Hvordan søger jeg bedst tilladelse til en Ruger Mini 14 i .223 halvauto?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvordan søger jeg bedst tilladelse til en Ruger Mini 14 i .223 halvauto?

Indlæg af PSindrup » 18. feb 2021, 13:28

GoldLuck skrev:
18. feb 2021, 13:10
PSindrup skrev:
18. feb 2021, 12:57
Greyberd63 skrev:
18. feb 2021, 11:51
Du lyder ikke som et medlem jeg kunne tænke mig at have.
Mvh
Grey
Helt enig! :thumbup:
GoldLuck skrev:
18. feb 2021, 12:36
Jeg mener alle skal være velkommen i en forening. Hvis det ikke er tilfældet at man er interesseret i at der kommer andre end ens egen lille indercirkel, bør det være for egen regning.
Glemmer du helt at klubberne både har en ret og en pligt til at se mulige kommende medlemmer an?

Det er ikke en ret at blive medlem af nogen forening i Danmark - det er et privilegium. Præcis som "medlemskab" her på NVF

Peter
Det gør jeg ikke nej. Det er en del af jobbet. Ja der har vi den jo. Du har ikke ret til. Du er mindre værd, jeg er højere hævet end dig. Men man kan jo bare starte sin egen forening, Glemmer du ikke helt det?
Hvad er det for et "job" du taler om her?
De mange hundredetusinde frivillige der gør et kæmpe stykke arbejde for at få Danmarks foreningsliv til at køre?

Nej, jeg glemmer ingenting, og det er heller ikke mig der piver over manglende "rettigheder"

Peter
Senest rettet af PSindrup 18. feb 2021, 14:03, rettet i alt 1 gang.

Hamann4242
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, skydebane
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af Hamann4242 » 18. feb 2021, 13:40

Det er alligevel foruroligende at læse [Fjernet af moderator]

GoldLuck
Banned
Banned
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Syddjurs
Has thanked: 3 times

Indlæg af GoldLuck » 18. feb 2021, 14:04

Bofhenator skrev:
18. feb 2021, 13:12
GoldLuck skrev:
18. feb 2021, 11:47
...
Som medlem i en skytteforening er det ikke mit job at have styr på banerne. Det er dem der har ansvaret for banerne. Kan man ikke i varetage denne opgave. Ja så skal man sgu finde noget andet at modtage støtte til.
Du har fuldstændig misforstået foreningslivet. Det er ikke dig der køber en vare. Du er medlem, med fuldstændig samme muligheder som alle de andre medlemmer.

Det er ofte ikke nogens "job". Som regel er alle ulønnede frivillige, forskellen på dig og dem der gør en indsats er at de har taget ansvar. Du piver bare. Få fingeren ud og gør en indsats. Søg indflydelse, så får du den.

Det er med andre ord lige så meget dit "job" som alle andre medlemmers "job", så mand dig op og hold op med at hyle.
Jeg piver ikke over noget du. Jeg har bare min holdning, som du har din.

GoldLuck
Banned
Banned

Indlæg af GoldLuck » 18. feb 2021, 14:06

PSindrup skrev:
18. feb 2021, 13:28
GoldLuck skrev:
PSindrup skrev:
18. feb 2021, 12:57
Greyberd63 skrev:
18. feb 2021, 11:51
Du lyder ikke som et medlem jeg kunne tænke mig at have.
Mvh
Grey
Helt enig! :thumbup:
GoldLuck skrev:
18. feb 2021, 12:36
Jeg mener alle skal være velkommen i en forening. Hvis det ikke er tilfældet at man er interesseret i at der kommer andre end ens egen lille indercirkel, bør det være for egen regning.
Glemmer du helt at klubberne både har en ret og en pligt til at se mulige kommende medlemmer an?

Det er ikke en ret at blive medlem af nogen forening i Danmark - det er et privilegium. Præcis som "medlemskab" her på NVF

Peter
Det gør jeg ikke nej. Det er en del af jobbet. Ja der har vi den jo. Du har ikke ret til. Du er mindre værd, jeg er højere hævet end dig. Men man kan jo bare starte sin egen forening, Glemmer du ikke helt det?
De mange hundredetusinde frivillige der gør et kæmpe stykke arbejde for at få Danmarks foreningsliv til at køre?

Nej, jeg glemmer ingenting, og det er heller ikke mig der piver over manglende "rettigheder"

Peter
Jamen så kæmpe bravo til dem herfra :fun: Jeg piver ikke over noget. Jeg har mine holdninger, du dine.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 162 times

Indlæg af Greyberd63 » 18. feb 2021, 14:06

Bofhenator skrev:
GoldLuck skrev:
...
Som medlem i en skytteforening er det ikke mit job at have styr på banerne. Det er dem der har ansvaret for banerne. Kan man ikke i varetage denne opgave. Ja så skal man sgu finde noget andet at modtage støtte til.
Du har fuldstændig misforstået foreningslivet. Det er ikke dig der køber en vare. Du er medlem, med fuldstændig samme muligheder som alle de andre medlemmer.

Det er ofte ikke nogens "job". Som regel er alle ulønnede frivillige, forskellen på dig og dem der gør en indsats er at de har taget ansvar. Du piver bare. Få fingeren ud og gør en indsats. Søg indflydelse, så får du den.

Det er med andre ord lige så meget dit "job" som alle andre medlemmers "job", så mand dig op og hold op med at hyle.
Tror at ham GlodLuck er udenfor pædagoisk rækkevidde,han har abselut ingen ide om hvor meget arbejde der er i at drive en skytteforening, så alle medlemmer kan komme til at dyrke deres sport.

Mange giver frivillige timer, ingen af dem jeg kender forventer taknemmelighed, men en lille smule respekt for indsatsen er ikke i vejen.

Det ville ikke være mulig at dyrke skydesport i DK uden alle de mange frivilligs arbejde.

Mvh
Grey

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 18. feb 2021, 14:08

GoldLuck skrev:
Hvis du gerne vil føle dig lidt mere lige, eller endda en smule mere, så kan du jo påtage dig nogle værdsatte opgaver, i din lokale forening.

Du udtaler dig som et utaknemmeligt skarn. Hvis du også gør det ude i virkeligheden, så giver dine oplevelser rigtig god mening.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

GoldLuck
Banned
Banned

Indlæg af GoldLuck » 18. feb 2021, 14:09

Greyberd63 skrev:
18. feb 2021, 14:06
Bofhenator skrev:
GoldLuck skrev:
...

Tror at ham GlodLuck er udenfor pædagoisk rækkevidde,han har abselut ingen ide om hvor meget arbejde der er i at drive en skytteforening, så alle medlemmer kan komme til at dyrke deres sport.

Mange giver frivillige timer, ingen af dem jeg kender forventer taknemmelighed, men en lille smule respekt for indsatsen er ikke i vejen.

Det ville ikke være mulig at dyrke skydesport i DK uden alle de mange frivilligs arbejde.

Mvh
Grey
Og her remmer du jo netop en af problematikkerne. Vi har foreningsfrihed i Danmark. Korrekt?
Hvorfor skal jeg så være medlem af en skytteforening for at kunne skyde. Det er desuden den lokale skytteforening der bestemmer om du må skyde hos DEM. Det synes du simpelthen ikke er et problem?

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 18. feb 2021, 14:12

Det står dig frit at være med i en forening, hvis du kan indordne dig i en sådan til en grad, at de ønsker dig som medlem. Deraf foreningsfrihed.

Medlemskab af en skytteforening, kan være en nødvendighed for at besidde visse våbentyper.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

HR
This member is
This member is
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 238 times
Been thanked: 278 times

Indlæg af HR » 18. feb 2021, 14:13

GoldLuck skrev:
18. feb 2021, 13:11
HR skrev:
GoldLuck skrev:
Det da dejligt at din økonomi er så fin. Som medlem i en skytteforening er det ikke mit job at have styr på banerne. Det er dem der har ansvaret for banerne. Kan man ikke i varetage denne opgave. Ja så skal man sgu finde noget andet at modtage støtte til.
Jeg tror at den her kommentar forklarer en del. I en frivillig forening er det medlemmerne der driver værket. Du kan selvfølgelig holde din kæft, skyde og ikke løfte en finger. Det er der masser der gør og ingen der siger noget til til det. Men hvis du kommer med en højrøstet holdning om at andre er ansvarlige for at du kan skyde, så er du ikke velkommen som medlem.

Med hensyn til tilskud, så kan jeg give et eksempel fra min egen forening, for jeg har regnskabet liggende til revision (ups, endnu et stykke frivilligt arbejde nogen gør så du kan skyde). Vi har 250 medlemmer og kradser 25.000 kroner ind i kontingent. Vi har en omsætning på små 500.000. Og vi får et tilskud på 2.700 kr. Hele tilskuddet er givet til børn og unge, til et voksent medlem får vi nul. Og lokaler og grund er vores egne. Så drop den snak om tilskud.

HR
Der gives tilskud til alle.
Det var i lige godt satans. Jeg har selv udfyldt papirerne i 2018 og 2019, så jeg har relativt godt styr på det. Syddjurs kommune giver lokale og aktivitetstilskud til børn og unge. Det beregnes ud fra udgiften til specifikke udgifter x en procentsats x den procentuelle andel af medlemmer der er under 16 år. Nul unge medlemmer giver et tilskud på nul. Og for at det ikke skal være løgn, så falder andelen af unge for hver voksent medlem der optages. Så voksne giver et direkte fradrag.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 413 times
Been thanked: 970 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 18. feb 2021, 14:21

Kan vi ikke få lukket den her tråd, tilladelse til en mini 14 er vist blevet besvaret...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 162 times

Indlæg af Greyberd63 » 18. feb 2021, 14:25

GoldLuck skrev:
18. feb 2021, 14:09
Greyberd63 skrev:
Bofhenator skrev:
GoldLuck skrev:
...

Mvh
Grey
Og her remmer du jo netop en af problematikkerne. Vi har foreningsfrihed i Danmark. Korrekt?
Hvorfor skal jeg så være medlem af en skytteforening for at kunne skyde. Det er desuden den lokale skytteforening der bestemmer om du må skyde hos DEM. Det synes du simpelthen ikke er et problem?
Medlemskab af Skytteforening er politisk bestemt når det gælder visse våbentyper, gætter på at det er du ikke enig i.
Og du har da selvfølgelig ret til at være politisk uenig, men det ændre jo bare ikke på virkeligheden i DK.

Hvis man er en person som har svært ved at indrette sig i fællesskaber, så kan det være svært at finde en forening der vil have dig.
Hvorfor skal man have ødelagt et godt klub miljø.pga. af en person.

Måske skulle du se lidt indad, istedet for blot at brokke dig.

Mvh
Grey

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af PSindrup » 18. feb 2021, 14:26

GoldLuck skrev:
PSindrup skrev:
18. feb 2021, 13:28

Peter
Jamen så kæmpe bravo til dem herfra :fun: Jeg piver ikke over noget. Jeg har mine holdninger, du dine.
Så nu forsøger du også at latterliggøre de mange frivillige, der gør foreningslivet muligt i Danmark, med dit:
"Jamen så kæmpe bravo til dem herfra :fun:"

Jeg forstår bedre og bedre hvorfor du har problemer med at finde en skydeklub hvor du føler dig velkommen og godt tilpas.

Jeg agter ikke at fortsætte dialogen her, for der er ikke tale om en dialog - kun en enetale.

Peter

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 18. feb 2021, 14:33

GoldLuck skrev:
18. feb 2021, 14:09
Vi har foreningsfrihed i Danmark. Korrekt?
Vi har foreningsfrihed i DK, ja. Hvorfor starter du ikke din egen skytteforening? Så har du RET gode muligheder for at få den optimale løsning for dig. Og ja, lovgivningen tilsiger jo at du skal være medlem af en skytteforening for at kunne skyde i DK. Skydning kan jo kun foregå på godkendt skydebane.

"Den" lokale skytteforening vil du ikke være afhængig af. Uanset hvor du bor, så er der indenfor ½ times kørsel være flere skytteforeninger at vælge imellem. Du har friheden til at finde den der passer dig bedst. Det har jeg meget svært ved at opfatte som et problem.

Nå, emnet er vist gennemdebatteret nu, så tråden låses.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Låst