre at borgeren kan straffes.

Og hér var det helt tydeligt at det var DEM der havde fumlet den væk og ikke mig 😡
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Langenge » 4. jan 2021, 23:10

For ikke at snakke om os, der i sin tid anmeldte køb af haglgeværer til våbenkontoret i Horsens, men aldrig fik en kvittering.
Og det var selvfølgelig med gammeldags post, og uden bevis for, at de er anmeldt....
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 384 times
Been thanked: 290 times

Indlæg af Slettes3 » 4. jan 2021, 23:16

Som udgangspunkt bør man tilstræbe sig at gøre tingene rigtigt og det fornemmer man også laaaaangt de fleste jægere og sportsskytter gør.

Alle kan begå fejl og forglemmelser. Desværre vil vores myndigheder bare ALDRIG indrømme deres små/store fejl..men de er mægtige dygtige til at anklage og beskylde deres borgere som retter henvendelse fordi de egentlig vil have hjælp fra de selvsamme myndigheder som burde tjene dem. I dag kan man ikke regne med myndighederne vil ens bedste. Tværtimod syntes der at ligge en ond vilje mod specielt våbenejere. Det bliver svært fremover at have tiltro til disse myndighederne og om det dybest set sidder der for at lurepasse.

Når vi har en org. som PAC som leder med lys og lygte selv efter de mindste slip-ups bare for at kunne frakende en jægers hans jagttegn, må jeg mistænke dem for intet godt men ene alene noget ondt. Forvaltningsloven siger alle har ret til en individuel behandling, men vi ved med PAC ALLE bliver skåret over med den samme kam.

Hvis en PAC medarbejder begår en fejltagelse burde de fyres på stedet!!....hvis man skal bruge deres moral som de dømmer os. Desværre er det bare et drømmescenarie. Disse mennesker i PAC skal ikke stå til ansvar over for nogen. De er som tidligere skrevet blevet en stat i staten som træffer politiske beslutninger og afgørelser der normalt høre folketinget og dommerstanden til.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 4. jan 2021, 23:25

Rigbymauser skrev:
4. jan 2021, 23:16
Som udgangspunkt...
Alle kan begå fejl ..
Når vi har en org. som PAC som leder med lys og lygte selv efter de mindste slip-ups ...
Arhhhhh.
Jeg har nu også oplevet dem som både hjælpsomme og forstående.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Interesser: Slettes
Has thanked: 384 times
Been thanked: 290 times

Indlæg af Slettes3 » 4. jan 2021, 23:27

Langenge skrev:
4. jan 2021, 23:25
Rigbymauser skrev:
4. jan 2021, 23:16
Som udgangspunkt...
Alle kan begå fejl ..
Når vi har en org. som PAC som leder med lys og lygte selv efter de mindste slip-ups ...
Arhhhhh.
Jeg har nu også oplevet dem som både hjælpsomme og forstående.

På overfladen. Det har jeg også..

Peter
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 36 times
Been thanked: 51 times

Indlæg af Peter » 5. jan 2021, 07:53

Ingen tvivl om, at der findes en skjult agenda i pærevællingen.

BTW: Trådstarter har ikke været på siden 27/11, så det er nok tvivlsomt om vi får svar på hvad det endte med.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 5. jan 2021, 08:08

Peter skrev:
5. jan 2021, 07:53
...
BTW: Trådstarter har ikke været på siden 27/11, så det er nok tvivlsomt om vi får svar på hvad det endte med.
Han sidder nok i spjældet.

Besvar