Er det stadig lovligt at eje genladt ammo, man ikke længere har et våben til ?
-
- Bronze Member
- Interesser: samleobjekter
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Er det stadig lovligt at eje genladt ammo, man ikke længere har et våben til ?
Har netop solgt et våben, som jeg har en del ammo til som jeg selv har genladt, er det stadig lovligt at beholde, når man har en genladningstilladelse og det alt samme er hjemmelavede ammo ?
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 761 times
Re: Er det stadig lovligt at eje genladt ammo, man ikke længere har et våben til ?
Uden at være helt sikker, så er en genladetilladelse ikke en opbevaringstilladelse/samlertilladelse. Hvis du ikke har en riffeltilladelse i den kaliber, du har genladt til, så kan du ikke beholde dine patroner.
Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl.

-
- Silver Member
- Interesser: genladning
- Geografisk sted: sjælland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 29 times
Re: Er det stadig lovligt at eje genladt ammo, man ikke længere har et våben til ?
nej det er ikke tilladt du må deponere det hos en ven der har tilladelse til pågældende riffel, alternativt skal du søge en opbevaringstilladele til ladt ammunition, eller søge tilladelse til ammunitions fremstilling (fremstillingstilladelse). hvis du får en af de tilladelser så kan du klare den sådan.
-
- Bronze Member
- Interesser: samleobjekter
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Ok tak for svarene. Mente bare at der var et eller andet med at når man havde genladningstilladelse så måtte man lade til alle lovlige kaliber i DK
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 151 times
- Been thanked: 297 times
Det må man også, og jeg tolker det som om at ammunitionen skal hurtigst muligt fra pressen til en med tilladelse til kaliberen.
Men man har ikke lov til at opbevare ammunitionen når den er lavet, efter hvad der står på tilladelsen og i de love jeg har læst.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 547 times
- Been thanked: 633 times
Jeps du må lade alle lovlige kaliber - men ikke opbevare dem

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Det er derfor man er nødt til at have mange rifler i skabet. Jeg var en gang nede på kun at have ‘en riffel i kaliber 308, og så solgte jeg sku også den. Nøj en stak ammunition køberen fik med! Siden har jeg købt lidt flere rifler så det ikke sker igen

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Ja man er nødt til at have en backup riffel i hvert kaliber, bare for at kunne opbevare overskudsammunition.Lassescout skrev: ↑30. jan 2021, 21:23Det er derfor man er nødt til at have mange rifler i skabet. Jeg var en gang nede på kun at have ‘en riffel i kaliber 308, og så solgte jeg sku også den. Nøj en stak ammunition køberen fik med! Siden har jeg købt lidt flere rifler så det ikke sker igen![]()
![]()

Eller søge en patronsamlertilladelse til ladte patroner.
Min giver ret til 25 stk. langdistance og 25 stk. kortdistance.

Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot