Er en mundingsbremse en våbendel?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 628 times

Re: Er en mundingsbremse en våbendel?

Indlæg af Ras.Killing » 7. jan 2021, 15:23

Jeg vil bare lige pointere at det er Fumle der diskutere! :biggrin: jeg fremlægger bare fakta :giggle:

... Det er fandme næsten som her hjemme
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 747 times
Been thanked: 90 times

Indlæg af 100Radsbar » 20. jan 2021, 09:04

Ikke for at afspore tråden, men istedet for at lave en ny tråd, så skriver jeg lige her, da der også blev lavet indlæg om magasiner. :blink:

Jeg søgte i går om en import tilladelse på et par magasiner til min SVD, skal jeg vente med at bestille dem indtil min import tilladelse er i hus?

Eller er det ok, at bestille dem allerede? Og så på bagkant få import tilladelsen i hus?
Det burde reelt være en formalitet at få tilladelsen da jeg har tilldelsen til riflen, og dertilhørende magasiner.

Det er 5 skuds magasiner jeg vil bestille, og få dem plomberet til 2 skud. :smile:
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 20. jan 2021, 10:11

100Radsbar skrev:
20. jan 2021, 09:04
Ikke for at afspore tråden, men istedet for at lave en ny tråd, så skriver jeg lige her, da der også blev lavet indlæg om magasiner. :blink:

Jeg søgte i går om en import tilladelse på et par magasiner til min SVD, skal jeg vente med at bestille dem indtil min import tilladelse er i hus?

Eller er det ok, at bestille dem allerede? Og så på bagkant få import tilladelsen i hus?
Det burde reelt være en formalitet at få tilladelsen da jeg har tilldelsen til riflen, og dertilhørende magasiner.

Det er 5 skuds magasiner jeg vil bestille, og få dem plomberet til 2 skud. :smile:
Du må ikke importere dem før du har tilladelsen til det (hvis vi forudsætter man skal have tilladelsen). Så du skal aftale med sælger de ikke bliver sendt før du har tilladelsen.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 20. jan 2021, 10:32

Som Bofhenator siger, få udstedt importtilladelsen inden, du lægger bestillingen hos forhandleren. Jeg ville kontakte forhandleren over mail, forklare dem den danske situation og bede dem vedlægge en fremsendt kopi af tilladelsen i pakken.

Så har du i alt fald papirarbejdet i orden.

Fixit
This member is
This member is
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 18 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Fixit » 20. jan 2021, 10:37

Tidligere ledte jeg efter muligheden for, at søge importtilladselse til magasiner, uden held.
Hvor finder I den?

Paulli

Flugteren
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Flugteren » 20. jan 2021, 10:42

Fixit skrev:
20. jan 2021, 10:37
Tidligere ledte jeg efter muligheden for, at søge importtilladselse til magasiner, uden held.
Hvor finder I den?

Paulli
Der er ikke en decideret formular kun til import - og eksport for våbendele, så du skal bruge formularen for import af våben, men blot udfylde de relevante oplysninger for magasinet, dig selv og sælger, og så notere i kommentarfeltet, at ansøgningen drejer sig om magasiner til et allerede eksisterende våben på tilladelse.

https://www.digimeld.politi.dk/vaaben/H ... ype=p70403

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member

Indlæg af 100Radsbar » 20. jan 2021, 12:29

Flugteren skrev:
20. jan 2021, 10:42
Fixit skrev:
Hvor finder I den?

Paulli
Der er ikke en decideret formular kun til import - og eksport for våbendele, så du skal bruge formularen for import af våben, men blot udfylde de relevante oplysninger for magasinet, dig selv og sælger, og så notere i kommentarfeltet, at ansøgningen drejer sig om magasiner til et allerede eksisterende våben på tilladelse.

Pis, skrev ikke i kommetar feltet at det var til en eksisterende riffel, skal man det? eller er det bedre at kontakte dem angående dette?

Flugteren
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Flugteren » 20. jan 2021, 12:35

100Radsbar skrev:
20. jan 2021, 12:29
Flugteren skrev:
Fixit skrev:
Hvor finder I den?

Paulli

Pis, skrev ikke i kommetar feltet at det var til en eksisterende riffel, skal man det? eller er det bedre at kontakte dem angående dette?
Nah, det kan de se i deres system. Grunden til, at jeg skrev det var, at det gjorde behandlingen 10% nemmere. :giggle: You are good.

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member

Indlæg af 100Radsbar » 20. jan 2021, 13:04

Flugteren skrev:
20. jan 2021, 12:35
100Radsbar skrev:
20. jan 2021, 12:29
Flugteren skrev:
Fixit skrev:
Hvor finder I den?

Paulli

Nah, det kan de se i deres system. Grunden til, at jeg skrev det var, at det gjorde behandlingen 10% nemmere. :giggle: You are good.
Ringede lige til PAC, og fik våben nummeret tilføjet til ansøgningen. Så er det bare at vente indtil de kommer igennem bunken til min ansøgning.

Jeg har lige bestilt magasinerne, og skrevet til dem at de ikke må sende før jeg har mailet dem en kopi af import tilladelsen.
Så nu skulle det køre :smile:

Tak for de hurtige svar :thumbup: :NVFrules:

Brugeravatar
Ninjakebab
Silver Member
Silver Member
Interesser: Lave ting, skyde med ting
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 39 times

Indlæg af Ninjakebab » 20. jan 2021, 14:49

En vigtig ting at tilføje er, at uanset love og regler om importtilladelser, så ryger dimserne direkte retur hvis det overgår til Pestnord og de finder på at kigge i pakken - og de identificerer det som "våbendele".

Så vælg en privat fragtservice der har fragten på begge sider af grænsen, hvis muligt.
I øvrigt mener jeg at riskiks er en af de mest ligegyldige opfindelser

Besvar