NSander skrev: ↑27. jan 2021, 14:35
Johannes skrev: ↑27. jan 2021, 10:34
Lige blevet ringet op af våbenkontoret, jeg havde fornyet alle mine riffetilladelsen, den gik ikke, man kan kun fornye et halvt år før hvis tilladelsen skal gælde fra udløbs datoen på den gamle. Hun var hverken til at hugge eller stikke i. Jeg henviste til teksten på borger. Dk som der er refereret i denne tråd. Jeg opgav at diskuterer og alle fornyelserne går retur. Blot min erfaring til jer andre, i øvrigt har jeg fået en tilladelse i eboks, lavet af selveste Jesper Byskov, som er udstedt dags dato, selvom den først udløbe i november 2016!
Øv øv øv, det var lige det jeg frygtede. Den tekst der er på Borger.dk siger nemlig at den nye tilladelse gælder fra den gamle tilladelselses udløb. Men hvor det stammer fra, det er uvist.
Der står nederst "Skrevet af Rigspolitiet"
Men kan ikke finde det andre steder end borger.dk
opdatering:
Jeg har lige ringet til borger.dk, som siger at det er Rigspolitiet selv, der skriver de oplysninger der ligger på borger.dk, og som digitaliseringsstyrelsen så lægger på nettet. Digitaliseringsstyrelsen kan ikke oplyse hvem der sender oplysningerne, udover "rigspolitiet", så dem har jeg nu forsøgt at få fat i. De har lukket for idag, men jeg forsøger igen i morgen.
Intet sted kan jeg finde, at man kan forny en tilladelse for tidligt. Tvært imod står der, at man skal sørge for at gøre det i god tid, da der er lang behandlingstid (og det er vidst mildt sagt), derudover står der "Når du fornyer din våbentilladelse, vil den nye periode på fem eller 10 år gælde fra den dato, din tidligere våbentilladelse ville være udløbet."
Det kan jeg ikke tolke anderledes, ned at hvis jeg har lyst til at forny min mauser, der udløber i 2023, og betaler 420kr, så kan de stikke mig en ny tilladelse der gælder til 2033.