Import af slagstift

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Tak-Tik-Tak
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: IPSC, Jagt, Taktisk skydning
Geografisk sted: Fionia
Has thanked: 30 times
Been thanked: 14 times

Import af slagstift

Indlæg af Tak-Tik-Tak » 16. feb 2021, 14:52

Er der nogen der ved, om det kræver importtilladelse til import af slagstift og diverse aftrækkere, udtrækkere, fjedre osv?

På forhånd tak for svar

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 143 times
Been thanked: 292 times

Re: Import af slagstift

Indlæg af Raptor357 » 16. feb 2021, 15:39

Magasiner, piber, lås/slæde og låsestol/Receiver/Ramme er de dele af et våben jeg selv ville søge import tilladelse til da det er hvad jeg læser ud af loven. der er selvfølgeligt "tilbehør" der også kræver import tilladelse. (lyddæmper, elektronisk sigte osv.)
jeg har før importeret et værktøj specifikt til våbenfremstilling, samt forskellige reservedele som fjedre, magasinfollower, slædestop, dele til aftrækker og slagstifter, helt uden import tilladelse. sådan gjorde alle andre, kun værktøjet vendte jeg med våbenkontoret da jeg var i tvivl.

IPSC drengene har jævnligt brug for friske sliddele, så de er mest opdateret, jeg får ikke skudt så meget IPSC mere så det giver ikke det store slid og behov for stumper.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 328 times
Been thanked: 947 times
Kontakt:

Re: Import af slagstift

Indlæg af Fast Fumble » 16. feb 2021, 16:37

Tak-Tik-Tak skrev:
16. feb 2021, 14:52
Er der nogen der ved, om det kræver importtilladelse til import af slagstift og diverse aftrækkere, udtrækkere, fjedre osv?
Du behøver ikke import-tilladelse til de små-dele, men hvis du importerer fra USA, kan det være svært at finde et firma, der vil sende ud af USA. Aftræks dele kræver en export licens, som er ret dyr, hvis der er aftræksdele i pakken.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Besvar