Køb på Wish, og miste jagttegn og våbentilladelser

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Ellen
Newbie
Newbie
Interesser: jagt
Geografisk sted: vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Køb på Wish, og miste jagttegn og våbentilladelser

Indlæg af Ellen » 16. apr 2021, 09:25

Hej..Jeg skriver på vegne af en ven som ikke er god til og formulere sig på tasterne..Min ven som er jæger og pistolskytte samt hjemmeværns medlem, er kommet i klemme ved og købe en tilsyneladelse ulovlig kniv (Browning) på Wish ..Politiet siger kniven er en spring asisted kniv, hvilken ikke beskrives i salgsbeskrivelsen, der skrives det er en foldekniv, overlevelse kniv osv. Så han mener han er blevet oplyst forkert om knivens tekniske specifikationer og ført bag lyset og et uskyldigt offer. Han vil ikke betale bøden (efter råd fra andre) for så har man nærmest på forhånd dømt sig selv og bliver pelset for alle ens våben osv. Så han vil gå rettens vej og håbe der er en spinkel chance for der er en dommer der bare har lidt fornuft i hovedet og ikke fratage ham jagttegn osv. Hans HJV kompani chef har sagt til ham at han har hørt om få er gået fri via rettens vej, men chancen er nok usandsynlig lille...Min ven har en AR-15 i kaliber 223 Rem/5.56 nato som efter tilladelsens udløb ikke kan forlænges..

Så er mine spørgsmål:

Kan man i det hele taget få en tilladelse til en AR-15 i kaliber 223 Rem. mere..Hvis nej hvordan sælger man den så..?

Hvor lang tid har man til af politiet og sælge sine våben hvis man mister sine tilladelser..?

Har i hørt sager om nogen der er gået rettens vej og blive frikendt i lignende sager som min ven er udsat for pt. ?

Hvordan sælger man haglgevære så man gør det på den lovlige måde..Skal man udfylde en dokument fra politiet eller hvad.?

på forhånd tak

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Re: Køb på Wish, og miste jagttegn og våbentilladelser

Indlæg af Mapzter » 16. apr 2021, 09:37

elien skrev:
16. apr 2021, 09:25
Kan man i det hele taget få en tilladelse til en AR-15 i kaliber 223 Rem. mere..Hvis nej hvordan sælger man den så..?
Ikke som halvautomatisk. Man kan få den ændret til repeter og beholde den. Alternativt kan man sælge den til en våbenhandler eller eksportere den.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 304 times
Been thanked: 1122 times

Indlæg af Lassescout » 16. apr 2021, 09:43

Det er godt at din ven ikke har betalt bøden, det var det vigtigste. Det næste er, at han skal nægte at udtale sig til politiet om sagen, de er ikke hans venner. Lawyer up! Han skal have en advokat med forstand på våbensager til at føre sagen.

Og endelig: Benægt, benægt, benægt! Han skal benægte at han har bestilt kniven, han skal benægte at han har betalt for den og han skal benægte overhovedet at kende noget til den. Hvis der kommer andre mennesker i hans hjem, kan hvem som helst have snuppet hans betalingskort og bestilt den via hans PC. Når det ikke kan bevises at han har bestilt den, kan han ikke dømmes for det.

Hvis han dømmes, smides han ud af hjemmeværnet og han mister politiets samtykke til jagttegn og SKV. Derved kan han se frem til 5 år uden skydevåben.

Der er vist ikke mange sager der er afgjort af retten i disse tilfælde. Enten har den sigtede betalt bøden, og gør man det, har man automatisk erkendt sig skyldig i forholdet. En betalt bøde er derfor en endelig dom, der ikke kan appelleres. Eller også indser politiet at de ikke kan bevise at den sigtede er skyldig, og så frafalder de sigtelsen, de må nemlig ikke tage en sag i retten hvis der ikke er udsigt til, at der kan fældes dom.

Angående den AR 15: han får ikke fornyet sin tilladelse til den som den er, så hvis han vil beholde den skal han få en bøssemager til at ombygge den til repeter. Det er kosmisk komisk at han kan have en fuldautomatisk M-95 stående i skabet lige ved siden af, hvis det er sådan én han har udleveret fra HJV, men sådan er det for tiden.

Salg af haglgevær: Det er nemt. Man må sælge sit haglgevær til enhver der har jagttegn. Køberen skal så inden en uge registrere sit køb ved politiet. Der er kommet en ny on-line løsning den 1. februar i år, så jeg ved endnu ikke helt hvordan man gør det.

Salg af riffel: Hvis man sælger til en våbenhandler/butik/bøssemager kan man bare lange den over disken, så skriver virksomheden den ind i sin våbenbog. Sælger man den privat skal køber ansøge om tilladelse, og du må først udlevere våbnet til køber når han har fået tilladelsen.

Salg af halvautomatisk riffel i kaliber 223.Rem: Den kan ikke sælges til private i Danmark, så der må man finde en virksomhed der vil tage imod den. Virksomheden skal så have en kunde i udlandet som vil aftage den, og jeg tror desværre man skal indse, at det bliver med et betragteligt tab når man sælger. Privat eksport ved jeg intet om.

Jeg ved (heldigvis) ikke hvor lang tid man får til at afhænde sine våben, men der sker først det, at man modtager en dom for overtrædelse af våbenloven. Derefter går der nogen tid før politiet meddeler at man ikke kan få samtykke til jagttegn mm, så man har da sikkert nogle uger til at få det ordnet.

...og til sidst: Jeg ser, at du er ny her. Velkommen på forum :welcome: . Vil du ikke være sød at holde os opdateret om, hvad der sker i sagen. Du skal endelig ikke give nogen personoplysninger, men der er mange på forum der gerne vil følge med i, hvordan disse sager behandles af myndighederne.
Senest rettet af Lassescout 16. apr 2021, 10:25, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Ellen
Newbie
Newbie

Indlæg af Ellen » 16. apr 2021, 10:21

Han har desværre delvis erkendt overfor politiet i telefonen og være skyldig i og købe kniven, fordi det er fakta og har sendt screenshots til betjenten der viste på lorte wish den ikke var beskrevet som en spring assisted kniv..Så der står i politi rapporten at han delvis erkender sig skyldig i købet men nægter at vide at kniven er ulovlig..

Når man mister sin jagttegn nu til dags for en 5 årig periode, får man så jagttegnet tilbage efter "udtjent" straf eller skal man tage jagttegnet om igen ligsom at tage f.eks kørerkort om igen ved f.eks spritkørsel..?

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 16. apr 2021, 10:29

Lesson to learn: Køb ALDRIG knive eller lign “survivaludstyr” på Wish.

For nu at svare på spørgsmålet, så står din ven i jagttegnsregisteret i 10 år uden at betale, så hvis Politiet efter fem år vælger at give samtykke igen, så skal han blot gå ind og betale. Han skal ikke op til en prøve.

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 16. apr 2021, 10:38

Han har desværre delvis erkendt overfor politiet i telefonen og være skyldig i og købe kniven, fordi det er fakta og har sendt screenshots til betjenten der viste på lorte wish den ikke var beskrevet som en spring assisted kniv..Så der står i politi rapporten at han delvis erkender sig skyldig i købet men nægter at vide at kniven er ulovlig
Det er skidt for ham, men muligvis godt for andre.

Du skriver at han er jæger. Hvis han er medlem af Danmarks Jægerforbund vil de måske hjælpe med juridisk assistance, der er nemlig et par principielle forhold som har interesse for alle våbenejere i Danmark. For det første: kan man dømmes for at overtræde våbenloven, hvis man har bestilt noget som man har al mulig grund til at tro er lovligt? Og for det andet: har politiet ret i, at en kniv med spring assisted opening er en springkniv?

Hvis ikke Jægerforbundet hjælper med advokat, skal han selv finde én. Han har i den grad brug for det.

Jeg kunne godt forestille mig et forsvar bygget op på denne måde: " Jeg har ikke overtrådt våbenloven, for jeg har ikke bestilt noget ulovligt, og jeg har aldrig haft en ulovlig kniv i min varetægt. Det fremgår tydeligt af varebeskrivelsen at den kniv jeg bestilte er lovlig. At Wish har sendt en anden kniv, der er ulovlig er ikke mit problem, for heldigvis blev den beslaglagt i tolden, så jeg har aldrig haft den i hænde. Hvis nogen har overtrådt våbenloven er det Wish, så tag og anklag dem i stedet for."

Det kan godt fungere. Det kommer i første omgang an på dommeren i byretten, men i tilfælde af at han dømmer skyldig, ville jeg bruge appelmulighederne med henvisning til sagens principielle karakter.
Hilsen Lasse.

Ellen
Newbie
Newbie

Indlæg af Ellen » 16. apr 2021, 10:57

Flugteren skrev:
16. apr 2021, 10:29

For nu at svare på spørgsmålet, så står din ven i jagttegnsregisteret i 10 år uden at betale, så hvis Politiet efter fem år vælger at give samtykke igen, så skal han blot gå ind og betale. Han skal ikke op til en prøve.
Det da en lyspunkt/god ting i al elendigheden trods alt :biggrin:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 16. apr 2021, 11:18

At man ikke er klar over, at man gør noget ulovligt, det fritager desværre ikke en for straf :thumbdown: og er mig bekendt heller ikke en formildende omstændighed.

Det samme med kniven. Det er ens eget ansvar at sørge for, at det man importere er lovligt. Det er pisse svært hvis beskrivelsen af produktet ikke er særlig god eller ligefrem misvisende.

Så moralen her er, at man ikke skal bestille genstande som f.eks. knive hjem fra EBay, Wish o.lign.

Når din ven allerede delvist har erkendt importen, så kan han ikke rigtig længere benægte det. For alt i verden skal han dog ikke betale bøden! Få fat i en god advokat, og lad politiet slæbe ham i retten hvis de ønsker at gå videre med det.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 16. apr 2021, 11:22

Flugteren skrev:
16. apr 2021, 10:29
Det gælder så også Banggood ebay m.fl. og lad nu også være med at købe sjovt legetøj: Tænd/tand-stikarmbrøste, slangebøsser m.v. - Og så er vi slet ikke ude i farligt legetøj og uønsket kemi . . . . .

En ting er at man reelt ikke har en nærmere ide om hvad der kunne komme ind ad døren, men man kan også blive sigtet for brud på våbenloven for upræcise produktbeskrivelser, fejl i forsendelsen og forkerte produkter.
Måske det er dyrere at købe en "for-sjov kniv" hos den lokale outdoor- eller våben-pusher
1. De har i de fleste tilfælde rimeligt styr på det, ellers har man en kvittering der beviser at man var i god tro.
2. Man kan oftest pille ved varen eller få hjælp til at pille ved varen og det er så også det man har med hjem
3. Er det en anerkendt forhandler, ender man oftest ikke med en ussel kopi af et produkt.
4. Ser man 1-3 i relation til at man også støtter den lokale pusher, så er IMHO en merpris på op til et par hundrede ikke så slemt igen :thumbup:
(Og man kunne også undersøge markedsprisen først, så man ikke giver en vild overpris :blink: )

Men bagklogsskab hjælper desværre ikke OPs bekendte på nuværende tidspunkt.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 16. apr 2021, 13:03

Det samme med kniven. Det er ens eget ansvar at sørge for, at det man importere er lovligt. Det er pisse svært hvis beskrivelsen af produktet ikke er særlig god eller ligefrem misvisende.
Men hvis jeg nu bestiller en agurk på nettet, og sælgeren så sender mig en springkniv, har jeg så overtrådt våbenloven?

Det er det, jeg mener er sagen her. Du kan da ikke være ansvarlig for, hvad idioten i den anden ende vælger at sende dig, hvis du har bestilt noget som er lovligt???

Det er den vinkel jeg gerne vil høre rettens opfattelse af. Politiets opfattelse kender jeg godt, men det kan vel tænkes at de tager fejl.
Hilsen Lasse.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Kleth » 16. apr 2021, 13:29

Lassescout skrev:
16. apr 2021, 13:03
Men hvis jeg nu bestiller en agurk på nettet, og sælgeren så sender mig en springkniv, har jeg så overtrådt våbenloven?
Med alle de CS-Go halsknive o.a. skrald, der har været bestilt af og til børn, unge, børnebørn m.v. vil jeg tror at politiet mener der er præcedens for at modtageren har et ansvar. Det kan også være vældigt svært at bevise at man ikke har bestilt den. Her opfatter jeg at vi ind i mellem kan komme lidt på tynd is i forhold til retssikkerheden, når det efterhånden er sigtede, som skal bevise at man ikke bestilte en hals-, spring eller fald-kniv.
Det er det, jeg mener er sagen her. Du kan da ikke være ansvarlig for, hvad idioten i den anden ende vælger at sende dig, hvis du har bestilt noget som er lovligt???
Jeg tænker her på sagen mod Tommerup Jagt & Fiskeri, der var der i.flg. retsdokumenterne ingen reel diskussion OM knivene var ulovlige. Det var en diskussion fra politiets ekspert om hvilken "generation" af "enhåndsbetjente knive" foldeknivene var.
Som sigtet kan det være svært at trænge igennem en evt. automatisk forudtagenhed fra politiet og politiets eksperter.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brian88
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt både med riffel og hagl
Geografisk sted: Midt/vestjylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 18 times

Indlæg af Brian88 » 16. apr 2021, 13:40

Lassescout skrev:

Det er den vinkel jeg gerne vil høre rettens opfattelse af. Politiets opfattelse kender jeg godt, men det kan vel tænkes at de tager fejl.
Det ville være en nem måde at bringe "den irriterende nabojæger" ud af spillet på, når man igen må rejse til Kina :twisted: :getout:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 16. apr 2021, 13:50

/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 16. apr 2021, 14:59

Wow, det er da gode nyheder for OP´s ven. Det er jo netop en Browning kniv der er tale om.

Det er nyt for mig at man kan få sin sag genoptaget, også hvis man har betalt bøden. Men det er gode nyheder for retssikkerheden, hvis man uforvarende er gået i fælden.

Dejligt at Jægerforbundet gør noget for medlemskontingentet.
Hilsen Lasse.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 16. apr 2021, 17:35

Der er alvorligt brug for noget retspraksis på det her område - og en adfærdskorrektion hos politiet.

Jeg kender personlig til tre sager vedr. kreditkortknive; de to af dem endte med tilståelse (betalt bøde) og derefter mistet jagttegn, den tredje endte med frikendelse i retten.
Selv efter flere frifindelser, rejser politiet stadig sigtelser for de samme knive, ligesom de der har betalt bøden (i hvert fald hidtil) ikke har haft mulighed for at få prøvet deres sag om i retten. Det er bindegalt.

I tilfældet med "Browning" kniven lader det til at den har været kendt af toldvæsnet og politiet i et stykke tid (de ved i hvert fald at de skal holde øje med den lader der til) - ligesom det har været kendt at den generelt sælges uden at det i salgsopstillingen angives at den er med spring assist (årsagen til det skal findes i at det har den originale Browning kniv ikke). Man ved godt at folk er i god tro - alligevel vælger man at rejse sigtelser og opfordre folk til at betale bødeforlægget, til stadighed uden at informere korrekt om konsekvenserne ved dette (der er flere eksempler på at man endog har decideret misinformeret).
Hvorvidt en sigtelse er juridisk nødvendig for at konfiskere kniven er et, for nuværende, ikke helt afklaret spørgsmål for mig - men hvis det forholder sig således, så burde et øjeblikkeligt frafald af sigtelse herefter, med henvisning til at køber må regnes for at have været i god tro, være fremgangsmåden. Praksis som den er nu, hvor man fisker efter at få folk til at betale bøder - for herefter, i langt de fleste tilfælde, at ende med et sigtelsesfrafald pga. bevisets stilling, hvis sigtede nægter sig skyldig og ikke betaler bøden, er aldeles urimelig og ikke en retstilstand som er vores nation værdig.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 16. apr 2021, 17:47

Hvad blev der egentlig af den gode gamle "vi ser gennem fingre med det denne gang, men lad være med at gøre det en anden gang"-praksis? Hvorfor er man pludselig blevet så forhippet på at sigte så mange som muligt?

Min egen far har da nævnt mange offerløse overtrædelser, som man nu ville få bødestraf og måske endda fængselsstraf for, men som blev set på med meget milde øjne tilbage i 80'erne og slut 70'erne.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 384 times
Been thanked: 290 times

Indlæg af Slettes3 » 16. apr 2021, 18:41

Langt de fleste tilfælde med køb af kniv-på-nettet er gjort i god tro og det ved politiet også. Alle ved en springkniv er ulovlig men undtagelse af nyfødte. Når man som jæger dokumentere over for en myndigheden man har handlet i god tro og de alligevel vælger stædigt at køre en sag er det velkendt der ligger en anden dagsorden end det de vil fortælle. De får afvide oppe fra afvis afvis afvis.

Iflg forvaltningslovens bestemelser skal politiet foretage en individuel behandling i disse type sager. De skal sende en partshøring ud og den sigtede skal have lov til at forklare/fortælle sin side af sagen og evt kan vedlægge dokumentation(kontradiction)der kan fritage ham fra anklagemyndighedens sigelse. Sandheden er bare politiet er ligeglade og køre kun tingene fordi de skal af nævnte procestekninske årsag. Stik imod forvaltningslovens bestemmelser køre politiet en ens praksis og nægter alle samtykke konsekvent...dette er en politiske del som politiet er underlagt.

Ellen
Newbie
Newbie

Indlæg af Ellen » 16. apr 2021, 18:49

Brian88 skrev:
16. apr 2021, 13:40
Lassescout skrev:

Det ville være en nem måde at bringe "den irriterende nabojæger" ud af spillet på, når man igen må rejse til Kina :twisted: :getout:
Denne artikel er GULD værd ..Der er det også den såkaldte Browning kniv der er synderen og med hjælp fra DJ jurister er der håb forude..Det kan kun gå for langsomt for min ven og kontakte DJ og få en håndsrækning så denne latterlige sigtelse kan frafaldes....

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Interesser: Slettes
Has thanked: 384 times
Been thanked: 290 times

Indlæg af Slettes3 » 16. apr 2021, 18:54

Flugteren skrev:
16. apr 2021, 17:47
Hvad blev der egentlig af den gode gamle "vi ser gennem fingre med det denne gang, men lad være med at gøre det en anden gang"-praksis? Hvorfor er man pludselig blevet så forhippet på at sigte så mange som muligt?

Min egen far har da nævnt mange offerløse overtrædelser, som man nu ville få bødestraf og måske endda fængselsstraf for, men som blev set på med meget milde øjne tilbage i 80'erne og slut 70'erne.
Fordi systemet er sygt og dem der forvalter det er endnu sygere.

Ellen
Newbie
Newbie

Indlæg af Ellen » 16. apr 2021, 19:18

:NVFrules:
Lassescout skrev:
16. apr 2021, 09:43
Det er godt at din ven ikke har betalt bøden, det var det vigtigste. Det næste er, at han skal nægte at udtale sig til politiet om sagen, de er ikke hans venner. Lawyer up! Han skal have en advokat med forstand på våbensager til at føre sagen.

Og endelig: Benægt, benægt, benægt! Han skal benægte at han har bestilt kniven, han skal benægte at han har betalt for den og han skal benægte overhovedet at kende noget til den. Hvis der kommer andre mennesker i hans hjem, kan hvem som helst have snuppet hans betalingskort og bestilt den via hans PC. Når det ikke kan bevises at han har bestilt den, kan han ikke dømmes for det.

Hvis han dømmes, smides han ud af hjemmeværnet og han mister politiets samtykke til jagttegn og SKV. Derved kan han se frem til 5 år uden skydevåben.

Der er vist ikke mange sager der er afgjort af retten i disse tilfælde. Enten har den sigtede betalt bøden, og gør man det, har man automatisk erkendt sig skyldig i forholdet. En betalt bøde er derfor en endelig dom, der ikke kan appelleres. Eller også indser politiet at de ikke kan bevise at den sigtede er skyldig, og så frafalder de sigtelsen, de må nemlig ikke tage en sag i retten hvis der ikke er udsigt til, at der kan fældes dom.

Angående den AR 15: han får ikke fornyet sin tilladelse til den som den er, så hvis han vil beholde den skal han få en bøssemager til at ombygge den til repeter. Det er kosmisk komisk at han kan have en fuldautomatisk M-95 stående i skabet lige ved siden af, hvis det er sådan én han har udleveret fra HJV, men sådan er det for tiden.

Salg af haglgevær: Det er nemt. Man må sælge sit haglgevær til enhver der har jagttegn. Køberen skal så inden en uge registrere sit køb ved politiet. Der er kommet en ny on-line løsning den 1. februar i år, så jeg ved endnu ikke helt hvordan man gør det.

Salg af riffel: Hvis man sælger til en våbenhandler/butik/bøssemager kan man bare lange den over disken, så skriver virksomheden den ind i sin våbenbog. Sælger man den privat skal køber ansøge om tilladelse, og du må først udlevere våbnet til køber når han har fået tilladelsen.

Salg af halvautomatisk riffel i kaliber 223.Rem: Den kan ikke sælges til private i Danmark, så der må man finde en virksomhed der vil tage imod den. Virksomheden skal så have en kunde i udlandet som vil aftage den, og jeg tror desværre man skal indse, at det bliver med et betragteligt tab når man sælger. Privat eksport ved jeg intet om.

Jeg ved (heldigvis) ikke hvor lang tid man får til at afhænde sine våben, men der sker først det, at man modtager en dom for overtrædelse af våbenloven. Derefter går der nogen tid før politiet meddeler at man ikke kan få samtykke til jagttegn mm, så man har da sikkert nogle uger til at få det ordnet.

...og til sidst: Jeg ser, at du er ny her. Velkommen på forum :welcome: . Vil du ikke være sød at holde os opdateret om, hvad der sker i sagen. Du skal endelig ikke give :NVFrules: nogen personoplysninger, men der er mange på forum der gerne vil følge med i, hvordan disse sager behandles af myndighederne.
Du kan tro jeg vil holde jer opdateret i denne sag for det er en træls sag som han ikke burde være i sigtet i..Min ven vil kontakte DJ og forhåbentlig få hjælp fra deres jurister så denne latterlige sigtelse kan frafaldes...Håber i krydser fingre for ham...Super fedt med alle jeres svar..Det har været en stor hjælp indtil videre :biggrin: :NVFrules: :rock:
Senest rettet af Ellen 16. apr 2021, 19:19, rettet i alt 1 gang.

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 29 times

Indlæg af Fastanhol » 16. apr 2021, 19:19

Flugteren skrev:
16. apr 2021, 17:47

Ja!
Det spørgsmål drejer sig i disse tilfælde nok om at man, for at sikre lighed for loven derfor, har besluttet at sigte alle for alt. Så er der ingen der slipper for noget andre bliver sigtet for.

70er drengen
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 113 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af 70er drengen » 16. apr 2021, 20:50

Kan man evt. få lov at se et billede af den pågældende kniv?

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 16. apr 2021, 22:05

Lassescout skrev:

Jeg syntes du tager tingene ud af kontekst?

Nu er der jo ikke tale om, af køber har bestilt en agurk og fået en kniv. Der er tale om, at køber har bestilt en kniv og ikke været klar over (eller undersøgt?) om den var ulovlig.

Og det er ikke for at tale ned til køber! Jeg syntes den lov er noget så tåbelig og politiet håndhæver den helt grotesk.

... Men det ændre ikke på, at det er dit ansvar, hvad du føre ind i landet.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Kleth » 16. apr 2021, 22:12

70er drengen skrev:
16. apr 2021, 20:50
Kan man evt. få lov at se et billede af den pågældende kniv?
DJ artiklen viser et billede af den herBillede

Men jeg ved selv sagt ikke om det er den eksakte model

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 17. apr 2021, 09:33

Nu er der jo ikke tale om, af køber har bestilt en agurk og fået en kniv. Der er tale om, at køber har bestilt en kniv og ikke været klar over (eller undersøgt?) om den var ulovlig.

Og det er ikke for at tale ned til køber! Jeg syntes den lov er noget så tåbelig og politiet håndhæver den helt grotesk.

... Men det ændre ikke på, at det er dit ansvar, hvad du føre ind i landet.
Det er lige præcist sagen i en nøddeskal. Hvis vi nu accepterer, at en spring assisted kniv er en springkniv, hvem har så indført den i landet ?
Køberen har da ikke, han har tværtimod ikke haft en chance for at vide, at der var en fjeder i kniven. Hvis han nogensinde har haft en original Browning i hænderne har den ikke fjederen, og han må tro, at det er en sådan han har købt.

Jeg synes det er ligegyldigt om det er en kniv eller en agurk han har bestilt, en kniv er bare et stykke værktøj som man burde kunne bestille fuldstændig ligesom du bestiller en svensknøgle eller en skruetrækker.

… og hvor er det pissetræls at politiet ikke kan opføre sig ordentligt !

Vi havde en fandens ballade da det var de almindelige foldeknive der blev dømt ulovligt enhåndsbetjente. Det gjorde med et slag os alle til kriminelle. Justitsministeren ændrede loven og lovede at nu var det slut med den slags betændt juristeri ( var det Søren Pind eller Brian Mikkelsen ?). Og nu står vi i præcist den samme situation, først og fremmest fordi politiet igen forfølger uskyldige langt ud over rimelighed og retssikkerhed. Det er himmelråbende forkert.
Senest rettet af Lassescout 17. apr 2021, 09:39, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.

Besvar