Alarmer til våbenrum.
- Consul74
- Silver Member
- Interesser: Gamle og klassiske våben.
- Geografisk sted: Lolland.
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Alarmer til våbenrum.
Hvilken sikkerhedsklasse skal et alarmsystem være i. hos en våbenhandler, eller vis man har over 25stk våben ?
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Re: Alarmer til våbenrum.
Typisk skal der være i sikrings niveau 50. Men det afhænger af hvad politiet mener når de er ude og kigge på dit opbevarings sted
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
O50 og S20 hvor muligt.
Forskellen på 50 og 60 er blot reaktionstiden. Vær opmærksom på hvem der må køre på hvilke alarmer.
Forskellen på 50 og 60 er blot reaktionstiden. Vær opmærksom på hvem der må køre på hvilke alarmer.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 6 times
Hej.
Det er politiet der bestemmer det. Jeg har lavet alarm hos en samler med 25+ våben hvor de var tilfreds med 20s. Har også lavet alarm et andet sted hos en privat hvor kravet var 40s. Hos en decideret våbenhandler vil jeg tro at de i de fleste tilfælde kræver 50c i selve våbenrummet.
Mvh Taby
Det er politiet der bestemmer det. Jeg har lavet alarm hos en samler med 25+ våben hvor de var tilfreds med 20s. Har også lavet alarm et andet sted hos en privat hvor kravet var 40s. Hos en decideret våbenhandler vil jeg tro at de i de fleste tilfælde kræver 50c i selve våbenrummet.
Mvh Taby
- DK-92
- Silver Member
- Interesser: Skydning, våben, teknik
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 9 times
jeg ringede til PAC, og spurgte om hvilken alarm jeg skulle have til opbevaring af våben (over 25/10 særligt farlige) i EN1143-1 grade 1 skabe
(ikke våbenboks)
hvorpå han blot oplyste, at det eneste krav var at alarmselskabet skulle have en af rigspolitiet godkendt døgnbemandet alarmcentral.
han nævnet ikke noget om sikrings klasse. findes der noget lovtekst omkring dette? jeg har ikke kunnet finde det nogen steder på nettet, ved mit forsikringsselskab eller ved det alarmselskab jeg har haft ringet til.
(ikke våbenboks)
hvorpå han blot oplyste, at det eneste krav var at alarmselskabet skulle have en af rigspolitiet godkendt døgnbemandet alarmcentral.
han nævnet ikke noget om sikrings klasse. findes der noget lovtekst omkring dette? jeg har ikke kunnet finde det nogen steder på nettet, ved mit forsikringsselskab eller ved det alarmselskab jeg har haft ringet til.